Auto huren op vakantie (Tenerife)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
We vertrekken half december voor een week naar Tenerife. We willen graag een auto huren en door de reisorganisatie werden we gewezen op Sunnycars. Dit is een Nederlands bedrijf, de voorwaarden zijn helder en duidelijk en bij ongevallen ben je verzekerd tot wel 7.5 miljoen euro. De prijzen zijn echter exorbitant hoog: een simpele auto kost voor 4 dagen wel 540 euro.

Na wat research kwamen we uit bij Cicars. Op internet wemelt het van de lovende verhalen (bijna 50.000 reviews en een 4.8 op Trustpilot) en bij het selecteren van een auto komen we erachter dat je voor 152 euro, 4 dagen een zeer goede auto kunt huren. Ze spreken over een all-in verzekering, maar verder zijn de voorwaarden erg vaag en kan ik ook nergens gespecificeerde polissen vinden op hun website.

Je wilt er natuurlijk niet aan denken, maar stel dat je iemand aanrijdt die invalide raakt, dan wil je natuurlijk goed verzekerd zijn. Een claim kan namelijk in de miljoenen lopen. We zijn echt niet te beroerd om meer geld neer te tellen voor zekerheid, maar ik vind de huidige verschillen zo enorm groot dat het bijna niet meer uit te leggen valt. Graag wil ik daarom vragen of er wellicht mensen hier zijn die ervaringen hebben met Cicars, mij meer kunnen vertellen over de all-in verzekering die er bij zit en ik ben ook wel benieuwd naar wat jullie zouden doen in mijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik weet niet wat jij verstaat onder ' zeer goede auto' maar 152 euro lijkt me nogal aan de lage kant voor vier dagen. Ik zou er zelf ver weg van blijven, zeker als jij zelf ook al twijfelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:41
Hier goede ervaringen met cicars. Geen schade gehad dus daar kan ik niets over vertellen. Maar ook geen onterechte schadeclaims of wat dan ook gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Ik denk dat je een fout hebt gemaakt bij Sunnycars. Voor 4 dagen(mid december) kom ik daar op 147€ uit.
Cicars geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Ik kan je alleen mijn ervaring met Sunnycars delen. Je huurt dan via Sunnycars een auto bij een lokale boer. In ons geval was dat Hertz. Aangekomen bij Hertz probeerde ze ons een ander contract aan te praten, echter daar waren wij al voor gewaarschuwd. Dus niet accepteren en gewoon de auto huren zoals in het contract staat met Sunnycars omdat je anders onder Hertz voorwaarde valt en niet de all risk dekking van Sunnycars geniet.

Maar goed ook, want tijdens onze lange vakantie troffen wij op een dag de huurauto met een gigantische schade aan. Konden hem nog wel gebruiken maar die dag moesten wij een melding maken bij Hertz en bij Sunnycars. Bij de inlevering van de auto werd er een reservering gemaakt op onze creditcard waarvan ik het bedrag niet meer weet. Echter kregen we dat binnen een paar weken netjes terug van Sunnycars.
Al met al goed geregeld, alleen jammer dat Hertz probeerde onder dat contract uit te komen. Hierover een officiële klacht ingediend bij Sunnycars en ik kreeg daar verrassend nog 1,5 pagina aan uitleg en excuus over.

ps. dit was overigens in Spanje (Alicante)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:29

j4y

Wij huurden op Tenerife bij Autoreisen, prima ervaring gehad geen gezeur en goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RodeStabilo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:25:
Ik weet niet wat jij verstaat onder ' zeer goede auto' maar 152 euro lijkt me nogal aan de lage kant voor vier dagen. Ik zou er zelf ver weg van blijven, zeker als jij zelf ook al twijfelt.
Mwa, in het laagseizoen heb ik in Spanje ook al eens bij Hertz voor een habbekrats een kleine auto gehuurd. Het kan dus wel maar je moet bij huurauto's altijd goed nakijken wat wel en niet gedekt is en bij bedrijven die onderverhuurders gebruiken moet je vaak goed kijken dat je je niet nog eens andere verzekeringen of contracten laat aansmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:47
Ik weet niet hoe je op dit bedrag komt, maar lijkt mij echt aan de hoge kant.

Ik kijk altijd op autoeurope.nl. Vind via die site altijd wel een goede deal. Kijk vooral bij de bekende maatschappijen zoals Hertz, Europcar, AVIS, Budget of Sixt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
jan390 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:37:
Ik denk dat je een fout hebt gemaakt bij Sunnycars. Voor 4 dagen(mid december) kom ik daar op 147€ uit.
Cicars geen ervaring mee.
Ik zit bij Sunny Cars nu op 300 euro voor een week (c-klasse auto) van 17-24 december. Hiervoor moet je wel wat foefjes uitvoeren op de website. Dit is namelijk alleen bij het laten ophalen door een representant service op het vliegveld en het ook weer inleveren van de auto op het vliegveld. Als je de auto wilt ophalen bij het kantoor op het vliegveld schiet de prijs ook weer met 200 euro omhoog. Wil je de auto slechts 4 dagen boeken bij het stadskantoor in Playa Las Americas, dan betaal je 4-500 euro voor een standaard auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb in Zuid Afrika een auto via Sunnycars gehuurd met name vanwege de goede dekking. Uiteindelijk krijg je hem gewoon van een lokaal verhuurbedrijf en betaal je iets meer vanwege de extra dekking. Maar daar heb ik zelf wel baad bij gehad, voor een paar honderd euro aan schade gereden op die brakke wegen daar en alles keurig vergoed gekregen van Sunnycards, ideaal!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 19:56
Onlangs op buureiland Fuertaventura een auto voor 3 dagen gehuurd.
Denk echt dat je bij sunnycars iets geks ingevuld hebt.... Die prijs kan niet kloppen.

