Toon posts:

Poll: Linux gebruikers groep in midden-limburg?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
(aangezien ik niet een betere forum wist dan hier. anders sorry)

Om het kort te houden:
Zeker voor de newbies die pas beginnen in linux of iets anders gerelateerd, komen vaak te staan voor hindernissen of andere onvolkomenheden. Nu is internet een prachtig medium maar we weten ook al te goed dat het ook z'n minpunten heeft.

Nu vraag ik me af hoe groot de -daadwerkelijke- belangstelling zou zijn voor een midden-limburgse linux gebruikers groep, waarbij men face-2-face ea van elkaar kan leren in het systeembeheer(sing) en het programmeren.
(Voor spellen spelen is hier dus geen plaats:().

Verwijderd

De HCC heeft al regionale gebruikersgroepen. Misschien is het handig om daar eens te kijken wat er al is in plaats van het wiel opnieuw uit te vinden.

Je moet daar uiteraard wel eerst lid van worden, maar dat ben je al als je geabbonneerd bent op computer totaal.

Verwijderd

ik heb hier wel belangstelling voor

Verwijderd

:), zuid-limburg

Verwijderd

Hier in horst (tussen venlo en venray) hebben we al een vereniging die z'n onderandere bezig houd met linux.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op maandag 20 augustus 2001 18:26 schreef da_Stimpy het volgende:
Hier in horst (tussen venlo en venray) hebben we al een vereniging die z'n onderandere bezig houd met linux.
In dat verlaten gebied? Ik ken wel een stel Limburgse Linux gebruikers, maar die wonen daar in het zuiden... HCC is idd een goede optie ja

[deze advertentieruimte is te koop]

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 15:45

Lagune

Its time for warp

limboland zuid heb ik wel interesse :)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Ik ook wel, limboland zuid :)
Idd niet echt veel mensen hier in de buurt die linux gebruiken. Of wat voor andere vorm van een *nix dan ook :(
Zo wordt het met elkaar over een probleem, bepaalde oplossing van een probleem discussieren een stuk moeilijker.
Heb nu pas slackware 8.0 geinstalleerd (textmode only) om als server te fungeren, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een linux distro normaal aan de gang krijg. En iemand die dus eens kan laten zien hoe je bijv. iptables echt goed configged (kan ook via inet, maar ik heb vaag vorm van geheugen, leer het alleen goed als ik het zie gebeuren zeg maar (bij dit soort dingen) en zo'n gebruiksersgroep is daar perfect voor.
Kun je nog zoveel howto's lezen, voor mij gaat niks boven iemand die het me IRL uitlegt/laat zien/me in de goede richting zet.

Verwijderd

Ahum, HEREN, HEREN!

Mag ik u attent maken op het bestaan van LANWORLD,
een illuster samenkomen van G33x uit het bourgondische limburg.
Meer informatie over deze sekte,
hun inwijdingsrituelen en gebruiken vind je op:
www.lanworld.nl

Het betreft hiet echter geen DEDICATED LINUX USER GROUP,
maar een algemeen samenzijn van gelijkgezinden.
Dat zich onder dezen ook enkele aanhangers van den pinguin bevinden, moge duidelijk zijn.

Indien er vanuit tweakers animo bestaat voor enkele gegadigden om meermaals deel te nemen aan de maandelijkse meetings, ben ik bereid zorg te dragen voor een contra-revolutionaire afscheidingsbeweging welke zuiver als GNU-gebruikers door het leven zal gaan.

Meer info op de site.
Afbeeldingslocatie: http://www.lanworld.nl/forumtekst.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 08:57 schreef Sorcerer@ oa het volgende:
...Heb nu pas slackware 8.0 geinstalleerd ... dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een linux distro normaal aan de gang krijg. En iemand die dus eens kan laten zien hoe je bijv. iptables echt goed configged (kan ook via inet, maar ik heb vaag vorm van geheugen, leer het alleen goed als ik het zie gebeuren zeg maar (bij dit soort dingen) en zo'n gebruiksersgroep is daar perfect voor.
Kun je nog zoveel howto's lezen, voor mij gaat niks boven iemand die het me IRL uitlegt/laat zien/me in de goede richting zet.
Kijk DIT bedoelde ik nou, daarom deze poll. niets gaat boven een uitleg van een persoon die fysiek (en geestelijk :) )aanwezig je het in duidelijke taal uitlegt.*D

Verwijderd

eigelijk iemand uit maastricht?

Verwijderd

Topicstarter
ff inspringend op de reacties tot dusver: :)
Er is kennlijk wel wat belangstelling voor maar voor de mensen die van noord- of zuidlimburg zouden willen komen.
Hoe staat het met het vervoer. ik vraag me af om z'n 1-/2-/3-/4-? maandelijkse 'expeditie' te doen zal blijven...

Inderdaad het aansluiten bij andere groepen kan wel een optie zijn, maar ik het geen behoefte om daar als linuxgebruiker het 'onderdeurtje' te zijn tussen al die gamers en/of m$-gebruikers. ;( (heb ik het nog niet over de herrie). Als dat zou zijn dan wil/zou ik wel graag gelijk in een dedicated linux user (sub-)groep zitten.

