Ik heb momenteel een Dell XPS 13 (9350) uit 2016. Op zich ben ik nog steeds blij met hoe hij werkt, maar omdat de hardware - ook qua security - toch wel begint te verouderen en omdat het erop lijkt dat ik met deze hardware geen Windows 11 kan installeren, ben ik op zoek naar een nieuw model.
De belangrijkste redenen om destijds voor de XPS te gaan waren:
- Licht en compact
- Mooi scherm met dunne rand
- Redelijk snel, mede dankzij SSD
- Goede accuduur
In principe ben ik dus op zoek naar een goede ultrabook/thin & light model. De best buy guides heb ik al bekeken, maar dit jaar wisselen de adviezen nogal snel én zijn de geadviseerde modellen vaak nergens meer op voorraad.
Aanvullend heb ik nog de volgende eisen:
- 16 GB RAM
- Meest recente generatie Intel of AMD processor
- Minimaal 1 ouderwetse USB type-A ingang
- Scherm: minimaal 13", max 15"
Voor de volledigheid heb ik ook nog even het format hieronder ingevuld.
Alvast bedankt voor de hulp!
Wat ga je met je laptop doen?
Geen extreem hoge eisen: simpel gebruik zoals Office, browsen en Netflix. Op zijn tijd af en toe wat simpele games, zoals Civilization. Overige games gebeuren op de PlayStation.
Wat is je budget?
€1000-€1200.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet makkelijk te vervoeren zijn. Daarom mag het ook maximaal een 15 inch model zijn. (Minimaal 13 inch).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen bepaalde voorkeur. De Dell is goed bevallen, maar de huidige modellen missen net wat te veel aansluitingen in mijn ogen.
Ook sta ik gezien de goede prestaties open voor een MacBook Air. Daar staat als nadeel weer tegenover dat er slechts 2 poorten opzitten en helemaal geen ouderwetse USB-A poort.
De modellen waar ik nu naar neig:
- HP Pavilion 13 aero (pricewatch: HP Pavilion Aero 13-be0240nd)
- MacBook Air (M1 model) (pricewatch: Apple MacBook Air 2020 M1, 16GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd Spaceg...)
Ik heb ook gekeken naar de LG Gram 14, maar deze is helaas te duur.
Graag hoor ik jullie adviezen. Ik ben overigens ook nog bereid een paar maanden te wachten, mocht hier nog het idee leven dat er op korte termijn betere modellen op de markt komen.
De belangrijkste redenen om destijds voor de XPS te gaan waren:
- Licht en compact
- Mooi scherm met dunne rand
- Redelijk snel, mede dankzij SSD
- Goede accuduur
In principe ben ik dus op zoek naar een goede ultrabook/thin & light model. De best buy guides heb ik al bekeken, maar dit jaar wisselen de adviezen nogal snel én zijn de geadviseerde modellen vaak nergens meer op voorraad.
Aanvullend heb ik nog de volgende eisen:
- 16 GB RAM
- Meest recente generatie Intel of AMD processor
- Minimaal 1 ouderwetse USB type-A ingang
- Scherm: minimaal 13", max 15"
Voor de volledigheid heb ik ook nog even het format hieronder ingevuld.
Alvast bedankt voor de hulp!
Wat ga je met je laptop doen?
Geen extreem hoge eisen: simpel gebruik zoals Office, browsen en Netflix. Op zijn tijd af en toe wat simpele games, zoals Civilization. Overige games gebeuren op de PlayStation.
Wat is je budget?
€1000-€1200.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet makkelijk te vervoeren zijn. Daarom mag het ook maximaal een 15 inch model zijn. (Minimaal 13 inch).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen bepaalde voorkeur. De Dell is goed bevallen, maar de huidige modellen missen net wat te veel aansluitingen in mijn ogen.
Ook sta ik gezien de goede prestaties open voor een MacBook Air. Daar staat als nadeel weer tegenover dat er slechts 2 poorten opzitten en helemaal geen ouderwetse USB-A poort.
De modellen waar ik nu naar neig:
- HP Pavilion 13 aero (pricewatch: HP Pavilion Aero 13-be0240nd)
- MacBook Air (M1 model) (pricewatch: Apple MacBook Air 2020 M1, 16GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd Spaceg...)
Ik heb ook gekeken naar de LG Gram 14, maar deze is helaas te duur.
Graag hoor ik jullie adviezen. Ik ben overigens ook nog bereid een paar maanden te wachten, mocht hier nog het idee leven dat er op korte termijn betere modellen op de markt komen.