Goedeavond mensen
Voor mijn zoon heb ik een nieuwe moederboard gekocht met een bijbehorende processor. De oude videokaart die in zijn systeem zat is een MSI RX 580 8 GB videokaart.
Een kaart die voldoet aan de mid-gaming class videokaarten en die al jaren draaide in zijn desktop. Ik heb alles netjes gemonteerd en drivers en Windows opnieuw geïnstalleerd. Alleen nu krijg ik met het installeren van de AMD-drivers voor de videokaart steeds een foutmelding dat de AMD-software wordt niet geïnstalleerd.
Bij apparaat beheer krijg ik een code 43 en een uitroepteken , dat betekent dat de driver niet goed werkt. Ook bij het opstarten van een spel krijg ik de melding DX11 feature level 10.0 is required to run the engine.
De videokaart MSI RX 580 werd vervolgens niet herkend door Windows.
De Videokaart heb ik vervolgens vervangen door dezelfde van mijn systeem met het merk gigabyte RX 580 en deze werkte wel. Alleen nu heb ik het probleem verplaatst naar mijn desktop. Heeft iemand nog een tip hoe ik dit kan oplossen of is dit een bekend probleem?
Alvast bedankt
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
⦁ Windows opnieuw geïnstalleerd
⦁ Windows geüpdatet
⦁ DirectX opnieuw geïnstalleerd
⦁ Speciale programma om de resterende drivers te verwijderen.
⦁ Was al uitgesloten met het opnieuw installeren van Windows, maar toch
⦁ Andere versies 21.10.1 t/m 19.8.10 maar dat hielp ook niet
⦁ Alleen de driver geïnstalleerd zonder AMD software werkte ook niet
⦁ Alles in safe modes geïnstalleerd
⦁ Bios moederboard geüpdatet
⦁ Videokaart in een andere PC
Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor mijn zoon heb ik een nieuwe moederboard gekocht met een bijbehorende processor. De oude videokaart die in zijn systeem zat is een MSI RX 580 8 GB videokaart.
Een kaart die voldoet aan de mid-gaming class videokaarten en die al jaren draaide in zijn desktop. Ik heb alles netjes gemonteerd en drivers en Windows opnieuw geïnstalleerd. Alleen nu krijg ik met het installeren van de AMD-drivers voor de videokaart steeds een foutmelding dat de AMD-software wordt niet geïnstalleerd.
Bij apparaat beheer krijg ik een code 43 en een uitroepteken , dat betekent dat de driver niet goed werkt. Ook bij het opstarten van een spel krijg ik de melding DX11 feature level 10.0 is required to run the engine.
De videokaart MSI RX 580 werd vervolgens niet herkend door Windows.
De Videokaart heb ik vervolgens vervangen door dezelfde van mijn systeem met het merk gigabyte RX 580 en deze werkte wel. Alleen nu heb ik het probleem verplaatst naar mijn desktop. Heeft iemand nog een tip hoe ik dit kan oplossen of is dit een bekend probleem?
Alvast bedankt
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
⦁ Windows opnieuw geïnstalleerd
⦁ Windows geüpdatet
⦁ DirectX opnieuw geïnstalleerd
⦁ Speciale programma om de resterende drivers te verwijderen.
⦁ Was al uitgesloten met het opnieuw installeren van Windows, maar toch
⦁ Andere versies 21.10.1 t/m 19.8.10 maar dat hielp ook niet
⦁ Alleen de driver geïnstalleerd zonder AMD software werkte ook niet
⦁ Alles in safe modes geïnstalleerd
⦁ Bios moederboard geüpdatet
⦁ Videokaart in een andere PC
Relevante software en hardware die ik gebruik
- CPU: AMD Ryzen 5 3600 –
- MBD: MSI X470 GAMING PRO (MS-7B79)
- RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200 C16 2x8GB
- PSU: Corsair VS 650
- SSD: Crucial BX500 480GB
- HDD: Toshiba DT01ACA300 3TB –
- HDD: Toshiba P300 3TB
- GPU: MSI RX 580 8 Gig ARMOR MK2 OC
- clock 1366 Mhz
- Mem: 2000 Mhz
- Bios version 015.050.002.001.000000
- Windows 10 Pro 64 bits (10.0 build 19043)
- Direct-x version : Direct version 12
- Driver version GPU 27.20.22025.1006 Adrenalin 21.71 DCH/ Win 10 64