Ik had het geregeld via de ANWB, die het dan weer onderbrengt bij Sunnycars.
Sunnycars gaat vervolgens weer naar een lokale autoboer, zodat ook ik uiteindelijk bij Cicars de auto afnam.

Prijs / voorwaarden van Sunnycars via ANWB waren heel duidelijk. Je telt een klein extratje neer voor volledig afkopen schade + evt terugbetaling van eigen risico bij claim.
Ik had voor 107 euro 3 dagen een Opel Corsa, met alles afgekocht.

Google maar eens op ANWB Sunnycars Tenerife.

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
Stephan2388 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:54:
Onlangs op buureiland Fuertaventura een auto voor 3 dagen gehuurd.
Denk echt dat je bij sunnycars iets geks ingevuld hebt.... Die prijs kan niet kloppen.

Ik had het geregeld via de ANWB, die het dan weer onderbrengt bij Sunnycars.
Sunnycars gaat vervolgens weer naar een lokale autoboer, zodat ook ik uiteindelijk bij Cicars de auto afnam.

Prijs / voorwaarden van Sunnycars via ANWB waren heel duidelijk. Je telt een klein extratje neer voor volledig afkopen schade + evt terugbetaling van eigen risico bij claim.
Ik had voor 107 euro 3 dagen een Opel Corsa, met alles afgekocht.

Google maar eens op ANWB Sunnycars Tenerife.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzO5Lkb2-zcuDg2jAJE-LYfCzf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tHI5eo2MPgd56N7lmbP9tW9.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn prijs via de ANWB website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:57
Ik heb goede ervaring met Plus cars standaard all risk verzekerd en standaard een extra bestuurder bij in het pakket. En dat allemaal voor een leuke prijs. Enige "nadeel" is dat ze geen balie hebben in de hal van de luchthaven, maar alles op de parking van het vliegveld wordt geregeld.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

@judith.1987 kies Tenerife luchthaven South en dan Adresaflevering; Economy - Standard zit dan op 194e voor de genoemde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 19:56
judith.1987 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

[Afbeelding]

Dit is mijn prijs via de ANWB website.
Jeetje mina!

Bij mij vergeten te vermelden: in mijn geval opgehaald op het vliegveld en daar ook weer terug gebracht. Daar lijkt de crux ook te zitten; je ophaallocatie is zo te zien bij je Hotel?
Depot van de auto's zijn meestal bij het vliegveld.

Dan kun je misschien beter bij het Hotel informeren of zij een lokale verhuurpartij weten die in de buurt zit.
(of toch gewoon bij Cicars, mijn ervaring ermee was meer dan prima)

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Wat een onzin. Enkel op prijs kan je echt niet oordelen. Ik heb vaak zat voor 6 euro per dag auto's gehuurd op vakantiebestemmingen, buiten de vakantieperiode.

Altijd dikke prima.

Laat de prijs je niet afschrikken en maak voor de zekerheid even een vergelijkje op Wisecars. Die gebruik ik altijd en is stelselmatig de goedkoopste. Mocht je dat willen bieden ze ook uitgebreide verzekeringsopties aan, die goedkoper zijn dan bij de verhurende partij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:02:
@judith.1987 kies Tenerife luchthaven South en dan Adresaflevering; Economy - Standard zit dan op 194e voor de genoemde periode.
Precies gedaan wat jij zegt, maar zelfs na wissen cookies krijg ik onderstaande prijs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt3e0rGKJ_EbtkvXGMMq-4Qj8uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zjOFiOKqU4nKKWrSiMR6CEIh.jpg?f=fotoalbum_large

Enige manier om de prijs omlaag te krijgen is door te kiezen voor representant service, dan gaat de prijs naar 270 euro. Maar dat is nog altijd veel hoger dan de prijs die jij te zien krijgt. Erg bijzonder..

[ Voor 53% gewijzigd door judith.1987 op 11-10-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 10:05
Lijkt erop dat je van 1987 bent. Zou het iets te maken kunnen hebben met beginnend bestuurder onder de 24? Dat het verschil verklaart?

[ Voor 11% gewijzigd door atomix9 op 11-10-2021 13:10 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
atomix9 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:09:
Lijkt erop dat je van 1987 bent. Zou het iets te maken kunnen hebben met beginnend bestuurder onder de 24?
hahaha, iemand van 87 is al 34 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

judith.1987 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Precies gedaan wat jij zegt, maar zelfs na wissen cookies krijg ik onderstaande prijs:

[Afbeelding]

Enige manier om de prijs omlaag te krijgen is door te kiezen voor representant service, dan gaat de prijs naar 270 euro. Maar dat is nog altijd veel hoger dan de prijs die jij te zien krijgt. Erg bijzonder..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0AosN2ZIy5PzfICkeI9XxUh69w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x4pS9KzcJqR9qY2ROLoUejD9.png?f=fotoalbum_large

En niet de hele tijd je huur-periode wijzigen natuurlijk. Want van welke dag / tijdstip tot welke dag / tijdstip wil je nu huren?

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 11-10-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atomix9
  • Laatst online: 23-05 10:05
Oh... my bad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je kan beter een hele week huren vanaf de luchthaven.
Fiat panda 270 euro bij Sunnycars. 19-26 december

Edit: Arthur heeft een nog mooiere manier.

[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 11-10-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
Jouw ingevoerde data zijn anders dan die van mij: 17-24 december.

