Tweakers wordt erg traag na tijdje iOS 15

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Sinds mijn iPad Pro 11" 2018 een update naar iPadOS 15 heeft gehad wordt Tweakers na een onbepaalde tijd erg traag tot niet bruikbaar. Het tabblad sluiten en opnieuw openen werkt goed tot het weer terug komt. Ik heb Tweakers altijd open staan dus ik kan een paar keer per dag mijn tabblad sluiten en opnieuw openen. Andere sites hebben dit niet. Het is geen groot probleem maar niet helemaal juist volgens mij.

Ik heb mijn iPad geen reset gegeven, wel opnieuw opgestart en de laatste nieuwe update geïnstalleerd, dit mocht helaas niet baten. Zijn hier meer klachten over of moet ik het bij mijn iPad gaan zoeken?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

crisp

Devver

Pixelated

Maakt het nog uit op wat voor pagina je Tweakers open laat staan? Heb je ook de tracker daarbij openstaan?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@crisp Ik heb meestal de hoofdpagina open staan. Welke tracker bedoel je?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

pwillemske schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:37:
@crisp Ik heb meestal de hoofdpagina open staan. Welke tracker bedoel je?
De donkergrijze tracker aan de zijkant. Die doet regelmatig zichzelf updaten. De frontpage doet verder weinig qua automatische updates, behalve de polling voor notificaties.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Denk het wel, ik zie hem standaard niet tot ik op de 3 streepjes druk. Hij is dan al bijgewerkt, kan ik die ergens aan/uit zetten?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

pwillemske schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:45:
Denk het wel, ik zie hem standaard niet tot ik op de 3 streepjes druk. Hij is dan al bijgewerkt, kan ik die ergens aan/uit zetten?
Als hij ingeklapt is dan zal hij ook niet automatisch updaten. Ik wist niet zeker of je op desktop resolutie zat, maar blijkbara niet als je een hamburger-menu hebt ;)

Maar dan zal de oorzaak dus waarschijnlijk niet in toenemend geheugengebruik door allerlei automatische updates zitten. Dat maakt het wel lastiger om een oorzaak te vinden... :(

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 11-10-2021 12:01 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Als het geheugen vol loopt zou ik het probleem ook met andere sites moeten hebben op dat moment neem ik aan. Het is ooit tijdens het browsen dat de site heel traag is en ooit na een halve dag.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Ondertussen is mijn iPhone 12 pro ook naar iOS15 geüpdatet en die heeft hetzelfde ‘probleem’.

Het is dus op beiden apparaten na de update gekomen.

@crisp Hoe is jullie ervaring met iOS apparaten?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

pwillemske schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:43:
Ondertussen is mijn iPhone 12 pro ook naar iOS15 geüpdatet en die heeft hetzelfde ‘probleem’.

Het is dus op beiden apparaten na de update gekomen.

@crisp Hoe is jullie ervaring met iOS apparaten?
Ik heb persoonlijk geen ervaring met iOS apparaten, maar ik zal het morgen eens aan mijn collega's vragen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bij navraag hebben 3 collega's met iOS15-devices aangegeven dit probleem zelf niet te herkennen, maar wellicht is jouw gebruik (tabs lang open laten staan) toch ook iets anders dan bij mijn collega's.

Aangezien het specifiek speelt op iOS15 ben ik wel genegen met een schuin oog naar Safari te kijken en ben ik bang dat dit niet iets is wat wij makkelijk op zouden kunnen lossen (als we de oorzaak al weten te achterhalen)...

Intentionally left blank

Pagina: 1