Lite-On LTD-163 DVD binnenkort regiovrij?

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:39

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik sta op het punt om een DVD-Rom drive aan te schaffen. Alleen loop ik te twijfelen tussen een Lite-On LTD-163 en de Pioneer 106S.

Ik heb hele goeie dingen gelezen over de Lite-On, maar ook dat er nog geen bios voor te vinden is die hem RPC1 (regiovrij) maakt. Is de kans groot dat zo'n nieuwe firmware binnenkort wel te vinden zal zijn? Anders voel ik me een beetje gedwongen om voor de makkelijk te kraken Pioneer drive te gaan.

All that you know, is at an end

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

pioneer is ook zeer goed en heeft een zeer snelle accestime

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 15:36 schreef Svenergy het volgende:
Ik sta op het punt om een DVD-Rom drive aan te schaffen. Alleen loop ik te twijfelen tussen een Lite-On LTD-163 en de Pioneer 106S.

Ik heb hele goeie dingen gelezen over de Lite-On, maar ook dat er nog geen bios voor te vinden is die hem RPC1 (regiovrij) maakt. Is de kans groot dat zo'n nieuwe firmware binnenkort wel te vinden zal zijn? Anders voel ik me een beetje gedwongen om voor de makkelijk te kraken Pioneer drive te gaan.
De kans lijkt me inderdaad ZEER groot dat er een patched firmware upgrade voor komt.

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:39

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Hmm..

Dus die Pioneer heeft een snellere access? Da's natuurlijk wel prettig. Maar de Lite-On is weer sneller op andere vlakken. Wat zouden jullie doen?

All that you know, is at an end

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Ik heb zelf de zelfde vraag.

Toch dacht ik te lezen dat die Lite-On regio vrij te maken is:
http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:40
Op woensdag 12 december 2001 16:48 schreef SkyKnife het volgende:

hij staat er wel tussen, maar niet met een firmware om hem regiovrij te maken...

Verwijderd

Bij de meeste lite-ons heb je geen firmware nodig
om hem regio-vrij te maken... je kan via een tooltje
de settings in de firmware aanpassen, en op die
manier de drive RPC1 (regio-vrij) maken.

Dat is dus NOG beter van nieuwe firmware

Verwijderd

ik zelf ben helemaal voor Pioneer dvd spelers!
ik heb dat ding zelf ook regio vrij gemaakt..

Alleen wat ik me afvraag wat heb je eraan? Je kunt toch nergens andere regio dvd huren/kopen.... :(

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 17:38 schreef hansaat het volgende:
ik zelf ben helemaal voor Pioneer dvd spelers!
ik heb dat ding zelf ook regio vrij gemaakt..

Alleen wat ik me afvraag wat heb je eraan? Je kunt toch nergens andere regio dvd huren/kopen.... :(
Kheb anders aardig wat R1 DVD's in de videotheek gezien. Sommige DVD's zijn beter uitgerust in andere landen. Vooral Anime DVD's, beter geluid, betere vertaling blablablabla... En wat als je bv echt gek bent van een film waar een limited edition / tin-can van uit komt alleen in R1? Misschien niet toepasbaar op jou, maar zeker wel op mij.... en nog -tig anderen.

Verwijderd

Op woensdag 12 december 2001 16:48 schreef SkyKnife het volgende:

Ik heb ook de LiteON 16x48 gekocht... Tijdens mijn zoektocht naar regiovrij maken kwam ik deze ook tegen :9~

Klinkt goed dus... de LiteOn is *DE* DVDrom bij uitstek op het ogenblik... met 37speed raw audio extractie van zeer goede kwaliteit :P en supersnelle DVD extractie :P:P

Verslaat zelfs de "beste" Plextor by far!

Verwijderd

klopt, zoek bij bovenstaande link naar RPC 1 utility (R1211.zip). Werkt als een tiet, ook nadat ik de nieuwste firmware (gh5e) had geinstalleerd. Wel in DOS opstarten en de instructie volgen (niet geheel duidelijk maar het is R1211 Drivno off. Dus bij mij was het C:\r1211 3 off.

Fluitje van een cent.

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52
Pioneer & Lite-On zijn beide goede dingen.

Allebei zeker geen miskoop.
Asus zou ik zelf niet doen, hun CD-Rom speler van 50x is erg goed, maar de DVD is minder.

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

Op maandag 17 december 2001 12:33 schreef DarkHelmet het volgende:
Pioneer & Lite-On zijn beide goede dingen.

Allebei zeker geen miskoop.
Asus zou ik zelf niet doen, hun CD-Rom speler van 50x is erg goed, maar de DVD is minder.
Maar de Lite-On trekt zo lekker audio van CD's af :9~

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-03 18:59

wdv

Ik heb zo'n Lite-On 163. Volgens bovenstaande site is ie inderdaad regiovrij te krijgen met een tooltje en bepaalde firmwares.

Wel lekker snel overigens.

