Vraag: waarom niet gewoon een mobiele telefoon als router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iljajj
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 09:19
Hallo allen,

Momenteel hebben we een Ziggo-abonnement, Ziggo-modem (Arris) en daarachter een TP-Link Deco mesh netwerk. Nou werkt dat wel, maar Ziggo is best prijzig en de verbinding lijkt niet altijd even stabiel.

Daarom: wat zou me ervan weerhouden om de goedkoopste mobiele telefoon that money can buy te kopen met 5G-capaciteit (Zo te zien de Moto G) en onbeperkt data-abonnement (voor ons bij T-Mobile 25 euro per maand) en daar de rest achter te hangen? We hebben een weekje met de telefoon als access point geëxperimenteerd (dus 4G) en dat ging best okee, eigenlijk.

Alvast bedankt voor jullie inbreng. En als dit echt een heel dom idee is, hoor ik het ook graag, evenals alternatieve oplossingen.

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08
Met onbeperkt van T mobile heb je ook maar 8 GB per dag. Daarna moet je elke keer een SMS sturen. En los daar van mag het niet volgens de voorwaarden van T Mobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iljajj
Hm, daar had ik niet aan gedacht. Hoewel ik niet denk dat we geregeld boven de 8GB uit zullen komen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:21
Als Ziggo te duur is, is DSL dan geen optie? Tmobile biedt (zeker met een unlimited mobiel abonnement) VDSL of glasvezel voor 25 euro per maand.

Sluit indien nodig een goedkoop tv abonnement af bij NLziet en je bespaart dan alsnog flink op de Ziggo verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iljajj
Ja, of desnoods met T-Mobiles eigen TV-app (we hebben geen teevee). Probleem is dat we geen telefoonkabel hebben hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
geen telefoon aansluiting? Dat was toch jaren een verplichting voor de KPN? ( en nu mogen ze het koper inleveren voor Glas?)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

krakendmodem schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:47:
Als Ziggo te duur is, is DSL dan geen optie? Tmobile biedt (zeker met een unlimited mobiel abonnement) VDSL of glasvezel voor 25 euro per maand.

Sluit indien nodig een goedkoop tv abonnement af bij NLziet en je bespaart dan alsnog flink op de Ziggo verbinding.
Zit er per regio verschil? Goedkoper dan 30 euro krijg ik het niet.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:21
RobbyTown schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Zit er per regio verschil? Goedkoper dan 30 euro krijg ik het niet.
Dan heb je denk ik nu het 50Mb abonnement zonder die korting.

Heb zelf ook geen Tmobile, maar als ik online de optie thuis en mobiel aanvink, dan zie ik 25 euro voor internet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik deed dit regelmatig als ik bij m'n vriendin "thuis" werkte met mijn primaire telefoon. Werkt prima, maar ik zou niet aanraden om je primaire telefoon te gebruiken aangezien hij heel warm kan worden, zeker als er veel Teams-calls met video zijn. Verder denk je dat 8GB veel is maar ook hier: een ochtendje Teams-calls en er is geen ruimte meer om 's avonds lekker te netflixen. Als de 8GB op is wordt het geheel heel traag, bijna te traag om in de app van T-Mobile een extra 2GB erbij te slepen. Dus ja, het kan, maar wel met wat frustraties. Ik zou eerder kijken naar 4G voor thuis: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis . Daarbij krijg je een 4G router en een 500GB datalimiet en los je dus beide frustraties in een klap op :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:52
iljajj schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:30:
Hallo allen,

Momenteel hebben we een Ziggo-abonnement, Ziggo-modem (Arris) en daarachter een TP-Link Deco mesh netwerk. Nou werkt dat wel, maar Ziggo is best prijzig en de verbinding lijkt niet altijd even stabiel.

...
Naast wat in de andere reacties staat:

Welk abonnement heb je, heeft ziggo geen goedkopere ?
De verbinding zou wel stabiel moeten zijn. Heb je geprobeerd te achterhalen waar dat aan ligt ?
Als je het over wifi hebt dan zal een overstap naar een andere provider je misschien ook niet helpen.
Heb je contact opgenomen met de helpdesk van ziggo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
iljajj schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:42:
Hm, daar had ik niet aan gedacht. Hoewel ik niet denk dat we geregeld boven de 8GB uit zullen komen, eerlijk gezegd.
Ik denk dat dat sneller gaat dan je denk, zeker aangezien je het verderop ook nog hebt over TV kijken via de T-Mobile app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er worden al mobiele verbindingen aangeboden om vast op te werken. In de VS is dit zelfs al heel normaal (omdat vast internet daar nog veel duurder is op sommige plaatsen dan hier). Mijn schoonfamilie deelt het daar altijd via een telefoon.

