Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Begin dit jaar kocht ik een Lenovo Tab M10 FHD. Ding werkte prima, laatste keer dat het gebruikt is was een paar maanden geleden. Eergisteren wilde ik hem opstarten, en het ding vroeg plotseling om een pincode waarvan niemand zich kon herinneren die er ooit op te hebben gezet.

Prima, factory reset dan maar, want er stond toch niets op behalve de Netflix app. En toen mocht ik kennismaken met de wondere wereld van FRP. :|

Nou is FRP op zich geen slecht iets lijkt me, zeker niet in dit geval (want er stond maar 1 Google Account op). Dus ik ging vrolijk aan de slag, maar als ik inlog met het account dat er op stond blijft miepen dat ik met een eigenaarsaccount in moet loggen.

Ja, Google, dat is het account waarmee ik nu inlog (en waarvan Google vervolgens ook zegt dat ik er mee ben ingelogd. Voor alle zekerheid het andere Google account nog geprobeerd dat we (mijn vrouw en ik) gebruiken, maar ook dat geeft dezelfde resultaten.

Nou heb ik inmiddels al een hoop videos op YT gekeken over het unlocken zonder de FRP, maar niets brengt me weg van het inlogscherm en de bijbehorende melding "Log aub in met een eigenaarsaccount."

Het lukt me overigens wel om in de settings te komen, maar daar staat bij Gebruikers en accounts "Geen accounts toegevoegd". En wanneer ik naar Gebruikers en accounts ga zie ik alleen de optie om een gebruiker aan het eigenaarsaccount toe te voegen, met daarboven de woorden "Meerdere gebruikers" en daaronder iets kleiner "Ingelogd als Eigenaar".

Wat is hier aan de hand? Is Google being an ass? Hebben we nooit een account toegevoegd en is het nu onmogelijk om de tablet te unlocken? Heb ik er een achterlijk dure onderzetter bij?

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

Mijn Library Thing catalogus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 11:18
Wat zie je als je met het eigenaars account inlogt bij ingelogde devices in je Google omgeving?
https://www.techrepublic....from-your-google-account/
Hiermee zou je het apparaat vrij moeten geven om opnieuw te kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Geen kinderen toevallig die iets hebben toegevoegd? Bezoekers die iets op de tablet wilden opzoeken en per ongeluk via de Gmail app hun hele account hebben toegevoegd? App van een werkgever geinstalleerd (MDM kan ook eigenaarsrechten overnemen en een PIN vereissen)

Het feit dat hij ook om een pin vroeg betekend natuurlijk dat er al iets aan de hand was VOOR je de reset uitvoerde - daar moet je ook de oplossing zoeken ben ik bang.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 11-10-2021 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:30:
Wat zie je als je met het eigenaars account inlogt bij ingelogde devices in je Google omgeving?
https://www.techrepublic....from-your-google-account/
Hiermee zou je het apparaat vrij moeten geven om opnieuw te kunnen koppelen.
Helaas, het apparaat staat er tussen, maar als we daarop uitloggen blijft hij nog steeds om een eigenaarsaccount vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:33:
Geen kinderen toevallig die iets hebben toegevoegd? Bezoekers die iets op de tablet wilden opzoeken en per ongeluk via de Gmail app hun hele account hebben toegevoegd? App van een werkgever geinstalleerd (MDM kan ook eigenaarsrechten overnemen en een PIN vereissen)

Het feit dat hij ook om een pin vroeg betekend natuurlijk dat er al iets aan de hand was VOOR je de reset uitvoerde - daar moet je ook de oplossing zoeken ben ik bang.
Nee, de tablet heeft achter slot en grendel gelegen. De kids hebben hun eigen tablets (en weten beter dan zomaar een ander device te pakken). Waar de pin vandaan is gekomen weten we echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-06 11:18
Crayne schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:52:
[...]

Helaas, het apparaat staat er tussen, maar als we daarop uitloggen blijft hij nog steeds om een eigenaarsaccount vragen.
Zet taal op Engels en probeer het nog eens, soms is de taalinstelling doorslaggevend. Ook kijken of je firmware kan updaten naar laatste versie en de cache wissen in recovery.

Log een case bij Google dan (uit de eigenaar account), het is aan jou account bij hun gekoppeld, dus als dat niet los te koppelen is....
Tevens ticket loggen bij Lenovo, voor geval het gewoon een bug is in hun software.....

[ Voor 16% gewijzigd door swhnld op 11-10-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Zet taal op Engels en probeer het nog eens, soms is de taalinstelling doorslaggevend. Ook kijken of je firmware kan updaten naar laatste versie en de cache wissen in recovery.

Log een case bij Google dan (uit de eigenaar account), het is aan jou account bij hun gekoppeld, dus als dat niet los te koppelen is....
Tevens ticket loggen bij Lenovo, voor geval het gewoon een bug is in hun software.....
Ik was al bang dat het daar op neer zou komen, maar dank voor de reactie. :)

Pagina: 1