Een virus voorkomen of verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 697 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmartens01
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11-2021
Hallo,

Wat is jullie mening over hoe je het beste een virus kunt voorkomen of verwijderen en hoe kun je zien of een bestand of een computer geïnfecteerd is met een virus?

Kan het ook dat een audio interface is geïnfecteerd met een virus?

Ben erg benieuwd!

Gr Johan

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

huh?
Wat is je doel.

In thuis situatie. of profesionele situatie?
Je hebt toch wel een AV tool draaien?

voorkomen? Niet op vage linkjes, mails klikken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit heeft niet persee raakvlakken met netwerken. Dus schopje van NT naar PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
Samengevat:
Je denkt dus dat je een virus hebt?
waarom denk je dat? gedrag/melding?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hier echt niks mee. Wat is nou je vraag?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Afstand houden, goed ventileren en handen wassen. Vaccineren helpt ook. En je niet in je gezicht laten hoesten. :Y)

Als je denkt dat je al een virus hebt: geen zorgen! Gaat vanzelf voorbij! Sluit jezelf op op je zolderkamer met twee emmers: één met schoon water en één lege met een deksel (om te vullen....) Laat je eten voor het zolderluik zetten. Na min 7 en max 14 dagen mag je weer buitenspelen. :+

Succes! :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2021 18:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Johan, de reacties lijken me duidelijk: je vraag is erg vaag. Je bent nieuw, welkom! Probeer ajb een stuk concreter te zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmartens01
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11-2021
Mijn computer is traag en dat wil ik oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:26
Virussen kan je niet voorkomen, hooguit een virusscanner installeren maar vaak is dat ook scheinveiligheid want het detecteert geen 0-day.

Het probleem ligt veelal echt bij de gebruiker, zorg dat je pc up to date is en klik of installeer niet zomaar wat.

Is een computer langzaam dan kan het verschillende oorzaken hebben, kijk eens in taakbeheer wat de computer aan het doen is, ook helpt het om de specs van je pc even te delen want mocht er bijvoorbeeld nog 2gb ram in zitten is het niet verwonderlijk dat de pc langzaam is geworden bijvoorbeeld.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Jmartens01 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:06:
Mijn computer is traag en dat wil ik oplossen
Je reactie is vrij aggressief, ik zou eens kijken in de taskmanager welke processen op 100% draaien en eventuele HDD's vervangen naar SSD's.

Tevens is de optie om je bestanden te backuppen (foto's documenten etc..) en vervolgens te herinstalleren. Dan ben je zeker van een schoonsysteem.

Mocht je geen kennis of zin hebben, gewoon even door een professional laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helaas kunnen we zo niet helpen. Veel te algemeen. Om het simpel te stellen: 'de auto is traag, hoe weet ik of de motor defect is en hoe repareer ik die', kan heel verschillende oorzaken hebben. Band lek. Diesel ipv. benzine getankt. Heuvel op. Handrem zit er nog op. Inderdaad problemen met de motor. Etc.

We denken graag mee, maar ik kan toch niet anders dan het topic hier te sluiten als het ook bij doorvragen niet duidelijker wordt. Dan is het enige advies om te geven: huur iemand in of stap met de machine onder de arm naar een bedrijf die kan helpen onderzoeken en oplossen.

Willekeurige tips geven kan alleen maar risico op schade opleveren, namelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.