Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifhearth
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Naar aanleiding van: akimosan in "Windows 11 true HDR achtergrond gezocht"
Word ik hier verwezen.

Mijn vraag
Nu met windows 11 correcte HDR weergave mogelijk is van desktop zat ik te denken aan een wallpaper.
Weet iemand waar je TRUE hdr wallpapers kan bemachtigen? Geen tonemapped fake hdr enz.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
4k hdr wallpaper gegoogled maar je word er niet wijzer uit, in de eigenschappen staat er bij colour space blank of srgb. Volgens mij kijk je gewoon naar normale plaatjes?

Hoe kan je dit herkennen duidelijk en niet in de zin van "dit ziet er mooi uit" of iets. Maar gewoon direct aan een meting, statistiek of iets dat het direct zichtbaar is aan het bestand dat het gaat om een correcte HDR image zonder te vertrouwen op je ogen.

Mooie natuur HDR of space HDR achtergronden zou awesome zijn. of misschien een leeuw of tijger of ander dier ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Clifhearth op 11-10-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja... als ik per se een HDR plaat van een landschap o.i.d. zou willen hebben, maak ik 'm gewoon zelf. :+

Maar, rijst de vraag, gebruik je dan ook een true HDR monitor en de juiste drivers/aansturing?
Waar ben je dan specifiek naar op zoek?

Bij een veel gebruikte PC is toch de achtergrond van ondergeschikt belang? Tenminste bij mij wel. Ik heb die eigenlijk altijd op zacht/neutraal grijs staan. Maar het grootste deel van de tijd staan er allerlei applicaties open en zie ik toch niks van de achtergrond (terwijl ik werk op 2 x 28" 4K IPS schermen). :)

FYI:
https://expertphotography...tips-improve-photography/
https://towardsdatascienc...image-anyway-bdf05985492c

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 11-10-2021 15:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ondersteund Windows dan eindelijk HDR bestanden zoals EXR? Lijkt mij stug namelijk...

Overigens wat is het verschil met W10? Ook daar kan ik HDR aan zetten en schakelt hij inderdaad over naar HDR weergave.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ventieldopje schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:52:
Ondersteund Windows dan eindelijk HDR bestanden zoals EXR? Lijkt mij stug namelijk...
Dat is ook wat ik me dan afvraag, t/m W10 is het bijvoorbeeld zo dat als je een PNG als achtergrond zet hij er onder water gewoon een JPG van maakt, dus dat zou wel een flinke verandering zijn in hoe bureaublad achtergronden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:02
Dubbele topics zijn niet de bedoeling, en daarnaast heeft dit weinig te maken met wat we hier in F&V doen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Dit topic is gesloten.