Onze voorkeur heeft echter om niet de hele week een auto te hebben, aangezien je 'm ook ergens kwijt moet en parkeerkosten aardig kunnen oplopen. We dachten dat 4 dagen prima zou zijn. Maar zo te zien kunnen we beter een week nemen inderdaad, of dus bij Cicar boeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

atomix9 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:09:
Lijkt erop dat je van 1987 bent. Zou het iets te maken kunnen hebben met beginnend bestuurder onder de 24? Dat het verschil verklaart?
1+1=-10? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40
Waar ik op uitkom in mijn geval.
Het kan dus ook te maken hebben met het aantal jaren dat je lid bent bij de ANWB als je het op deze manier zou willen doen.

Edit:Sorry foute datum.

Edit 2: ik kom op €270,- uit

[ Voor 62% gewijzigd door Ad de Jong op 11-10-2021 13:18 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Cicars is echt geen onbetrouwbare club. Ze zitten ook het dichtste bij de uitgang/ingang van het vliegveld, en hebben filialen op meerdere eilanden.

Sunnycars is gewoon een schuiver. Dan haal je de auto alsnog bij Hertz/Autoreisen of Cicars op.

Mijn twee centen: het maakt geen zak uit. Autoreisen, Hertz, Cicars, en Sixt hebben allemaal nette balies bij het vliegveld, mensen werden aan elke balie netjes geholpen, en de auto's waren overal courante modellen.

Net geen maand geleden nog over het parkeerterrein gelopen daar, en overal stonden piekfijne auto's. Wij hadden een pakketreis, en bij ons had Sunnycars toevallig voor Hertz gekozen.

Sixt had wel een hele vloot aan Audi's staan, dus als je een wat luxer model wil, dan moet je misschien daar zijn. Hertz en Cicars hadden vooral de Toyota's, Polo's en wat Renault klaarstaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
Ad de Jong schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:15:
Waar ik op uitkom in mijn geval.

[Afbeelding]

Het kan dus ook te maken hebben met het aantal jaren dat je lid bent bij de ANWB als je het op deze manier zou willen doen.
Dit is de huur voor 1 dag (23-24 november). Ook absurd duur overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

judith.1987 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:13:
Jouw ingevoerde data zijn anders dan die van mij: 17-24 december.
Die 24e schijnt het issue te zijn; selecteer eens t/m de 23e. Scheelt voor die ene dag extra 281euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 15:40
judith.1987 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:16:
[...]

Dit is de huur voor 1 dag (23-24 november). Ook absurd duur overigens.
Klopt, ik had het bij de ANWB goed staan alleen die site waarnaar je doorgestuurd wordt maakt er weer de 23e van ipv de 17e.

Als ik het dan op die site terugzet naar de 17e kom ik op €270,- uit

Edit: Adreslevering komt dan uit op €554,-

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 11-10-2021 13:22 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:29

j4y

Nog steeds veel geld. Ik had bij Autoreisen een polo met airco voor 80 euro 4 dagen... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
@judith.1987 wij hebben 3 jaar geleden op Tenerife een Seat Ibiza gehuurd bij Autoreisen. Groot voordeel: direct als je de airport uitloopt staat er een gigantisch parkeerterrein met auto's van hun. Je kan dus behoorlijk snel na het ophalen van je bagage wegrijden met de auto.

Auto was weinig bijzonder, maar reed prima en heeft ons het hele eiland rondgebracht. En geen gezeik met verzekering, uiteindelijk konden we de auto daar gewoon parkeren en het vliegtuig pakken. Prima toko, zou ze zeker aanraden. En ze waren niet duur, staat me iets van 100 euro bij (maar seizoensverschillen).

En als ik nog een tip mag geven... de vakantiedag die mij het meest is bij gebleven is de dag dat we met een Ford Mustang cabrio over het eiland hebben gescheurd :)
Kost wel een paar euro maar... worth it!!! https://tenerifesportscars.com/

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 11-10-2021 13:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er wordt een gebrek aan aanbod voorspeld, dus vooraf boeken lijkt een goed idee - en kan de prijs opdrijven. Overigens gelden op de Islas Canarias eigen belastingregels (zonder BTW), dus het zal goedkoper zijn dan in rest van Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

j4y schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:23:
Nog steeds veel geld. Ik had bij Autoreisen een polo met airco voor 80 euro 4 dagen... 8)7
Geloof ook maar niet dat Sunnycars voor al die pakketreizen die ze met Sunweb verkopen dezelfde prijs hanteert. Sunnycars hanteert gewoon een mooie opslag voor al die Nederlanders die te bang zijn om met een lokale partij in zee te gaan. (Het is gewoon Spanje/EU daar in Tenerife hé, je huurt niet een auto in een of ander land waar je door de helft van de bevolking wordt genept).

Enige reden om niet met Cicars in zee te gaan: ze hebben van die lelijke stickertjes op de auto zitten, waardoor iedereen ziet dat je een toerist met een huurauto bent. Dat doen Hertz/Autoreisen/Sixt niet.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
@judith.1987 Al met al lijkt je eigen zoekwerk (Cicars) de goedkoopste optie. Qua reviews lijkt hij ook goed.
Ben idd benieuwd naar meer tweakers ervaringen die daadwerkelijk bij Cicars hebben gehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Huurauto's kunnen spotgoedkoop zijn, geregeld €20 euro per dag betaald en een enkele keer zelfs in Lissabon auto's gehuurd voor €7 per dag, en dat was dan een gloednieuwe Fiat 500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Op de Canarische eilanden is de 24e, de dag voor kerst, zo ongeveer alles dicht. Ik denk dat ze meer rekenen omdat je op kerstavond je auto kan inleveren. Misschien eens met een andere inleverdatum proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith.1987
  • Niet online
Frieda schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:29:
Op de Canarische eilanden is de 24e, de dag voor kerst, zo ongeveer alles dicht. Ik denk dat ze meer rekenen omdat je op kerstavond je auto kan inleveren. Misschien eens met een andere inleverdatum proberen?
Nee, dat is het ook niet. Een andere datum is namelijk net zo duur. Denk dat het meer te maken heeft met het bericht dat hierboven gepost werd: de ongelooflijke tekorten aan huurauto's en vooral de gekte die in de wintermaanden wordt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
judith.1987 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:03:
[...]

Nee, dat is het ook niet. Een andere datum is namelijk net zo duur. Denk dat het meer te maken heeft met het bericht dat hierboven gepost werd: de ongelooflijke tekorten aan huurauto's en vooral de gekte die in de wintermaanden wordt verwacht.
Klopt wat @Frieda (en eerder @_Arthur) zegt, ik zou nog even opnieuw kijken en die 24e buiten beschouwing laten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 10:16
Kijk ook eens op de Duitse site van Sunnycars. Die is vaak wat goedkoper. Die tip kreeg ik van familie en ik heb er 1 keer gebruik van gemaakt. Dit was op Lanzarote en dat ging perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Bumpy_NL schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:00:
Kijk ook eens op de Duitse site van Sunnycars. Die is vaak wat goedkoper. Die tip kreeg ik van familie en ik heb er 1 keer gebruik van gemaakt. Dit was op Lanzarote en dat ging perfect.
Ik gebruik zelf vaak de prijsvergelijker van Check24 (Duitse prijsvergelijker) die inderdaad meestal lagere prijzen geeft dan Nederlandse prijsvergelijkers (mits de bestemming ook Duitse toeristen trekt).

Je kan daar ook filteren op "Keine zahlung" voor de "Selbsbeteiligung" oftewel all risk afkopen direct bij de autoverhuurder, zonder aparte verzekering. Dat werkt vaak goed om geen extra verzekering aangesmeerd te krijgen (is soms duurder, maar zeker niet altijd).

[ Voor 19% gewijzigd door [BoSS] op 11-10-2021 16:05 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25
Wat mij betreft +1 voor Sunnycars. Twee jaar terug in Spanje via hen een auto gehuurd, flinke schade gereden door eigen toedoen en super netjes opgelost. Noodnummer in het Nederlands 24/7 bereikbaar en goede info gekregen. Bij de lokale autoboer 600,- moeten betalen, factuur opgestuurd naar Sunnycars en snel dat geld weer teruggekregen. De daadwerkelijke schade was zeker hoger dan dat, maar verder niets meer van gehoord. Volgende keer ga ik voor die paar tientjes verschil niet bij een ander huren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 17:54
Ik heb Cicar gebruikt op Lanzarote en Fuerteventura, het is een betrouwbare organisatie die al tientallen jaren op de eilanden aanwezig is. Normaal huur ik vaak via Hertz, Avis, etc, maar op de Canarische eilanden dus niet meer.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ook alleen maar goede ervaringen met sunnycars. vooral de verzekering, maar ook de brandstofregels zijn vaak beter dan bij de onderliggende maatschappijen. in los angeles kreeg ik een gratis upgrade en mocht een auto naar keuze uitzoeken.
met schade geen ervaring gelukkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou je Cicars willen aanbevelen.

Alles wat ik heb meegemaakt op Tenerife (dat is redelijk wat zoals velgen gejat, deuk, kat in motor etc.) was allemaal keurig opgelost bij Cicar.

Mijn ervaring met goedkope aanbiedingen is o.a. in Spanje bij een andere louche club waar ik maar € 80 voor 1,5 week betaalde (Opel Zafira) maar moest wel € 2.000 borg neerleggen (afkopen was € 50 per dag) en bij de tweede afdaling deden de remmen het bijna niet meer (ABS/ESP lampjes gingen aan) en toen als vervanging een VW Touran, wat mij betreft was die ook afgeschreven.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith0475
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06-2022
BobB schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:10:
Wat mij betreft +1 voor Sunnycars. Twee jaar terug in Spanje via hen een auto gehuurd, flinke schade gereden door eigen toedoen en super netjes opgelost. Noodnummer in het Nederlands 24/7 bereikbaar en goede info gekregen. Bij de lokale autoboer 600,- moeten betalen, factuur opgestuurd naar Sunnycars en snel dat geld weer teruggekregen. De daadwerkelijke schade was zeker hoger dan dat, maar verder niets meer van gehoord. Volgende keer ga ik voor die paar tientjes verschil niet bij een ander huren.
Helemaal mee eens, voor een paar tientjes verschil was ik dit topic niet gestart. Gaan we echter kijken naar een huur van 4 dagen, dan is het verschil tussen Sunnycars en Cicar wat meer dan een paar tientjes: ruim 400 euro. Dit is de helft van wat mijn vakantie gekost heeft. Vind het persoonlijk zeer de moeite waard om dan eens verder te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

PetervdM schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:34:
ook alleen maar goede ervaringen met sunnycars. vooral de verzekering, maar ook de brandstofregels zijn vaak beter dan bij de onderliggende maatschappijen. in los angeles kreeg ik een gratis upgrade en mocht een auto naar keuze uitzoeken.
met schade geen ervaring gelukkig.
Hoezo zijn de brandstofregels beter dan bij onderliggende maatschappijen? Ik heb nog nooit anders meegemaakt dan vol meenemen, vol terugbrengen. Is ie niet vol, even een fotootje maken, en met ongeveer hetzelfde weer inleveren.

