Toon posts:

Krijg Domeinnaam niet aangemeld voor webhosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:07

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Topicstarter
Beste helpers,

Ik ben zelf bezig een website op te zetten...
v De domeinnaam humané-terra.org heb ik aangekocht by Dynadot.
v Het is me eindelijk gelukt om de via Cloudflare DNS in te stellen...

x Nu moet ik het alleen nog aan zien te melden voor webhosting... En dat lukt niet.

x Orange webhosting zegt: "xn--human-terra-fbb.org does not appear to be registered yet"
v Dynadot en Cloudflare laten zien dat de DNS name servers wel kloppen / overeenkomen...
x Cloudflare zegt:
- Add an A, AAAA, or CNAME record for www so that www.humané-terra.org will resolve.
- Add an A, AAAA, or CNAME record for your root domain so that humané-terra.org will resolve.

Help, wat moet ik doen?!
Alvast bedankt,

Novardi

8 )

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-10 14:59

Croga

The Unreasonable Man

hetisik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 06:39:
v De domeinnaam humané-terra.org heb ik aangekocht by Dynadot.

<snip>

x Orange webhosting zegt: "xn--human-terra-fbb.org does not appear to be registered yet"
Zoek de verschillen.....
x Cloudflare zegt:
- Add an A, AAAA, or CNAME record for www so that www.humané-terra.org will resolve.
- Add an A, AAAA, or CNAME record for your root domain so that humané-terra.org will resolve.
Lijkt me ook vrij duidelijk
Help, wat moet ik doen?!
- Orange Webhosting naar het juiste domein verwijzen
- Doen wat Cloudflare zegt (dus de juiste DNS instellingen maken)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46

Marc H

- Mr. Burstmode -

Ik vermoed dat de kans aanwezig is dat de é in de domeinnaam bij de provider problemen geeft. Je hebt het waarschijnlijk al meerdere keren geprobeerd, dus als het geen typfout is dan ligt het hier aan.

Sowieso is een é niet handig in een domeinnaam, imho. Veel mensen zullen hem intypen zonder het accent aigu.
Daarnaast kan het allerlei technische problemen geven met software die er niet mee om kunnen gaan. Zoals hierboven.

Als je het domein nog kan registreren met een gewone e, lijkt dat mij de simpelste oplossing.

[Voor 10% gewijzigd door Marc H op 11-10-2021 07:17]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:01
De domeinnaam xn--human-terra-fbb.org lijkt mij correct geregistreerd (dat is de domeinnaam die 'vertaald' naar humané-terra.org), alleen worden er geen DNS records teruggegeven door de DNS servers. Je zult dus inderdaad zoals Cloudflare zegt de juiste DNS records moeten aanmaken.
Waarom wil je per se de DNS servers van Cloudflare gebruiken? Normaal gesproken gebruik je de DNS servers van de hoster, zodat die alle benodigde records aan kan maken en ook kan wijzigen als er een keer wat in de infrastructuur wijzigt. Het kan wel, maar het is een hoop moeite als je niet weet hoe het werkt, dus tenzij je een hele specifieke reden hebt waarom je de DNS servers van Cloudflare wilt gebruiken, zou ik het niet zo snel doen.

[Voor 6% gewijzigd door EDIT op 11-10-2021 08:44]

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:03

TheDudez

Usenet stofzuiger!

EDIT schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:15:
De domeinnaam xn--human-terra-fbb.org lijkt mij correct geregistreerd, alleen worden er geen DNS records teruggegeven door de DNS servers. Je zult dus inderdaad zoals Cloudflare zegt de juiste DNS records moeten aanmaken.
Waarom wil je per se de DNS servers van Cloudflare gebruiken? Normaal gesproken gebruik je de DNS servers van de hoster, zodat die alle benodigde records aan kan maken en ook kan wijzigen als er een keer wat in de infrastructuur wijzigt. Het kan wel, maar het is een hoop moeite, dus tenzij je een hele specifieke reden hebt waarom je de DNS servers van Cloudflare wilt gebruiken, zou ik het niet zo snel doen.
1) Is betrouwbaarder.
2) Dos bescherming.
3) caching bij cloudflare.

Het kost echt niet een hoop moeite. Als je slim bent host je het domein ergens anders dan je webhost. Als je gezeik hebt met je host kan je zo switchen. Zonder gedoe over het domain.

Je maakt op cloudflare een A record aan met je domain naam en bij content vul je het ip adress in van je webhost. Je moet daarna wel even geduld hebben max 24 uur.

