Toon posts:

Duitse laptop, duits toetsen

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb hier een duits toetsenbord, met duitse toetsen, en een duits OS. Die beste (nederlandse) man komt naar mij toe en zegt, zet er ff nederlandse win2k op, en die toetsen kun je zo verwisselen? (bijv de z is met u verwisselt), alleen kan ik er nou niet achter komen hoe ik die toetsen moet verwisselen, jullie misschien? het is een sony Z600-tek.

alvast bedankt..

Verwijderd

ff verwisselen??

dat weet ik nog zo niet, je kan wel het hele toetsenbord als 1 geheel losmaken en daar evt een nlse voor kopen (als die los te vinden is), maar volgens mij niet de toetsen onderling....

En anders stickertjes op de goeie toetsen plakken :'(

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Ik heb eens bij een leverancier laptops omgebouwd naar andere taal. Dat hield in, toetsenbord eruit schroefen en nieuwe taal toetsenbord erin.

Als de toetsen toch redelijk overeenkomen dan zou het idd misschien met de toetsen omwisselen gedaan kunnen zijn. Maar is dit niet het geval en heb je geen ander toetsenbordje zou ik aanraden gewoon op duits te laten staan. Dan kloppen alle tekens op de toetsen tenminste. Niks zo irritant als een toetsenbord dat niet klopt.

Verwijderd

Topicstarter
het zit namelijk zo dat het een ander duits filiaal is, en de sysadmin daar had gezegd dat je die toetsjes zo om kon wisselen?

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
had em dan ook meteen gevraagd hoe en waar :)

Verwijderd

Die sysadmin is dan wel redelijk maf :)

In theorie heeft ie gelijk, zeg windows dat het een nederlands toetsenbord is, druk op je duitse toetsenbord op de Y, en je ziet een Z! Joepie! Uitgaande van die twee letters klopt het, maar je vraagteken, komma, uitroepteken, dollarteken, je ] en je [, ALLES ZIT ANDERS!

Koop dus een laptop met een internationaal toetsenbord, bij de mediamarkten in duitsland kost dat 50 mark (55 piek) ofzo extra. Of blijf gewoon je duitse os (of je nederlandse als je die liever gebruikt) met je duitse toetsenbord indeling gebruiken. Dat went zo. Alleen, als je dan weer achter een ander toetsenbord zit (een niet-duits dus) dan is het weer wennen...

Verwijderd

dan waren die stickertjes over de oude toetsen plakken nog niet eens zo'n heel slecht idee :) :)

• Kneiter Ar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-07 21:35
Software matig of hardware matig?
Bij sommige toetsenborden kan je die toetsjes gewoon lostrekken, deden wij op de middelbare school altijd. Ik denk alleen niet dat het erg bevorderlijk is voor je toetsenbord.
Pagina: 1