Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild-r0se
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-10-2023
Binnenkort wordt ik eigenaar van een Pocketbook Touch HD 3 (krijg ik van mijn ouders als cadeau voor mijn afstuderen) en was gister wat te enthousiast met e-books op Amazon. Gelukkig, op één na, allemaal gratis maar toch. Nu wist ik wel dat kindle en andere e-readers het niet heel gezellig hebben maar dacht dat het makkelijker was om om te zetten dan ik nu zie. De boeken heb ik nog niet gedownload, dus er zit nog geen DRM op. Is er een manier om die amazon boeken te lezen op pocketbook zonder illegaal gedoe? Bijvoorbeeld door het te downloaden vanaf mijn pocketbook oid? Weet niet welk bestandsformaat de boeken hebben (is het nieuwste bestandsformaat voor elk ebook dat je nu kan downloaden of alleen de nieuwste ebooks?).
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:02
Gefeliciteerd met je afstuderen!
Wat de gratis boeken betreft zou ik even zoeken naar een aanbieder van diezelfde boeken in epub-formaat. Voor dat ene betaalde boek heb je de keus om je verlies te nemen, of toch de weg te gaan van downloaden, DRM verwijderen (bijvoorbeeld met Calibre en de tools van apprentice Alf) en converteren naar epub. Simpeler gaat niet. Downloaden vanaf je PocketBook gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild-r0se
Sorry voor mijn mega late reactie, ik heb hem gister eindelijk gekregen dus ga er vandaag lekker mee aan de slag.
Bedankt voor je reactie! Als het verder prima gaat met het eraf halen van die drm dan wil ik het wel proberen, ga ze toch niet delen dus zal wel goed zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wild-r0se
Het is gelukt! Heel erg bedankt ^^ Moet nu niet te enthousiast worden met allemaal boeken er op te zetten, zoveel ga ik echt nooit van mijn leven lezen haha