[Voor 11% gewijzigd door TheDudez op 11-10-2021 08:28]

Usenet handleidingen

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@hetisik De foutmelding betekent dat je wel www.humané-terra-fbb.org hebt geregistreerd maar je hebt een A record nodig voor humané-terra-fbb.org oftewel het root domein, www is namelijk een subdomein en heeft een CNAME record nodig.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Hoewel accenten in domeinnamen toegestaan zijn zitten er wel wat haken en ogen aan (zie bijvoorbeeld deze converter voor DNS requests).

Waarom wil je persé een accent op de domeinnaam? Is niet handig voor de gebruiker, moeilijker te onthouden en zal zeker invloed hebben op je vindbaarheid

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Croga schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 06:49:
[...]

Zoek de verschillen.....

[...]

Lijkt me ook vrij duidelijk

[...]

- Orange Webhosting naar het juiste domein verwijzen
- Doen wat Cloudflare zegt (dus de juiste DNS instellingen maken)
xn--human-terra-fbb.org is de ACE-variant van humané-terra.org

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Allen alvast bedankt voor de reacties, ik ben een stukje wijzer geworden weer.
@Croga, ik wist niet dat www... subdomijnen waren... Ik ging er vanuit dat die 'xn--human-terra-fbb.org' simpelweg een codering was van www.humané-terra.or. Dus ja... zo duidelijk leek dat niet. In de digitale techniek gaat veel automatisch, dus dat had ik niet verwacht.

8 )

• hetisik

hetisik

Topicstarter
@Marc H Thanks voor de tip, ik wist niet dat bepaalde software hiermee problemen zouden kunnen hebben.
o Ik had uiteindelijk toch voor die "é" gekozen, omdat die niet zo moeilijk te maken is... En met toetsenboardjes op de mobiele telefoons dat ook een makkie is...

o Helaas is de graceperiode voorbij al... Misschien iets voor volgend jaar dan..!

@EDIT Het is prijs en feature technisch gekozen waarom ik heb gekozen om registar, DNS en webhoster te scheiden.. Heeft ook een stukje te maken met de vrijdheid en berscherming die ik zoek vanwege aan vrijheids van meninguiting grenzende onderwerpen..
Daarnaast geeft de @TheDudez ook een paar goede redenen om minder belemmerd te worden bij toekomstige voorgevallen.

8 )

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:46

Marc H

- Mr. Burstmode -

Ik zou hem alvast wel registreren, als je hem niet meteen kan gaan gebruiken. Als de website nog niet actief is, lijkt het mij juist handig om nu meteen over te stappen naar de gewone e.
Er zijn domein squatters die vaak dit soort lijkende domeinnamen registreren en daarna duur proberen door te verkopen. Een .org domein kost een euro of 10, dus om het daarvoor niet te doen lijkt mij niet slim.

En over dat simpel typen, ik krijg het op mijn telefoon niet voor elkaar.

[Voor 10% gewijzigd door Marc H op 11-10-2021 19:04]

• hetisik

hetisik

Topicstarter
@Marc H , Ik zal hem dan alsnog op een later moment moeten registreren... Heb het niet breed...

Ik probeer het allemaal een beetje te begrijpen. En zoals op dit plaatje te zien is, zegt Dynadot voor humané-terra.org alswel voor xn--human-terra-fbb.org dezelfde DNS gebruikt van Cloudflare... Dus Orange zou inderdaad misschien problemen hebben om die é te onderscheiden... Maar dat lijkt me dan toch stug als xn--human-terra-fbb.org het Root-domein is...

Dus dan zou ik toch denken dat ik wat moet gaan doen bij Cloudflare...
Maar als ik daar xn--human-terra-fbb.org als extra website toevoeg, dan zegt hij dat die al bestaat...

@synoniem & @TheDudez Ik snap dan alsnog niet hoe ik op Cloudflare exact zo'n CNAME & A-record moet aanmaken als ik nog geen IP adressen heb...

Hoe zou ik dat dan exact op Cloudflare moeten doen als Orange moeilijk doet? Of wat kan ik dan nog anders doen?

Mvg,

Novardi

8 )

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:10
Als je de hele DNS bij cloudflare wilt beleggen dan zou ik de NS records bij je domein boer wijzigen naar die van cloudflare.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:03

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Je moet het ip adress invullen van je webhost. Die heb je altijd. En je moet inderdaad de NS records aanpassen bij je domain boer naar cloudflare. Als je dat nog niet hebt gedaan.

