Hallo, ik heb afgelopen donderdag een nieuwe mobiel ontvangen (Samsung Galaxy s10), maar bij het overzetten van mijn Whatsapp vanaf mijn vorige mobiel (Samsung s7) kwam ik er achter dat ik vergeten was eerst een backup te maken van mijn chatgeschiedenis, standaard stond deze ingesteld op wekelijks automatisch, waardoor al mijn gesprekken t/m 30 september overgezet zijn, maar de recente apps van de laatste week niet, mijn vraag is of het op de één of andere maier mogelijk is deze chats weer terug te krijgen in mijn app en zo ja, hoe. Ik had ze wel van te voren naar mezelf gemaild, dus ik kan ze wel terug lezen, maar ik zie ze liever in Whatsapp zelf terug. Ik heb op internet een beetje rondgekeken en wat informatie gevonden over een lokale back up en de interne opslag, maar ik kom daar niet echt uit, heb er ook niet zoveel verstand van. Ik had in elk geval geen sd card in mijn mobiel en als ik kijk in Mijn bestanden - Interne Opslag - Android - media - com.whatsapp - WhatsApp - Databases zie ik daar staan: msgstore.db.crypt14 en msgstore-2021-10-09.1.dbcrypt.14. Verder weet ik niet wat ik hier precies mee moet doen, ik las iets over de naam wijzigen, als die tweede volgens de aanwijzingen wijzig wordt er gemeld dat er al een bestand bestaat met die naam, dat is die eerste dus, en als ik ze probeer te openen krijg ik een melding dat ik geen apps heb die dit bestandstype kunnen openen. Geen idee welke app ik daarvoor eventueel zou moeten gebruiken en hoe dat werkt.
Ik zou dus graag willen weten of dit überhaupt nog hersteld kan worden en zo ja, wat ik dan precies moet doen, bedankt.
Ik zou dus graag willen weten of dit überhaupt nog hersteld kan worden en zo ja, wat ik dan precies moet doen, bedankt.