Ik zou het zelf op dit moment nog niet doen omdat internet erg belangrijk is (ik werk vanuit huis, en ook gamen met stadia en gforce now daar heb je een goede verbinding voor nodig).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:25
iljajj schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:42:
Heb je dat uitgerekend? Hoe groot is je huishouden? Voorbeeld: Mijn vrouw en ik verstoken gemiddeld 11GB per dag. :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Je hebt ook gewoon t-mobile 4g voor thuis. Dan heb je een 4g router en 500gb data per maand met de optie tot onbeperkt verhogen in stappen van 10 of 20gb. Gebruik het zelf ook omdat we op de Vaste lijn thuis maar 8mbit kunnen halen. Ook gamen gaat er meer dan prima op, de ping is zeker niet overdreven hoog. Heb wel het geluk vrij zicht op een mast te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 15:14
tmobile thuis is 40 euro ( 1000/1000 ) (100/100 voor 35, 50/50 voor 30). Combineer je het met een mobiele abo dan betaal je dacht ik ergens tussen de 5 en 15 euro per maand minder, afhankelijk van jouw abo. Je hebt al een unlimited zie ik? Dan betaal je geen 40 per maand voor je internet maar 25 + je krijgt 10 euro korting op jouw mobiele abonnement. Ik zou zeggen bel ze op en vraag om info

Zo betaal ik nog maar 15 euro per maand voor internet ( was voorheen iets goedkoper ) en heb tv + unlimited abo op de telefoon voor in totaal 63 euro. Alhoewel ik tv er weer af ga halen aangezien ik het toch niet meer gebruik. Dan kom ik op iets van 45 uit O-)

[ Voor 30% gewijzigd door hollandnick op 12-10-2021 10:29 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik denk dat dit prima werkt. De reguliere internet/tv/bellen prijzen zijn een monopolistische cashcow. Technisch gezien hebben een router en een mobiel ook veel overeenkomsten? (processor, opslag, ram, netwerk components)

[ Voor 43% gewijzigd door Harm_H op 12-10-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:27
De Unlimited is helaas maar 8GB per dag! Het lijkt mij in ieder geval lastig om dat als router in te zetten. Want je moet steeds 2GB activeren (Als eenmaal de 8GB op is). Ik ga volgende week ook al verlengen met T-Mobile Unlimited voor €25,- een erg mooie deal.