'T lijkt me, zeker bij meer 'aanmeldingen' via deze topic de moeite waard om de mogelijkeheden nader te verkennen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende van lanworld.nl:
Best of benelux Counterstrike @ Lanworld
Gepost door Tim op Maandag 20 Augustus 2001 om 18:40
Gameparty heeft vandaag bekend gemaakt dat je je op Lanworld 2001 niet alleen voor Quake 3 (1v1) en Unreal Tournament (5v5 CTF) kunt kwalificeren voor het Best of Benelux toernooi, maar ook voor Counterstrike! Dat is natuurlijk erg goed nieuws, vooral omdat er op Lanworld altijd veel CS-freaks te vinden zijn.
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:44 schreef SiR_pr0zaQ het volgende:
een samenkomen in imburg.
Meer informatie vind je op:
www.lanworld.nl

... Indien er vanuit tweakers animo bestaat voor enkele gegadigden om meermaals deel te nemen aan de maandelijkse meetings, ben ik bereid zorg te dragen voor een contra-revolutionaire afscheidingsbeweging welke zuiver als GNU-gebruikers door het leven zal gaan. Meer info op de site.
Ja, ik zie dat het hier gaat om oa een CS-clan, met gelijkwaardige games.
Hoe had je het eerlijk gezegd dan voorgesteld, met zo'n afsplitsing? Want eerlijk gezegd heb ik geen behoefte om WOII te herbeleven.. :+
Maasbracht ligt voor mij wel lekker dichtbij.
Ikzelf heb wel 's CS gespeeld maar dat trekt me gewoon niet meer. Perfectcell speel het continue en ik word er gewoon moe van. :Z Sorry da ik het zeg..
Hoeveel serieuze linux gebruikers zitten er eigenlijk bij de lanworld er al bij?

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Hmm, ik speel wel nog CS :)
maar ben niet zo geweldig goed hehe.
Maar om nou vanaf de grond iets opnieuw op te starten, vind maar eens een geschikte locatie, misschien dat een kelder of zo eerst voldoet, maar naar mate er meer mond op mond of zelfs inet reclame voor "het groepje" komt zul je toch een buurthuis/cafezaal eens lief aankijken :)

Zelf kom ik btw uit Ulestraten

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 15:42 schreef Snailer het volgende:
Het volgende van lanworld.nl:
[..]

[..]

Ja, ik zie dat het hier gaat om oa een CS-clan, met gelijkwaardige games.
Hoe had je het eerlijk gezegd dan voorgesteld, met zo'n afsplitsing? Want eerlijk gezegd heb ik geen behoefte om WOII te herbeleven.. :+
Maasbracht ligt voor mij wel lekker dichtbij.
Ikzelf heb wel 's CS gespeeld maar dat trekt me gewoon niet meer. Perfectcell speel het continue en ik word er gewoon moe van. :Z Sorry da ik het zeg..
Hoeveel serieuze linux gebruikers zitten er eigenlijk bij de lanworld er al bij?
Ahum...
Mag ik u attenderen op het feit dat LANWORLD, LANWORLD 2001 en L4NW0RLD 3 compleet verschillende dingen zijn?

LANWORLD
is een stichting welke maandelijkse computerbijeenkomsten organiseert. Iedere maand komen zo'n 50 gegadigden bij elkaar om allerlei non-sexuele handelingen met elkaar te verrichten.

LANWORLD 2001
is een jaarlijks terugkerend LAN-event. Alles wat hiermee te maken heeft proberen we strikt gescheiden te houden van de maandelijkse meetings, behalve de site dan.

L4NW0RLD
Is idd. de Counter-Strike Clan van LANWORLD.

De game- en fileservers lopen waar mogelijk op linux.
Maar ja, in je eentje tty-quake (voor de die-hards onder ons) spelen is ook niet alles.
Vandaar dat er in ruime mate CS en Leech-activiteiten plaatsvinden.

Dit wil niet zeggen dat met de kwaliteit van de meetings niet kan verbeteren door horizontale verbreding van interesses, in dit geval Linux.

Er moet dan wel animo zijn!

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:44 schreef SiR_pr0zaQ het volgende:
Ahum, HEREN, HEREN!

een illuster samenkomen van G33x uit het bourgondische limburg.
Meer informatie over deze sekte,
hun inwijdingsrituelen en gebruiken vind je op:
www.lanworld.nl

maar een algemeen samenzijn van gelijkgezinden.
Dat zich onder dezen ook enkele aanhangers van den pinguin bevinden, moge duidelijk zijn.

Indien er vanuit tweakers animo bestaat voor enkele gegadigden om meermaals deel te nemen aan de maandelijkse meetings, ben ik bereid zorg te dragen voor een contra-revolutionaire afscheidingsbeweging welke zuiver als GNU-gebruikers door het leven zal gaan.

Meer info op de site.
[afbeelding]
Jullie zijn ook wel eens met z'n 2juh bij ons op de lan geweest dacht ik. Maaruh, als je keer zoiets organiseert post ffkes wat op ons forum dan komen we wel ff langs.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer limburgers die graag bij van elkaar linux willen leren :?
(En dan heb ik het niet perse over dat lanworld...)
Pagina: 1