Ethernet aansluiting laptop gebruiken als uitgang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenton 2.0
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 09:59
Mijn vriendin maakt gebruik van mijn laptop om thuis te werken deze wordt gebruikt via wifi. En heeft ook een vaste telefoon die alleen aangesloten kan worden via ethernet

Tot voorkort heeft dit probleemloos gewerkt met een oudere WIFI powerline adapter, maar helaas is een van de 2 modules nu kapot.

Nu gebruik ik zelf voor mijn werk wel eens mijn laptop, om wifi met andere apparaten te delen.

Mijn vraag: Kan ik mijn laptop met WIFI verbinden, en dan de ethernet poort van de laptop gebruiken naar de telefoon? Zo ja, hoe?

Lange ethernet kabel door de woonkamer heen leggen gaat helaas niets worden door loslopende kinderen en dieren (en deuren die dan open moeten blijven staan)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat kan zeker. In Windows zit hier een ingebouwde functie voor.

Zie bijv.

https://answers.microsoft...03-4c98-8cf2-dcac86d98fb9

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

nelizmastr schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:44:
Dat kan zeker. In Windows zit hier een ingebouwde functie voor.

Zie bijv.

https://answers.microsoft...03-4c98-8cf2-dcac86d98fb9
Dat het technisch kan, wil nog niet zeggen dat het een wenselijke oplossing is voor een niet-tweaker.
@Regenton 2.0 heeft nu een oplossing die het niet doet als de laptop uitstaat. En als de laptop een internet probleem heeft of ICS heeft een probleem, gaat het ook niet werken.

Vervang gewoon die powerline adapters, geef je vriendin een wifi-telefoon op d'r verjaardag, laat het vaste nummer doorschakelen naar haar mobiel. Allemaal betere oplossingen dan ICS

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Brahiewahiewa schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 01:26:
[...]

Dat het technisch kan, wil nog niet zeggen dat het een wenselijke oplossing is voor een niet-tweaker.
@Regenton 2.0 heeft nu een oplossing die het niet doet als de laptop uitstaat. En als de laptop een internet probleem heeft of ICS heeft een probleem, gaat het ook niet werken.

Vervang gewoon die powerline adapters, geef je vriendin een wifi-telefoon op d'r verjaardag, laat het vaste nummer doorschakelen naar haar mobiel. Allemaal betere oplossingen dan ICS
Op zich eens met je redenering. Het is eerder een tijdelijke fix dan iets permanents. Zonder ergens hardware
te gaan vervangen ga je dit nooit netjes krijgen. Een nieuwe Powerline danwel AP met extra ethernet poort is uiteindelijk chiquer dan houtje-touwtje via een laptop.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of een DECT IP telefoon, maar eigenlijk is het vooral een probleem van haar werkgever.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 18:38
Ja dat kan, Je kan de wifi kaart en de ethernet kaar samen bridgen.

Maar ik denk alleen niet dat je blij word van die oplossing. Maar als tijdelijke workaround zou je het prima kunnen gebruiken.
Pagina: 1