[ Voor 5% gewijzigd door Van der Berg op 12-10-2021 11:24 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:27
Ramon schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:16:
Ik deed dit regelmatig als ik bij m'n vriendin "thuis" werkte met mijn primaire telefoon. Werkt prima, maar ik zou niet aanraden om je primaire telefoon te gebruiken aangezien hij heel warm kan worden, zeker als er veel Teams-calls met video zijn. Verder denk je dat 8GB veel is maar ook hier: een ochtendje Teams-calls en er is geen ruimte meer om 's avonds lekker te netflixen. Als de 8GB op is wordt het geheel heel traag, bijna te traag om in de app van T-Mobile een extra 2GB erbij te slepen. Dus ja, het kan, maar wel met wat frustraties. Ik zou eerder kijken naar 4G voor thuis: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis . Daarbij krijg je een 4G router en een 500GB datalimiet en los je dus beide frustraties in een klap op :)
Ik ga mag al volgende week weer verlengen bij T-Mobile. Ik ga met behoud van mijn Galaxy S20 Ultra dus verlengen voor 2 jaar Unlimited voor €25,-. Ik lees in jouw reactie dat het erg traag wordt na dat de 8GB op is. Ik heb gelezen dat je bij 80% gebruik een sms krijgt en je alvast 2GB kan activeren? en deze 2GB is steeds onbeperkt tot de nieuwe dag begint en ik hoor dat de 2GB net zo snel is al die 8GB. Jij zegt dat het langzaam wordt? Doe jij dit achteraf pas als alles op is?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Ik heb een paar jaar geleden geprobeerd met mijn telefoon als router/hotspot, maar veel zaken werden gewoon geblokkeerd. Bv, ik kon niet op Xbox Live komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:27
Van der Berg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Ik ga mag al volgende week weer verlengen bij T-Mobile. Ik ga met behoud van mijn Galaxy S20 Ultra dus verlengen voor 2 jaar Unlimited voor €25,-. Ik lees in jouw reactie dat het erg traag wordt na dat de 8GB op is. Ik heb gelezen dat je bij 80% gebruik een sms krijgt en je alvast 2GB kan activeren? en deze 2GB is steeds onbeperkt tot de nieuwe dag begint en ik hoor dat de 2GB net zo snel is al die 8GB. Jij zegt dat het langzaam wordt? Doe jij dit achteraf pas als alles op is?
Het wordt traag als je 8GB hebt verbruikt alvorens de 2GB te activeren. Meestal heb je tijd zat om dat te doen, maar als je in een zoom call zit dan kan het zijn dat je te laat bent, of laatst zette ik mijn laptop aan en ging steam een update downloaden, voordat ik doorhad dat het steam was die bezig was, was ik al door de 8GB heen... want ook hier vrij zicht op een zendmast dus haal gewoon prima snelheden... en als je na die 2GB nog een keer data wilt bij plussen wordt het helemaal leuk want je kan dat alleen doen als je 2GB voor meer dan 75% verbruikt is. Dus een film rustig kijken is er dan niet meer bij.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 08:45
[verwijderd]

[ Voor 103% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:07
Ik deel niet de mening van de meeste mensen hier. Ik heb mijn telefoon ook vaker als hotspot gebruikt in combinatie met een Tmobile Unlimited abonnement. En ik heb er helemaal geen problemen mee. Het komt inderdaad soms voor dat je tijdens een Teams/Zoom call even op je telefoon de 2GB extra moet activeren, maar dat duurt niet eens 10 seconde. In mijn geval is dat mogelijk en de gene met wie ik dan in een call ben merkt het niet eens of die weet dat ik het moet activeren. Voor je zelf moet je dan afvragen of dat een probleem zal zijn.

Tijdens overige dingen, zoals een video of film kijken kan het zijn dat het inderdaad ook op gaat. Maar hoe groot is een gestreamde film nou echt? Als een film 6GB is, dan zou je dus 2 keer tijdens een film de extra 2GB moeten activeren. En dan nogmaals, moet je voor je zelf afvragen of je dat acceptabel vindt.

En als je een keer perongeluk vergeten bent om de extra 2GB te activeren voordat je bundel helemaal op is, dan is je internet inderdaad trager en dan duurt het iets langer om de app te openen en de 2GB te activeren, maar voor mij duurt het dan nog 30 seconde ongeveer. Dus of dat nou heel irritant is? Voor mij was het niet een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:32
Hier een 4G modem voor een gezin van 3 (surfen, youtube). 150Gb voor 20€/maand (50Gb overdag, 100Gb na 18h en in weekend).

Modem was iets van 130€ maar hebben we bij abonnement gekregen bij een actie. (orange, België)

Werkt heel goed als je geen grote eisen hebt (gamen, 4k netflix,...)

En wij gaan regelmatig een paar dagen naar zee in een appartementje van de vriendin, dan gaat de modem gewoon mee in de tas, handig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als je er een apart mobiel abonnement voor afsluit, zou ik het niet doen. Veel gedoe om €5/€10 p/m goedkoper uit te zijn.

Misschien kan je nog stoppen met roken, iets doen met isolatie oid om elders op te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-06 22:22
Houdt er overigens wel rekening mee dat met zwaar weer de 4G (5G weet ik niet) verbinding ook niet helemaal stabiel of sterk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 22:09
Van der Berg schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:23:
De Unlimited is helaas maar 8GB per dag! Het lijkt mij in ieder geval lastig om dat als router in te zetten. Want je moet steeds 2GB activeren (Als eenmaal de 8GB op is). Ik ga volgende week ook al verlengen met T-Mobile Unlimited voor €25,- een erg mooie deal.
Ook een tijd de telefoon als hotspot gebruikt op het mobiele KPN netwerk. KPN stuurt bij x % verbruik een sms. Met mijn iPhone heb ik toen via de opdrachten app de volgende automatische actie gemaakt:

1. Trigger: bij het ontvangen van een sms met de tekst [x % vebruik]
2. Actie: stuur "Extra GB" naar [nummer]
3. Wacht x seconden
4. Actie: stuur "Extra GB" naar [nummer]

Op deze manier kon ik heel eenvoudig extra GB's opwaarderen. Misschien kan zoiets ook bij T-mobile? Voor nu gebruik ik weer vast internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:31
bluewater schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:20:
[...]
Op deze manier kon ik heel eenvoudig extra GB's opwaarderen. Misschien kan zoiets ook bij T-mobile? Voor nu gebruik ik weer vast internet.
De laatste keer dat ik met T-mobile werkte: helaas niet.
Ik merkte dat ik mijn 2GB kon aanvragen (dus tot 10GB), daarna moest ik 75% van de 2GB ophebben voordat ik weer kon aanvragen.
Maar wanneer ik in de 'extra 2GB tijd kwam' kwamen de SMSjes nogal laat/met vertraging, waardoor het best wel gebeurde dat 100% van de 10GB gebruikt was voordat de trigger kwam :(

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 12-10-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -JeeDee-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-02 13:56
NIET aan beginnen. Veel te instabiel. nu 3 mnd verplicht hotspots en laatste maand ook een 4g modem. Maar een stabiele VPNen noch Teams verbinding zit er niet in. Laat staan dat je bundel dan weer op is. Je moet zo'n ding altijd bij een raam zetten, hebt last van weersomstandigheden en je merkt ook dat t s avonds als iedereen thuis is. Lekker vaste lijn houden en misschien over 2 jaar met fatsoenlijke 5G weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
-JeeDee- schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:25:
NIET aan beginnen. Veel te instabiel. nu 3 mnd verplicht hotspots en laatste maand ook een 4g modem. Maar een stabiele VPNen noch Teams verbinding zit er niet in. Laat staan dat je bundel dan weer op is. Je moet zo'n ding altijd bij een raam zetten, hebt last van weersomstandigheden en je merkt ook dat t s avonds als iedereen thuis is. Lekker vaste lijn houden en misschien over 2 jaar met fatsoenlijke 5G weer proberen.
VPN doettie hier prima...
misbruik elke vrijdag tm zondag eigenlijk mn telefoon als hotspot.. gewoon omdat die link sneller is dan eduroam via wifi en de xDSL verbinding

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 10:50
Heb je al een t-mobile abbonement?
Dan zou je kunnen kijken voor t-mobile thuis via glasvezel.

I.c.m. bijv. Een unlimited telefoon abbonement op hetzelfde adres ben je ook ongeveer €25 kwijt hiervoor.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe lang zit je al bij Ziggo? Bel ze anders eens op of ze nog wat leuks kunnen bieden omdat je mogelijk een andere provider gaat zoeken. Heb je nog wel steeds dezelfde verbinding maar voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
iljajj schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:30:
Hallo allen,

Daarom: wat zou me ervan weerhouden om de goedkoopste mobiele telefoon that money can buy te kopen met 5G-capaciteit (Zo te zien de Moto G) en onbeperkt data-abonnement (voor ons bij T-Mobile 25 euro per maand) en daar de rest achter te hangen? We hebben een weekje met de telefoon als access point geëxperimenteerd (dus 4G) en dat ging best okee, eigenlijk.

Alvast bedankt voor jullie inbreng. En als dit echt een heel dom idee is, hoor ik het ook graag, evenals alternatieve oplossingen.
Zoals al eerder vermeld wordt de telefoon vrij warm bij gebruik als hotspot, en de batterij loopt vrij snel leeg. Plus het feit dat je aan de 8GB per dag zit.
Ik begrijp tussen de regels door dat je al iets van T-Mobile in huis hebt en daarmee korting krijgt.
Dan is qua prijs iets van T-Mobile ter vervanging van Ziggo bijna een no-brainer. Zelf heb ik de combi Unlimited op mobiel en 4G voor thuis, kost samen 50 euro. Voor hetzelfde geld heb je Unlimited mobile en glasvezel van T-Mobile, als er glasvezel ligt bij jou.
Pagina: 1