Geluid opties HP monitor zonder speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
We hebben bij de eettafel een nisje (moet nog gemaakt worden). Ik wil daarin een monitor maken, 22 inch moet passen, dus niet al te groot voor gebruik als fotolijst, filmpjes mee streamen of zelfs een keertje TV kijken als het zo uit komt. Dit wil ik doen via chromecast. Kinderen blij , ik ook.

De monitor komt dan hangend in de nis aan de muur. door de beperkte ruimte moet het een 22 inch worden met dunne randen. met aansluitingen aan de onderzijde en nog wat voorwaarden.

Nu heb ik een heel mooi scherm gevonden van HP die voldoet aan vrijwel alle eisen

https://www.hp.com/nl-nl/...AsmIEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

alleen kom ik er achter dat er geen geluid in dit beeldscherm zit. op mijn werk weet ik dat je van de speakerbalkes hebt die je onder de monitor kan hangen van HP, dat werkt prima op mijn werk. maar zal dat ook stand alone werken (zonder computer dus) ? En is het eventueel ook mogelijk om andere USB spaekers daarvoor te gebruiken ipv die van HP zelf?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuOBJ7tDt-TlI0TTqYiahPkoKSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s4kg1Cz6kZJ1bcQgLxw0cJXW.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via joostbo op 11-10-2021 15:34)

• Godlike_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-12-2021
Godlike_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:04:
Sommige monitoren hebben een 3.5mm jack aansluiting. Het is dan mogelijk via die aansluiten het geluid van de monitor te laten afspelen via een externe speaker.

Echter heeft de monitor in kewstie geen aansluiting hiervoor volgens de specificaties.

[...]

Wat eventueel wel een optie is is om het geluid via de HDMI kabel over te brengen. dit word lastig maar is eventueel een optie. Echter moet de soundbar dan de optie hebben om een hdmi kabel er op aan te sluiten en dan na het beeld signaal weer door te sturen naar de monitor.

Geen idee of een soundbar deze optie heeft. maar receivers hebben deze optie, wie weet soundbars ook :)
@joostbo
Dit product zou hetgeen wat wil kunnen waarmaken.

Echter heb ik geen idee hoe de soundbar/speaker aangesloten moet worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlike_
Sommige monitoren hebben een 3.5mm jack aansluiting. Het is dan mogelijk via die aansluiten het geluid van de monitor te laten afspelen via een externe speaker.

Echter heeft de monitor in kewstie geen aansluiting hiervoor volgens de specificaties.
Multimedia- en invoerapparaten
Microfoon Nee
Speakers Nee
Wat eventueel wel een optie is is om het geluid via de HDMI kabel over te brengen. dit word lastig maar is eventueel een optie. Echter moet de soundbar dan de optie hebben om een hdmi kabel er op aan te sluiten en dan na het beeld signaal weer door te sturen naar de monitor.

Geen idee of een soundbar deze optie heeft. maar receivers hebben deze optie, wie weet soundbars ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:59
Je hebt ook HP monitoren met ingebouwde speakers, de media lijn is dat. Bijvoorbeeld de HP e243m. Wellicht een optie? Mooier en beter dan de losse HP soundbars kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Op je eigenlijke vraag kan ik geen antwoord geven maar hoe strak komt je monitor in de nis met andere woorden is er ook genoeg ruimte om de warmte van de monitor kwijt te kunnen raken?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Ad de Jong schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:08:
Op je eigenlijke vraag kan ik geen antwoord geven maar hoe strak komt je monitor in de nis met andere woorden is er ook genoeg ruimte om de warmte van de monitor kwijt te kunnen raken?
links en rechts zit er nog zo'n 5 mm tussen. Onder en met name boven komt er wel wat meer ruimte. Moet voldoende zijn voor warmteafvoer. zo warm worden die beeldschermen niet meer heb ik het idee.
Michel schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:06:
Je hebt ook HP monitoren met ingebouwde speakers, de media lijn is dat. Bijvoorbeeld de HP e243m. Wellicht een optie? Mooier en beter dan de losse HP soundbars kan ik je zeggen.
Die ziet er ook inderdaad goed uit. Denk dat deze niet in mijn zoekveld is verschenen omdat deze eigenlijk net wat te groot is. De nis moet nog gemaakt worden, kan eens kijken of ik er nog iets meer aan breedte bij kan sprokkelen.

maar de Chromecast creëert de audio. Dat komt (samen met het beeld) via HDMI binnen op een scherm. Als ik dan USB speakers aan sluit op het scherm, werkt dit dan? Komt er dan geluid uit? Ik weet niet in hoeverre het beeldscherm hier mee om kan gaan als er geen echter computer achter zit maar alleen en chromecast

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Godlike_
Godlike_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:04:

[...]

@joostbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostbo
Godlike_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

@joostbo

Die soundbar gaat via USB, die hebben we op het werk. Ziet er niet mooi uit maar het werkt wel. Maar heb ik niet nodig als ik een alternatief gebruik.

Dit product zou een prima optie kunnen zijn :) wist niet dat het bestond. kan zelf nog in het nisje mini plafondspeakers maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:59
De USB uit de (al dan niet ingebouwde) speakers van HP gaan normaliter in het computer apparaat, niet in het scherm zelf. Dat gaat alleen bij de schermen met ingebouwd dock volgens mij. Dat zou dan de HP 243d zijn.
Pagina: 1