M'n vriendin en ik zitten een beetje met de temperatuur in de slaapkamer: 's-avonds bij het naar bed gaan is het, zeker in de winter, oncomfortabel koud.
Plaatje van de raampartij en radiator:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLl8nAjiHtYBlgtjCbH3RkcG.jpg?f=user_large)
Gaat een andere radiator hier verschil maken? Of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?
Plaatje van de raampartij en radiator:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLl8nAjiHtYBlgtjCbH3RkcG.jpg?f=user_large)
- Hoekwoning, eerste verdieping. Inhoud slaapkamer is ongeveer 36m³. Raampartij is op het oosten, linkermuur (niet in beeld) op het noorden, andere muren grenzen aan de gang, buren of andere slaapkamer.
- Radiator: enkelplaats, 50cm hoog, ~320cm lang, radiatorfolie aan de achterzijde. Geen aftap- of ontluchtkraan. Radiator wordt wel over de hele lengte warm - niet 'ik kan hem niet meer aanraken', maar wel duidelijk warm.
- Isolatie: noord-zijde is geisoleerd (spouwmuurisolatie en vorig jaar na-geisoleerd met schuimspul)
- Oostzijde: GEEN spouwmuurisolatie. En dat kon volgens het na-isolatiebedrijf ook niet, omdat het geglazuurde stenen of zo zijn.
- Dubbelglas, leeftijd onbekend. Ik denk dat het nog goed is, want ik zie geen condens tussen de glaslagen.
- Als de verwarming voelbaar aan staat, dan haalt het wel wat kou uit de kamer (maar, echt warm wordt het er ook niet). Probleem is vooral dat als de CV stopt met verwarmen, de radiator in de slaapkamer heel snel weer koud wordt
Gaat een andere radiator hier verschil maken? Of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?