Dag iedereen,
Momenteel ben ik bezig met de renovatie van onze living/zitplaats. Alsook is de haard/TVplaats aan de beurt en wil ik hier even kijken welke mogelijkheden er zijn inzake de audio setup.
Gezien het strakke design maken we graag gebruik van inbouwspeakers. Opbouwspeakers hebben we dus liever niet , puur visueel gezien dan.
In het tv/haard meubel kan eventueel een middenspeaker ingebouwen worden. zijspeakers zijn geen mogelijkheid.
Gewenste kwaliteit : huidige set dobly surround 5.1 sony , een gelijkaardig resultaat is voor mij zeker voldoende gezien ik geen audiofiel ben.
Qua versterker zou ik mijn huidige setup nog even verder willen gebruiken. 4-8ohms
Extra info
Plafond : Verlaagd plafond (30cm) Gyproc/metalstuds niet geisoleerd
wanden : plaaster
Vloer : Tegels
Ruimte aangrenzend aan keuken gedeelte en eetruimte (zie afbeeldingen) Zetel ter illustratie , afmetingen kloppen wel.
Vragen : 1) Hoeveel speakers en wat is de ideale plaatsing/positionering hiervan
2)Subwoofer vereist
Momenteel in mijn gedachten :
4x speaker
https://www.conrad.nl/p/m...0-w-4-wit-1-stuks-1289590
1x middenspeaker centraal boven
Graag jullie mening / verbeterpunten.
/f/image/trCvxgk0iUov0ErVUcalVz7U.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eyacHfQq12I0YbJnMjWGi7au.png?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt
Momenteel ben ik bezig met de renovatie van onze living/zitplaats. Alsook is de haard/TVplaats aan de beurt en wil ik hier even kijken welke mogelijkheden er zijn inzake de audio setup.
Gezien het strakke design maken we graag gebruik van inbouwspeakers. Opbouwspeakers hebben we dus liever niet , puur visueel gezien dan.
In het tv/haard meubel kan eventueel een middenspeaker ingebouwen worden. zijspeakers zijn geen mogelijkheid.
Gewenste kwaliteit : huidige set dobly surround 5.1 sony , een gelijkaardig resultaat is voor mij zeker voldoende gezien ik geen audiofiel ben.
Qua versterker zou ik mijn huidige setup nog even verder willen gebruiken. 4-8ohms
Extra info
Plafond : Verlaagd plafond (30cm) Gyproc/metalstuds niet geisoleerd
wanden : plaaster
Vloer : Tegels
Ruimte aangrenzend aan keuken gedeelte en eetruimte (zie afbeeldingen) Zetel ter illustratie , afmetingen kloppen wel.
Vragen : 1) Hoeveel speakers en wat is de ideale plaatsing/positionering hiervan
2)Subwoofer vereist
Momenteel in mijn gedachten :
4x speaker
https://www.conrad.nl/p/m...0-w-4-wit-1-stuks-1289590
1x middenspeaker centraal boven
Graag jullie mening / verbeterpunten.
/f/image/trCvxgk0iUov0ErVUcalVz7U.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eyacHfQq12I0YbJnMjWGi7au.png?f=fotoalbum_large)
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Martin_R op 11-10-2021 00:13 ]