Suc6 ermee.
:)

• wdv
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-03 18:59

wdv

Ik heb het geprobeerd, en het werkt.
>:)

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 15:30
Bij mij staat er Turn off RPC!! of iets in die buurt (sorry voor de ouwe koei).. ik heb de nieuwste Firmware (out-of-the-box GH5e) maar ik weet neit of deze melding lief is of niet... :)

Verwijderd

Gewoon lekker de Liteon LTD163 kopen. Hij is snel, goedkoop en ook regiovrij te maken.:)

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 22:14 schreef SuperKevin het volgende:
Bij mij staat er Turn off RPC!! of iets in die buurt (sorry voor de ouwe koei).. ik heb de nieuwste Firmware (out-of-the-box GH5e) maar ik weet neit of deze melding lief is of niet... :)
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar je moet gewoon dat tooltje in dos runnen op de volgende manier:
code:
1
R1211 "device nummer" off

Wat je bij device nummer moet invullen staat in de textfile.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem niet die Lite-on, je zult er spijt van krijgen. Het zijn klote dingen die geen CDRs kunnen lezen. Heb hier twee van die krengen (een 163 en 163D) en allebei zijn ze gewoon brak, omdat ze slecht zijn in lezen.

neem dan een pioneer, die zijn stukken beter.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-04 13:20
Ik geef m'n voorkeur aan de LiteOn, ze herkennen wat meer verschillende cdr merkjes en als je veel audio extract dan is die LiteOn stukken beter. De Pio DVD-116 die ik heb is echt een rukding, langzaam, leest moeilijk, extracten doe ik lekker met m'n LiteOn 16102B brander :P

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 23:30
Op maandag 08 juli 2002 01:32 schreef Terw_Dan het volgende:
Neem niet die Lite-on, je zult er spijt van krijgen. Het zijn klote dingen die geen CDRs kunnen lezen. Heb hier twee van die krengen (een 163 en 163D) en allebei zijn ze gewoon brak, omdat ze slecht zijn in lezen.

Op maandag 08 juli 2002 01:50 schreef Anticipation_AJT het volgende:
Ik geef m'n voorkeur aan de LiteOn, ze herkennen wat meer verschillende cdr merkjes en als je veel audio extract dan is die LiteOn stukken beter. De Pio DVD-116 die ik heb is echt een rukding, langzaam, leest moeilijk, extracten doe ik lekker met m'n LiteOn 16102B brander :P
Ja...wat is t nou :D

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 02:01 schreef arjanscholl het volgende:
[..]
Ja...wat is t nou :D
Ja inderdaad, zoals je ziet zijn de meningen nogal verschillend. Maar ik kan je zeggen dat ik helemaal geen problemen met deze DVD speler heb met cdr's. Hij is goedkoop en snel. Nee ik ben er wel tevreden mee. :)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 08 juli 2002 @ 01:32:

Maandje later, maar als je dit probleem hebt dan moet je even de nieuwste firmware flashen, dan is het aantal herkenbare cd's ook weer up to date. Ik ben jou probleem nog niet tegengekomen dus dan moet je wel hele vage cdr's hebben.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Svenergy schreef op 20 augustus 2001 @ 15:36:

Ik heb hele goeie dingen [url="http://www.cdrinfo.com/hardware/dvdroundup/index.shtml"]gelezen[/url] over de Lite-On, maar ook dat er nog geen bios voor te vinden is die hem RPC1 (regiovrij) maakt. Is de kans groot dat zo'n nieuwe firmware binnenkort wel te vinden zal zijn? Anders voel ik me een beetje gedwongen om voor de makkelijk te kraken Pioneer drive te gaan.
Ik heb die DVD speler van Lite-on en hij is wel regiovrij, aangezien die duffe search niet werkt, kan ik je niet helpen ATM, maar ik heb de link vanuit mijn PA naar huis gemaild dus ik denk dat ie in mijn Deleted mails staat bij Outlook.

Freelance tweaker

Verwijderd

Dan wordt het tijd voor een firmware upgrade. De mijne leest zonder problemen cdr en cdrw.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Datzelfde probleem heb ik weer met mijn Pioneer 116S ... leest sommige CD-R's absoluut niet, terwijl ze het in andere spelers perfect doen.

Met LiteON dit probleem nog niet gezien

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

met dat R1211 daar kom ik niet verder mee :(

kan iemand ff de goede regel geven?

mun DVD hangt op de secondary Slave.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:09:
met dat R1211 daar kom ik niet verder mee :(

kan iemand ff de goede regel geven?

mun DVD hangt op de secondary Slave.
r1211 4 off (incl spaties!). Moet je natuurlijk wel in je dos C:\ (of D, E,F enz,) r1211 root tikken! Ik heb 98 en XP dualboot en heb het in 98 gedaan. Weet niet of het ook in de XP dos emulator werkt.

In ieder geval, daarna krijg je de tekst RPC turn OFF, niet aan storen, gewoon een dronken asiaat die het proggie heeft geschreven. Als je DVDGenie downed kun je bij RPC check zien of het is gelukt. Succes

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
RPC1 werkt softwarematig dus kan met de juiste software opnieuw instellen.
RPC2 zit in de hardware, dat is iets omslachtiger maar daarvoor heb je een andere firmware nodig.

DVD Genie start bijvoorbeeld PowerDVD op (Nog niets stouts gezegd :P)

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1