explorer.exe win10 reageer niet na downgrade van win 1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28
Gisteren een downgrade gedaan van win 11 naar win 10.

Nu staat win 10 er weer erop. Alleen na het inloggen blijf het beeld zwart alleen de muisaanwijzer is te zien.

Via taakbeheer zie ik dat explorer.exe niet wordt gestart. En kan deze ook niet herstarten.

Alle andere programma's kan ik openen via taakbeheer zoals mij browser.

Ben bang dat explorer.exe is beschadigd. Ik heb geprobeerd in veilige modus te werken maar dit geeft hetzelfde probleem.

Is er een oplossing voor.

Kan ook kiezen voor installatie met behoud van mij bestanden. Alleen vraag mij af of Windows dan kaal is of alles nog staat zoals het was. Zoals mij bureaublad en andere dingen.

Beste antwoord (via Evertt op 12-10-2021 12:43)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe verse W10 installeren via Mediacreattiontool W10, of via Heidoc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe verse W10 installeren via Mediacreattiontool W10, of via Heidoc

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Heb je nog de beschikking over herstpunten van Windows 10?

En je kan sfc /scannow draaien + dism /online /cleanup-image /restorehealth

[ Voor 40% gewijzigd door HKLM_ op 11-10-2021 11:00 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
HKLM_ schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:59:
Heb je nog de beschikking over herstpunten van Windows 10?

En je kan sfc /scannow draaien + dism /online /cleanup-image /restorehealth
Nee alle herstelpunten zijn verwijderd. Door de update en downgrade van win 10 naar 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Bij de upgrade van Windows 10 naar Windows 11 word Windows 10 in de map
Windows.old geplaatst.

Heb je de downgrade via Windows via Windows systeemherstel gedaan?

Zo het ik het gedaan en Windows 10 start goed op.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Helaas werkte ook niet net als dism /online /cleanup-image /restorehealth.
Heb nog een aantal dingen geprobeert ook zonder succes.

Windows 10 heb ik toen terug gezet via systeemherstel.

Daarom besloten om Windows te herinstalleren. Jammer dat je daardoor niet alles kan mee nemen wel de persoonlijke bestanden.

Ben bang dat het te maken heeft dat ik de taalbalk en andere instellingen in de regit heb gewijzigd in windows11.

Op dit moment is windows 11 niet geschikt voor mij. Ik vindt deze niet af naar mij idee.

Helaas past het wel in deze lijst.
3.11 goed/win95 slecht/win98 goed enzvoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:25
Evertt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:53:
Helaas werkte ook niet net als dism /online /cleanup-image /restorehealth.
Heb nog een aantal dingen geprobeert ook zonder succes.

Windows 10 heb ik toen terug gezet via systeemherstel.

Daarom besloten om Windows te herinstalleren. Jammer dat je daardoor niet alles kan mee nemen wel de persoonlijke bestanden.

Ben bang dat het te maken heeft dat ik de taalbalk en andere instellingen in de regit heb gewijzigd in windows11.

Op dit moment is windows 11 niet geschikt voor mij. Ik vindt deze niet af naar mij idee.

Jammer maar als je zelf hebt zitten prutsen in het register dan tja... Altijd even een backup van het register maken voordat je daar in gaat prutsen als je niet zeker bent :+

Windows 11 is een mooi product en wordt zeker beter als Windows 10 alleen we zijn er inderdaad nog net niet.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Evertt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:53:

Okay, dus je gaat zelf op registry niveau vrotten in je OS en geeft dan Windows de schuld dat het niet werkt?....
Mensen vergeten in dit rijtje altijd dat 98 pas goed was met SE. 98 zelf was een behoorlijke ramp. En als je dat zo door trekt dan was 8.1 behoorlijk goed, 10 was goed, waarom zou 11 dan een probleem zijn?

Ik ben het met je eens dat deze release wat te wensen over laat (in mijn geval was na *kale* installatie van Win11 de Microsoft Store niet beschikbaar, bijvoorbeeld) maar om hem vanwege kinderziektes "slecht" te noemen gaat mij te ver. Ik ben laaiend enthousiast over de nieuwe touch interface en de nieuwe functionaliteit voor virtual desktops (in windows, niet Azure. Naamsverwarring is wel een beetje een probleem :D )

Ofwel: Volgende keer niet zomaar in de registry gaan vrotten als je het systeem nog niet goed uitgeprobeerd hebt en maar half weet waar je mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Croga schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 07:52:
[...]

Okay, dus je gaat zelf op registry niveau vrotten in je OS en geeft dan Windows de schuld dat het niet werkt?....

[...]

Mensen vergeten in dit rijtje altijd dat 98 pas goed was met SE. 98 zelf was een behoorlijke ramp. En als je dat zo door trekt dan was 8.1 behoorlijk goed, 10 was goed, waarom zou 11 dan een probleem zijn?

Ik ben het met je eens dat deze release wat te wensen over laat (in mijn geval was na *kale* installatie van Win11 de Microsoft Store niet beschikbaar, bijvoorbeeld) maar om hem vanwege kinderziektes "slecht" te noemen gaat mij te ver. Ik ben laaiend enthousiast over de nieuwe touch interface en de nieuwe functionaliteit voor virtual desktops (in windows, niet Azure. Naamsverwarring is wel een beetje een probleem :D )

Ofwel: Volgende keer niet zomaar in de registry gaan vrotten als je het systeem nog niet goed uitgeprobeerd hebt en maar half weet waar je mee bezig bent.
Ik heb register aangepast alleen wegens dat ik de oude start menu terug wou. Op internet staat aantal dingen hoe je dit moet doen.
Denk meer de combinatie was tussen de register en de tools die ook had geprobeerd om oude win functie toe te voegen. De doe .dll aanpassen en Explorer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tip voor de volgende keer: back-ups en tools gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Evertt schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:47:
Ik heb register aangepast alleen wegens dat ik de oude start menu terug wou. Op internet staat aantal dingen hoe je dit moet doen.
Denk meer de combinatie was tussen de register en de tools die ook had geprobeerd om oude win functie toe te voegen. De doe .dll aanpassen en Explorer.exe
Zoals al gezegd; het is een beetje jammer om te beweren dat er iets niet goed zit in een OS als je zelf in de krochten van het OS, waar geen gebruiker hoort te komen, hebt zitten oerhoesen.
(zowel 'krochten' als 'oerhoesen' staan deze week op mijn moeilijke-woorden WC papier :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Croga schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Zoals al gezegd; het is een beetje jammer om te beweren dat er iets niet goed zit in een OS als je zelf in de krochten van het OS, waar geen gebruiker hoort te komen, hebt zitten oerhoesen.
(zowel 'krochten' als 'oerhoesen' staan deze week op mijn moeilijke-woorden WC papier :P)
Daar heb je gelijk in.

Maar was gewoon beter geweest als bijvoorbeeld oude win 10 functie kon aanzetten en niet door tools of andere dingen moeten veranderen.

Daardoor gaan meer mensen hun instellingen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Mij probleem is verholpen.

Mag van mij dicht deze topic
Pagina: 1