Usenet handleidingen

• hetisik

hetisik

Topicstarter
@HKLM_ & @TheDudez , ik begrijp nog steeds niet wat jullie bedoelen, want Dynadot gaf al aan:

Ik zie al wat ik steeds fout doe... Ik koos bij Orange Iceland hosting steeds voor "Transfer your domain from another registrar", waar het dus eigenlijk gaat om te verhuizen van Registrar... Maar dat wil ik juist dus niet! Ik wil alleen het webhosting pakket!

Dus ga ik bij Orange Iceland hosting kiezen voor: "I will use my existing domain and update my nameservers".
Ervanuit gaande dus dat het gaat om een "existing domain" die niet persé bij Orange hoeft te zitten...

[Voor 3% gewijzigd door hetisik op 12-10-2021 07:49]

8 )

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
hetisik schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 20:39:
@HKLM_ & @TheDudez , ik begrijp nog steeds niet wat jullie bedoelen, want Dynadot gaf al aan:
[Afbeelding]

Ik zie al wat ik steeds fout doe... Ik koos steeds voor "Transfer your domain from another registrar", waar het dus eigenlijk gaat om te verhuizen van Registrar... Maar dat wil ik juist dus niet! Ik wil alleen het webhosting pakket!

Dus ga ik kiezen voor: "I will use my existing domain and update my nameservers".
Ervanuit gaande dus dat het gaat om een domein die niet persé bij Orange hoeft te zitten...
Ik zie in het plaatje een tab met Other registrar staan dus dat lijkt te kunnen.

• hetisik

hetisik

Topicstarter
@synoniem
synoniem schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Ik zie in het plaatje een tab met Other registrar staan dus dat lijkt te kunnen.
Nee, dat gaat niet werken, want ik heb er maar 1 én die zit bij Dynadot!

8 )

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:01
Je zit volgens mij te moeilijk te denken. Je moet nu gewoon de A/AAAA/MX records, etc. voor jouw webhosting toevoegen bij Cloudflare. Precies wat Cloudflare in die enorme banner zegt op die screen van je:

De webhostingprovider van waar de website wordt gehost kan je precies vertellen welke records er aangemaakt moeten worden.

[Voor 16% gewijzigd door EDIT op 12-10-2021 08:32]

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Maar dan zien jullie nog steeds over het hoofd, dat ik tot zojuist NERGENS kon vinden wat de IP-adressen zijn van mijn webhoster....

En om uberhaubt een IP-adress te hebben van een Webhoster, heb ik een webhoster nodig...
Dus heb ik gisteren een hosting pakket aangeschaft bij http://orangewebsite.com/

Op de hele website was NIETS te vinden over welke IP-adressen en nameservers ik van de wenhoster moest gebruiken voor cloudflae.. In geen enkel menutje... Na het inloggen niet, voor het inloggen niet..
Ik heb niks anders gedaan als kijken, lezen, kijken, lezen.. gehele plaatje proberen te begrijpen...

Dus ben ik gaan kijken wat ik misschien verkeerd deed... Misschien zocht ik op de 'verkeerde' plek...
Bij versio kreeg ik de details in mijn e-mail... Dus heb ik in mijn protonmail account gekeken... En inderdaad, daar vond ik de e-mail van http://orangewebsite.com/ met details over nameservers, ftp adress, etc... Grrrr...

Dus al met al, weer 1 stapje verder...

Maar dan alsnog, waar precies wat in te vullen, waarom en hoe, dat is mij nog steeds onduidelijk...

8 )

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je jouw donein bij CloudFlare toevoegt, dan post hij de DNS binnen CloudFlare erop aan.

Enige wat je moet doen is je nameservers aanpassen bij je hosting, in de juiste die gegeven zijn door CloudFlare.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• hetisik

hetisik

Topicstarter
@AW_Bos
Ik kan op geen enkele manier bij de webhoster de DNS gegevens aanpassen...
Lijkt er steeds meer op dat ik een behoorlijk waardeloze webhoster heb gekozen... Ingewikkelde en onlogische interface...

Ik heb wel één ding begrepen en voor elkaar gekregen!

8 )

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Ik heb een IP adres gekregen voor FTP, maar ik zie nog niet helemaal hoe ik uit het FTP adress een generaal IP adres kan extracten...

Daarnaast zegt mijn Webhoster dat ik geen vaste IP adres heb...

