Smart (gewichts)sensor voor afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:28
Ben op zoek naar een gewichtssensor, om mijn afstandsbediening van de tv op te leggen en daar dan acties aan te koppelen . Bestaan zo kant en klare oplossingen ? Ik vond nog niet echt iets out of the box...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:37

Onbekend

...

Wil je ook echt het gewicht kunnen meten, of wil je alleen weten of er iets op ligt?
In dat laatste geval zou een eenvoudige schakelaar ook kunnen werken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
ik hoef inderdaad niet te kunnen weten wat het gewicht is, enkel of er iets opligt. goed idee, bedankt voor je input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-07 12:13
Ben je bekend met programmeren en een ESP32? Er zijn genoeg sensoren te vinden die gewicht of druk kunnen meten voor een paar euro op bijv. AliExpress. Kun je het nog mooi wegwerken ook.

Op https://esphome.io/ vind je vast en zeker oplossingen of voorbeelden. Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor type Smart Home je hebt.

[ Voor 43% gewijzigd door Exception op 11-10-2021 11:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faece
Exception schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:22:
Ben je bekend met programmeren en een ESP32? Er zijn genoeg sensoren te vinden die gewicht of druk kunnen meten voor een paar euro op bijv. AliExpress. Kun je het nog mooi wegwerken ook.
neen, geen ervaring mee. Maar een schakelaar zal ook wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Exception schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:22:

Op https://esphome.io/ vind je vast en zeker oplossingen of voorbeelden. Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat voor type Smart Home je hebt.
bedankt voor de link, misschien probeer ik het wel eens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-07 11:00

Fiets

A.K.A. Bambi

Een andere optie is nog een nfc reader met een nfc sticker op de afstandsbediening.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43

TheBorg

Resistance is futile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een webcam met een grid kan ook nog :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:33
Fiets schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:30:
Een andere optie is nog een nfc reader met een nfc sticker op de afstandsbediening.
Dit is volgens mij het enige wat echt werkt. De andere opties registeren ook een hand, hond, hamburger e.d als false-positives.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
ondertussen kwam ik dit tegen : https://github.com/adonno/tagreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik weet niet of een nfc tag wel gaat werken. Die geeft een signaal zodra hij bij de reader komt (eenmalig ?), maar doet niets als je hem weer weghaalt. Er is toch geen continue signaal als hij op de reader ligt ? Of vergis ik me nu ?

Edit: hangt dus af van wat je ermee wilt doen, ben benieuwd naar wat je precies wilt doen ?

[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-10-2021 13:37 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ja, dat is dus prima. NFC reader, en een NFC sticker in of op je afstandsbediening.

Is dit trouwens om al je apparaten tegelijk uit te zetten als je je ab teruglegt? Want daar zijn een stuk makkelijkere oplossingen voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

Ja, dat is dus prima. NFC reader, en een NFC sticker in of op je afstandsbediening.

Is dit trouwens om al je apparaten tegelijk uit te zetten als je je ab teruglegt? Want daar zijn een stuk makkelijkere oplossingen voor :p
ja, een knop, hee google roepen, een stekkerblok met een masteraansluiting die alles automatisch mee uitschakeld.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:37:
[...]

zo iets :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouQI_WakG1ZgYtgRkXHXho66bqM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9dmJ5bq34sPyxke699MIaFfz.jpg?f=user_large

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Getver, manuele arbeid? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 13:41

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Eindstop microschakelaar van een 3dprinter? Kost ook maar een euro of 2 bij 123-3d. Die zijn bedoeld voor laagdrempelige 'klik' actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
u_nix_we_all schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:36:
Ik weet niet of een nfc tag wel gaat werken. Die geeft een signaal zodra hij bij de reader komt (eenmalig ?), maar doet niets als je hem weer weghaalt. Er is toch geen continue signaal als hij op de reader ligt ? Of vergis ik me nu ?

Edit: hangt dus af van wat je ermee wilt doen, ben benieuwd naar wat je precies wilt doen ?
ik wil verlichting schakelen, radio uitdoen, tv aandoen bij het afnemen. en Tv uitdoen (en nog wat acties) bij het terug opleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:24
Als je toch al iets van domotica hebt draaien kan je ook denken aan een contactsensor en een plat/sterk magneetje in je AB.
Pagina: 1