We doen net alsof een auto huren in het buitenland zonder dure Nederlandse tussenpartner onmogelijk is. Het is echt geen rocket science allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:13
Op verschillende Canarische eilanden heb ik auto's gehuurd bij Cicar. Soms maar een dag, en andere keren tot 4 weken. Een prima bedrijf en nooit problemen mee gehad! Zo nu en dan ook een gratis upgrade (grotere auto of een automaat) omdat hun dat beter uitkwam. Soms wel wat wachttijden op het vliegveld als je de auto op komt halen, omdat iedereen tegelijk een auto komt halen. Maar dat heb je bij alle autoverhuurders.
Al met al een tevreden klant!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• judith0475
Na een tip op TripAdvisor hebben we uiteindelijk geboekt bij Cabrera Medina (is hetzelfde bedrijf als Cicar, zelfde logo, zelfde eigenaar en dezelfde voorwaarden). Ze zijn alleen nog goedkoper! Bedrijf komt ons een auto afleveren bij het hotel (Seat Ibiza automaat) en voor de 4 dagen dat we hem gaan gebruiken, zijn we slechts 113 euro kwijt. All-in verzekering is inbegrepen, evenals een aansprakelijkheidsverzekering en zelfs juridische verdediging indien nodig. Bedrijf heeft een 4,9 op Trustpilot en net als bij Cicar zijn de beoordelingen lovend.

Ik kreeg echt de indruk dat Sunny Cars er gigantisch veel winst op pakt. Daarnaast is Sunny Cars al dagen telefonisch onbereikbaar, werkt het annuleren op de website niet en las ik meerdere negatieve verhalen op internet over slechte bereikbaarheid. Dit alles gaf me al het gevoel dat ik hier niet moet boeken. De 420 € prijsverschil en jullie adviezen gaven uiteindelijk de doorslag.

Dankjewel voor het meedenken allemaal!

[ Voor 5% gewijzigd door judith0475 op 11-10-2021 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-06 14:45
Als iemand die, in Nederland, voor de autoverhuur gewerkt heeft: Verstandige keuze gemaakt. Automaat, all risk en het hele rambam. Het is vakantie, geen gezeur om mogelijke schades, lekker afkopen voor die paar tientjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:34
Op de Canarische eilanden zijn er maar 2 fatsoenlijke betaalbare verhuurbedrijven. Autoreisen.es (met een verhuurloket op het vliegveld) of pluscar(waar iemand je opwacht op de parkeerplaats met de auto)

Ik ga al jaren naar de Canarische eilanden op vakantie en deze 2 zijn mijn go to bedrijven. Gratis 2de rijders, onbeperkt aantal km, geen gedoe over benzine en extra verzekeringen die je aangesmeerd worden.

Ik raad deze dan ook steevast aan mijn vrienden/familie/kennissen aan en ook zij zijn altijd dik tevreden.

Schrijvend vanaf mijn balkon in korte broek en T-shirt.

[ Voor 16% gewijzigd door Turralyon op 12-10-2021 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Turralyon schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 03:43:
Op de Canarische eilanden zijn er maar 2 fatsoenlijke betaalbare verhuurbedrijven. Autoreisen.es (met een verhuurloket op het vliegveld) of pluscar(waar iemand je opwacht op de parkeerplaats met de auto)

Ik ga al jaren naar de Canarische eilanden op vakantie en deze 2 zijn mijn go to bedrijven. Gratis 2de rijders, onbeperkt aantal km, geen gedoe over benzine en extra verzekeringen die je aangesmeerd worden.

Ik raad deze dan ook steevast aan mijn vrienden/familie/kennissen aan en ook zij zijn altijd dik tevreden.

En deze geweldige kennis heb je vergaard door?

Wat een onzin. Het zijn allemaal autoverhuur bedrijven. Je haalt hem op, je rijdt ermee, tankt hem vol en je levert hem weer in.

Wat doen Autoreisen of pluscar beter dan een Sixt of Hertz of Cicars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:58:
[...]

En deze geweldige kennis heb je vergaard door?

Wat een onzin. Het zijn allemaal autoverhuur bedrijven. Je haalt hem op, je rijdt ermee, tankt hem vol en je levert hem weer in.

Je 4 posts in dit topic komen aardig agressief over. In principe kan ik je met mijn ervaringen ondersteunen. Ik heb zo'n 6x een auto gehuurd op de Canarische eilanden bij diverse aanbieders en ik had precies 0x problemen. (Vaak wel enorm lang wachten bij de balie op het vliegveld, daarom kies ik tegenwoordig voor fastlane, dan kan je vaak direct naar het hokje op de parkeerplaats).

Toch zijn er ook een hoop negatieve ervaringen op internet te vinden. Zie bijvoorbeeld Truspilot van Goldcar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:57
Jeroenneman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:58:

Als alles goed gaat merk je weinig verschil. De verschillen worden vaak pas duidelijk als de auto niet in de gewenste staat terug wordt gebracht ;)

En zeker in zuidelijke landen is men niet zo zuinig op auto's als hier in Nederland. Maar sommige verhuurders willen je wel voor elk deukje en krasje (of het er al zat of niet) proberen te laten betalen als je de auto niet compleet verzekerd hebt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 09:01

Basszje

Reisvaap!]

Jeroenneman schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:27:
[...]
Geloof ook maar niet dat Sunnycars voor al die pakketreizen die ze met Sunweb verkopen dezelfde prijs hanteert. Sunnycars hanteert gewoon een mooie opslag voor al die Nederlanders die te bang zijn om met een lokale partij in zee te gaan. (Het is gewoon Spanje/EU daar in Tenerife hé, je huurt niet een auto in een of ander land waar je door de helft van de bevolking wordt genept).
Ik heb dat in een ander geval wel eens bekeken. Daar verhuurt Sunnycars ook via Hertz. Op het eerste gezicht lijkt Hertz een paar euro per dag goedkoper, maar zonder uitgebreide verzekering. Met extra verzekering is Sunny in dat geval goedkoper. Dat was voor mij in Griekenland ook.

Overigens bedacht een Serv tegen mijn achterkant te parkeren, dus die paar euro er prima uitgehaald ;)

Wellicht is dat niet overal zo, ik zou altijd even vergelijken. De kans dat je per ongeluk een bord of een stoep raakt op die nauwe wegen is nooit nul .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• judith0475
Turralyon schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 03:43:

Pluscar? Google gewoon voor de grap eens even naar dit bedrijf. Dan kom je daar waarschijnlijk snel op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Cheesy schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:36:
[...]

Je 4 posts in dit topic komen aardig agressief over. In principe kan ik je met mijn ervaringen ondersteunen. Ik heb zo'n 6x een auto gehuurd op de Canarische eilanden bij diverse aanbieders en ik had precies 0x problemen. (Vaak wel enorm lang wachten bij de balie op het vliegveld, daarom kies ik tegenwoordig voor fastlane, dan kan je vaak direct naar het hokje op de parkeerplaats).

Toch zijn er ook een hoop negatieve ervaringen op internet te vinden. Zie bijvoorbeeld Truspilot van Goldcar.
Agressief? Misschien komt het geschreven anders over. Het verbaast me gewoon dat mensen zo "achterdochtig" denken over simpele autoverhuur.

Jij geeft ook eigenlijk weer geen argumenten voor je specifieke keuze voor Autoreisen of pluscar. Je had dus 0x problemen. Maar wat maakt dan dat je voor Autoreisen of Pluscar gaat?

Ik ben benieuwd of mensen überhaupt meer kunnen bieden dan anekdotes. Ik denk het niet namelijk. En Tenerife is geen derde wereld land waarbij je bang moet zijn dat je door iedereen wordt opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:43:
[...]

Jij geeft ook eigenlijk weer geen argumenten voor je specifieke keuze voor Autoreisen of pluscar. Je had dus 0x problemen. Maar wat maakt dan dat je voor Autoreisen of Pluscar gaat?
Dat was ik niet maar Turralyon in "Auto huren op vakantie (Tenerife)"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:36
Ik werk bij een grote, wereldwijde verhuurder en we kenmerken onszelf als "premium" en dus wat duurder. Ik ga ook niet zeggen, huur bij ons! Maar hier wel een paar tips voor autohuur in het algemeen:

- Huren van een auto via een bemiddelaar zoals Sunnycars, Rentalcars, Autoeurope is vaak goedkoper dan direct bij een verhuurdbedrijf. Maar let wel, zodra er ook maar iets gebeurt (denk aan schade) dan heb je meestal de poppen aan het dansen en wordt je van kastje naar de muur gestuurd (je zit dan tussen de verhuurder zelf, de bemiddelaar en de verzekeraar in). In mijn omgeving vaak zulke verhalen gehoord. Zelf nooit meegemaakt aangezien ik altijd direct bij de verhuurder huur.

- De kleinere, onbekendere verhuurders zijn vaak goedkoop maar er komen vaak nog verborgen kosten bij. De basisprijs is laag, maar ja, er moet natuurlijk wel geld verdiend worden en vaak gaan ze daarbij gehaaid te werk (aansmeren van verzekeringen en zo).

- Op dit moment (lees= dit jaar) zijn prijzen voor autohuur over het algemeen enorm hoog. De reden? Aan het begin van de pandemie verkochten de verhuurders massaal hun auto's om zo hun kosten te verlagen. Dat ging easy peasy. Nu trekt de vraag weer aan, maar kunnen de auto's niet geleverd worden door het wereldwijde chiptekort dat veelal autofabrikanten treft. Resultaat: hoge vraag, klein aanbod. En dus hoge prijzen.

- Rental agents (aan de balie) krijgen naast een basisloon een commissie op de extra's die ze verkopen, zoals verzekeringen. Daarom proberen ze je vaak deze extra's "aan te smeren", de hoogte van hun salaris hangt er van af. Wat helpt (tenminste bij de grote verhuurders): bij het boeken alleen een basispakket boeken. De extra's zoals verzekeringen boek je bij aan de balie. De medewerker is meteen blij en daardoor is de kans grotere dat je een gratis upgrade krijgt. Werkt natuurlijk niet altijd, maar wel met grote regelmaat.

- Eigenlijk triest om te moeten zeggen, maar de autoverhuurindustrie is wel een ontransparant wereldje. Soms zelfs een beetje shady. Let dus goed op en laat je niet ALLES aansmeren.

Disclaimer: bovenstaande geldt natuurlijk niet in alle gevallen en ook niet voor iedere verhuurder. Het is meer iets om rekening mee te houden. :)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 13:55
Klein schopje, want ik sta ook op het punt om een auto te boeken voor mijn vakantie op Madeira komende zomer. De afgelopen jaren heb ik pakketreizen geboekt (via Eliza Was Here), en die maakten altijd gebruik van SunnyCars. We hebben wel eens schade gereden en de afhandeling daarvan was erg prettig. Ik stond dus op het punt om dáár mijn auto te boeken, maar toen kwam ik dit topic tegen.
Malfoi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:06:
Ik werk bij een grote, wereldwijde verhuurder en we kenmerken onszelf als "premium" en dus wat duurder. Ik ga ook niet zeggen, huur bij ons! Maar hier wel een paar tips voor autohuur in het algemeen:

- Huren van een auto via een bemiddelaar zoals Sunnycars, Rentalcars, Autoeurope is vaak goedkoper dan direct bij een verhuurdbedrijf. Maar let wel, zodra er ook maar iets gebeurt (denk aan schade) dan heb je meestal de poppen aan het dansen en wordt je van kastje naar de muur gestuurd (je zit dan tussen de verhuurder zelf, de bemiddelaar en de verzekeraar in). In mijn omgeving vaak zulke verhalen gehoord. Zelf nooit meegemaakt aangezien ik altijd direct bij de verhuurder huur.
Ik vind dit wel interessant, want als ik nu even kijk zie ik dat SunnyCars juist duurder is dan direct bij een verhuurbedrijf. Waar het wél goedkoper kan, is via booking.com (ik krijg daar ook korting omdat ik daar mijn accomodatie ter plekke geboekt heb). Maar waar ik "nerveus" van word, is van de kleine lettertjes. Wat ik wil, is een auto huren waarbij alle schade gedekt is. Eigen risico vind ik niet erg, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan ("Tja meneer, schade aan de bodem dekken we niet, dus u mag even € 15.000 aftikken"). Bij SunnyCars is ALLES gedekt en dat rijdt gewoon een stuk relaxer.

Wat ik bij de verhuurbedrijven (en bij booking.com) minder duidelijk vind, is hoe ik dáár alles kan "afkopen". Nogmaals: een paar € 100 eigen risico vind ik acceptabel.
- De kleinere, onbekendere verhuurders zijn vaak goedkoop maar er komen vaak nog verborgen kosten bij. De basisprijs is laag, maar ja, er moet natuurlijk wel geld verdiend worden en vaak gaan ze daarbij gehaaid te werk (aansmeren van verzekeringen en zo).

- Op dit moment (lees= dit jaar) zijn prijzen voor autohuur over het algemeen enorm hoog. De reden? Aan het begin van de pandemie verkochten de verhuurders massaal hun auto's om zo hun kosten te verlagen. Dat ging easy peasy. Nu trekt de vraag weer aan, maar kunnen de auto's niet geleverd worden door het wereldwijde chiptekort dat veelal autofabrikanten treft. Resultaat: hoge vraag, klein aanbod. En dus hoge prijzen.

- Rental agents (aan de balie) krijgen naast een basisloon een commissie op de extra's die ze verkopen, zoals verzekeringen. Daarom proberen ze je vaak deze extra's "aan te smeren", de hoogte van hun salaris hangt er van af. Wat helpt (tenminste bij de grote verhuurders): bij het boeken alleen een basispakket boeken. De extra's zoals verzekeringen boek je bij aan de balie. De medewerker is meteen blij en daardoor is de kans grotere dat je een gratis upgrade krijgt. Werkt natuurlijk niet altijd, maar wel met grote regelmaat.

- Eigenlijk triest om te moeten zeggen, maar de autoverhuurindustrie is wel een ontransparant wereldje. Soms zelfs een beetje shady. Let dus goed op en laat je niet ALLES aansmeren.

Disclaimer: bovenstaande geldt natuurlijk niet in alle gevallen en ook niet voor iedere verhuurder. Het is meer iets om rekening mee te houden. :)
Ja, en dat "shady" is dus precies waar ik bang voor ben. Ik kijk net bijvoorbeeld even op de site van Hertz en los van het feit dat de website eruit ziet alsof ie uit 1998 komt, is het ook nog eens een keer superonduidelijk wat er nou wel en niet verzekerd kan worden. Heb jij (of iemand anders) nog tips over waar ik op moet letten?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:59
Als het prijsverschil mee valt dan zou ik toch liever boeken bij wat ik ken en geen gezeur heb. Niks zo vervelend op vakantie als gedoe met een huurauto waardoor je bepaalde dingen mist of je zelfs overnachtingen moet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 13:55
rvrbtcpt schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:23:
Als het prijsverschil mee valt dan zou ik toch liever boeken bij wat ik ken en geen gezeur heb. Niks zo vervelend op vakantie als gedoe met een huurauto waardoor je bepaalde dingen mist of je zelfs overnachtingen moet wijzigen.
Ja het punt is dat ik het prijsverschil nog best significant vind. Bij SunnyCars rond de € 2000, bij Booking.com lukt het al voor rond de € 1300. Dat is een leuke besparing op een toch al prijzige vakantie ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:36
posttoast schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:03:
Klein schopje, want ik sta ook op het punt om een auto te boeken voor mijn vakantie op Madeira komende zomer. De afgelopen jaren heb ik pakketreizen geboekt (via Eliza Was Here), en die maakten altijd gebruik van SunnyCars. We hebben wel eens schade gereden en de afhandeling daarvan was erg prettig. Ik stond dus op het punt om dáár mijn auto te boeken, maar toen kwam ik dit topic tegen.

[...]

Ik vind dit wel interessant, want als ik nu even kijk zie ik dat SunnyCars juist duurder is dan direct bij een verhuurbedrijf. Waar het wél goedkoper kan, is via booking.com (ik krijg daar ook korting omdat ik daar mijn accomodatie ter plekke geboekt heb). Maar waar ik "nerveus" van word, is van de kleine lettertjes. Wat ik wil, is een auto huren waarbij alle schade gedekt is. Eigen risico vind ik niet erg, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan ("Tja meneer, schade aan de bodem dekken we niet, dus u mag even € 15.000 aftikken"). Bij SunnyCars is ALLES gedekt en dat rijdt gewoon een stuk relaxer.
Dat werkt trouwens zo; bemiddelaars ontvangen een commissie voor elke huur die via hen komt. Sommige bedrijven, bijv. Booking, rekenen een deel van de commissie door aan de klant, zodat de prijs op hun website goedkoper is dan bij de verhuurder zelf. Anderen houden hun commissie zelf en bieden dan andere opties aan (bijv. extra dekking, extra bestuurder, meer km's).
Wat ik bij de verhuurbedrijven (en bij booking.com) minder duidelijk vind, is hoe ik dáár alles kan "afkopen". Nogmaals: een paar € 100 eigen risico vind ik acceptabel.
[...]

Ja, en dat "shady" is dus precies waar ik bang voor ben. Ik kijk net bijvoorbeeld even op de site van Hertz en los van het feit dat de website eruit ziet alsof ie uit 1998 komt, is het ook nog eens een keer superonduidelijk wat er nou wel en niet verzekerd kan worden. Heb jij (of iemand anders) nog tips over waar ik op moet letten?
Dat komt omdat verhuurbedrijven altijd een wat stoffig product aangeboden hebben. Autoverhuur was niet sexy. Autohuren, klaar. Niks geen digitalisering.

Daar komt in de laatste jaren verandering in, al is het maar langzaam. Ik denk wel dat het bedrijf waar ik werk (is geen geheim, maar ik wil je keuze niet beïnvloeden :P ) voorloper is qua digitalisering. We zijn ook meer een techbedrijf dat auto's verhuurt. Dat terzijde, een tip: boek via .com versies. Bij de grote verhuurders zijn de dotcoms de vlaggenschepen met de nieuwste features en beste UX. Kleinere domains, zeker .nl, krijgen pas veel later nieuwe layouts en nieuwe features. Dat zie je bij Hertz, zag je bij Europcar, Avis en Sixt ook.

Tips? Ik zou voor de middelste dekking gaan. Vaak heb je (bij de verhuurders direct) standaard dekking, extra en complete dekking. Persoonlijk kies ik meestal de middelste, met een paar 100€ eigen risico. Tja dan heb je nog interieurdekking, platte banden dekking, en dat soort shit. Eerlijk gezegd kijk ik daar zelf nooit naar.

Overigens, 2000 vs 1300?? Dat is wel heel veel. :o

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:49
Sunny Cars is ook gewoon een bemiddelaar. Die zetten het uit bij een verhuurbedrijf op de luchthaven.

Kijk eens op bijvoorbeeld het forum van Tripadvisor als je een goede verhuurder zoekt of stel daar je vraag.

Edit: tip is om zo lang mogelijk van te voren te boeken. Dat scheelt enorm in prijs op dit moment. Je kan meestal toch gratis annuleren. En bij de hieronder genoemde bedrijven hoef je nog geen creditcard gegevens in te vullen.

Voor wat betreft de Canarische eilanden: wij komen daar regelmatig en vinden de plaatselijke verhuurbedrijven fijner dan bijvoorbeeld Hertz. Dit komt omdat alle kosten inbegrepen zijn en ze bij aankomst niet nog eens komen met een extra verzekering om het eigen risico af te kopen of een kinderstoel waar je ineens voor moet bijbetalen. Ook breng je de auto terug met dezelfde tankinhoud als waarmee je hem hebt gekregen (dus geen hele tank benzine vooraf aftikken) én zijn ze meestal een stuk goedkoper.

Wij kiezen altijd een van de onderstaande bedrijven. Het wisselt nog wel eens welke het goedkoopste is. Ze zijn allemaal prima.

Cicar: voor Cicar kan je ook terecht bij Cabrera Medina en Payless.es. Bij alledrie krijg je een prima auto van Cicar mee met vaak een upgrade. Gewoon alle drie even checken voor de laagste prijs) https://www.cicar.com/ES/...Z84TTanwoqiwaAnHmEALw_wcB

Payless: https://www.payless.es/en/gran-canaria-car-hire

Pluscar https://www.pluscar-grancanaria.com/booking.php?lang=en. (houden kantoor op de parkeerplaats)

Autoreisen is trouwens ook een aanrader met dezelfde goede voorwaarden.

Pas op voor Orlando en Goldcar!

[ Voor 7% gewijzigd door monica66 op 01-05-2022 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
En zoals altijd: fotos maken (ook van afstand, met de verhuurlocatie erop) van evnt schade en staat van de auto, zowel binnen als buiten. Heb je het niet nodig, heb je een kiekje van je vakantieauto en 10minuten verspild. Heb je het wel nodig sta je een stuk sterker, plus als je dat doet met de medewerker ernaast hebben ze door dat je de boel "serieus" aanpakt. (Minder kans op gedoe achteraf)

Wij hebben ooit op lanzarote een auto gehuurd voor een week voor 60€, cash afgetikt en op het vliegveld achtergelaten met sleutel in de bagageruimte. Voelde wat shady, maar ze hadden toch onze credit card niet (en was een wat oudere afgetrapte ibiza :+)

[ Voor 10% gewijzigd door FitTiv op 02-05-2022 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 07:54
Bedankt voor deze thread en de tips, ik zocht voor deze zomer een huurauto op Gran Canaria en viel een paar keer hard van mijn stoel van de prijzen. Er zit inderdaad gigantisch verschil in de aanbieders én voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-04 16:55
Ik heb toevallig een paar maanden geleden een auto gehuurd bij Cigar op Gran Canaria. Omdat we in Las Palmas verbleven, en veel tijd in de stad zelf doorgebracht hebben, hebben we besloten om voor maar 4 van de 9 dagen een huurauto te nemen.

We hebben de auto bij Cigar op de website besteld, en laten afleveren bij het hotel. Ze zijn de auto ook weer komen ophalen. Helaas zijn ze niet komen opdagen op de ophaal afspraak, maar we konden de sleutel bij de receptie achterlaten. Alles is verder prima verlopen.

Ze waren qua kosten goed te doen, ik geloof dat ze op 36 euro per dag zaten voor een compact SUV.

Dit was de tweede keer dat ik een auto bij Cigar gehuurd heb, en ik zou het zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenfagkseee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09-2022
Goedkoop auto huren - economybookings.com Makkelijk zoeken, kiezen, reserveren en betalen. In vergelijking met andere websites goedkoopste prijzen!

[ Voor 79% gewijzigd door lenfagkseee op 13-09-2022 21:25 ]

Pagina: 1