8 )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:57

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

hetisik schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:21:
@AW_Bos
Je moet by Dynadot Clouflare instellen als nameserver. Bij Cloudflare moet je dan DNS records aanmaken die verwijzen naar naar het IP van Orange host.

Dat is voor FTP en web waarschijnlijk hetzelfde adres. Dat moet wel een vast IP adres zijn, anders heb je niks aan die webhost. Het is misschien wel een gedeeld IP met andere klanten maar dat is geen probleem.

Door deze diensten bij drie verschillende partijen af te nemen maak je het jezelf wel onnodig ingewikkeld, zeker omdat je zelf ook niet precies weet wat je aan het doen bent. Vrijwel alle hostingproviders bieden domeinen, DNS en webhosting aan. Voor beginnende websites is dat goed genoeg en heb je één aanspreekpunt waar je met vragen terecht kan.

[Voor 4% gewijzigd door Johnny op 13-10-2021 08:59]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@AW_Bos
Lijkt er steeds meer op dat ik een behoorlijk waardeloze webhoster heb gekozen... Ingewikkelde en onlogische interface...
Kan anders even bij whois.sc naar wie je Registrar is.
Die beheert je domeinnaam, en daar moet je ook de nameservers aan laten passen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:10
@AW_Bos

Ik heb wel één ding begrepen en voor elkaar gekregen!
[Afbeelding]
De handleiding voor het aanpassen van de nameservers staat gewoon op hun support pagina.

https://www.dynadot.com/c...question/set-name-servers

Deze aanpassen naa CF en je bent er.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• hetisik

hetisik

Topicstarter
@HKLM_
Ik zie dat ik in mijn eerste post een fout had gemaakt...

Bij mijn registrar Dynadot, had ik al op 11 oktober, de DNS adressen / servers naar die van Cloudflare aangepast

8 )

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 08:39
Je maakt het jezelf wel moeilijk. Als je niet zo heel erg bekend bent met al deze materie dan snap ik dat het nogal ingewikkeld kan zijn. Als je het voor jezelf makkelijk wilt houden dan breng je alles onder bij 1 bekende partij. Maar goed, dat is achteraf natuurlijk makkelijk praten.

Hoe kom je überhaupt bij orangewebsite.com terecht voor webhosting? Is er een control panel waar je kunt inloggen bij orangewebsite? Dan zul je hier waarschijnlijk ook de DNS kunnen inzien, daar kun je dan het IP adres vinden van de server waar je hostingpakket op draait. Tevens kun je vrijwel alle DNS records in het hostingpakket van orangewebsite overnemen in de DNS records van CloudFlare. Als orangewebsite een beetje knappe hoster is maken ze ook gebruik van DKIM en DMARC voor je e-mail, deze records zul je dan ook moeten aanmaken in CloudFlare. En je moet natuurlijk nog een SPF record toevoegen aan CloudFlare.

Als orangewebsite aangeeft dat je geen vast IP adres hebt dan kun je beter een andere partij zoeken want een website zonder een vast IP adres is onmogelijk. Een webserver met shared hostingpakketten erop kan niet zomaar van IP adres veranderen.

Bij de partij waar je je domeinnaam hebt geregistreerd zul je de nameservers van je domeinnaam moeten aanpassen naar die van Cloudflare, meer niet. Dan heb je het IP adres nodig van je hostingpakket bij orangewebsite. Die gebruik je om de DNS van Cloudflare in orde te maken.

iRacing Profiel

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Ik wilde even laten weten dat het domein is online!

Ik kom nog terug met een afsluitende reactie...
Dus wacht even met reageren!

8 )

• hetisik

hetisik

Topicstarter
Ik kom nog steeds terug met een finale, afrondende reactie!

x Want ik kwam steeds bij een 404 error, een verificatie pagina terecht en een zwarte balk...
v Via Inspect (Q) kwam ik erachter dat de plaatjes verboden waren om te downloaden... (en nog wat andere kleine probleempjes..)
x cPanel gaf wel iets van permissies aan.. Maar kon niet vinden hoe die aan te passen...

v Bij Cloudflare heb ik geprobeerd door de Proxy uit te zetten en nu kom ik daadwerkelijk op mijn site, op de inhoud terecht!

Nu werkt dus alles!

Zie link:
[url]http://humané-terra.org/?__cf_chl_managed_tk__=pmd_LrqGkTaewjfQyzsggUR2JiGUBl90NHbO.bRZF3uIY1M-1634491686-0-gqNtZGzNAtCjcnBszQml[/url]

8 )

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee