Toon posts:

is dit wat (numark)

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Numark TT1520 draaitafel direct drive met element

kosten F664,- (dat is binnen mijn budget) bij www.shop.licht-geluid.nl en dat is wel ik heb nog een mengpan dus die hoef ik nog niet te vervangen maar is dit wat voor een startende dj??

of dezet DAP T-2000 direct drive draaitafel
die kost F489,- per stuk.

Ik wil voornamelijk Club en Trance gaan draaien..

Gr Arne

Verwijderd

Topicstarter
niemand die met deze turntables gewerkt heeft??

Verwijderd

Denk dat die numark goed is om mee te beginnen, en misschien ook wel om mee door te gaan..

Die DAP weet ik niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat al aan die Numark te denken want numark heeft wel een goede naam duss maar verder nog leuke turntables om te beginnnen...

Verwijderd

deze numark maken ze niet zelf geloof ik. Hij is niet echt wat en ik zou liever bijvoorbeeld een soundlab DLP-32 halen. Ik heb mensen horen zeggen dat van hun numark de platter vastliep, en dat er overal speling op zat. Ik zou even in duitsland rondkijken qua prijzen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 17:48 schreef Mries! het volgende:
deze numark maken ze niet zelf geloof ik. Hij is niet echt wat en ik zou liever bijvoorbeeld een soundlab DLP-32 halen. Ik heb mensen horen zeggen dat van hun numark de platter vastliep, en dat er overal speling op zat. Ik zou even in duitsland rondkijken qua prijzen
Weet jij goeie online shops want ik ga niet ffies naar duitsland

avb

Arne_F

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Het enigste wat qua draaitafels echt goed is dat zijn de TT1/TT2 (niet omdat ik hem heb) Om de doodeenvoudige reden dat dit gewoon door numark zelf word gemaakt. Deze zijn ook de enigste in de numark serie die met een magneet aangedreven worden (+ TT100 geloof ik). De rest is allemaal met belt of zit vast op de motor en dat kan ik je zoiezo al afraden. Geld trouwens voor ieder merk.

Ik zou zelf voor de direct drive van Omnitronic of die van Soundlab gaan (over beide hoor je goede dingen en op die omnitronic heb ik een keer staan draaien en das net een technics als je je ogen dicht doet ;) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 20:32 schreef Reind het volgende:
Het enigste wat qua draaitafels echt goed is dat zijn de TT1/TT2 (niet omdat ik hem heb) Om de doodeenvoudige reden dat dit gewoon door numark zelf word gemaakt. Deze zijn ook de enigste in de numark serie die met een magneet aangedreven worden (+ TT100 geloof ik). De rest is allemaal met belt of zit vast op de motor en dat kan ik je zoiezo al afraden. Geld trouwens voor ieder merk.

Ik zou zelf voor de direct drive van Omnitronic of die van Soundlab gaan (over beide hoor je goede dingen en op die omnitronic heb ik een keer staan draaien en das net een technics als je je ogen dicht doet ;) )
Heb je een link ofzo voor die soundlab dat klinkt wel kewl

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zou niet voor die Numark gaan, omdat het pitchbereik niet heel groot is. Ik heb er wel eens meegedraaid, en het is heel moeilijk (het is wel gewoon 10% hoor) omdat ze + en - 10% op 10 cm proppen.. Dat werkt niet echt fijn..

Ga dan voor de Soundlab DLP 32 (die hebbik zelf ook 8-) ), die is sterker, en de pitchschuif is veel langer.. dus nauwkeuriger..

Verder hebje ook een lichtje die de naald (evt.) kan verlichten..

* Skate2000 zou het dus wel weten, hoewel die Numark best redelijk is...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 20:42 schreef Skate2000 het volgende:
Ik zou niet voor die Numark gaan, omdat het pitchbereik niet heel groot is. Ik heb er wel eens meegedraaid, en het is heel moeilijk (het is wel gewoon 10% hoor) omdat ze + en - 10% op 10 cm proppen.. Dat werkt niet echt fijn..

Ga dan voor de Soundlab DLP 32 (die hebbik zelf ook 8-) ), die is sterker, en de pitchschuif is veel langer.. dus nauwkeuriger..

Verder hebje ook een lichtje die de naald (evt.) kan verlichten..

* Skate2000 zou het dus wel weten, hoewel die Numark best redelijk is...
Ziet er inderdaad goed uit en is niet al te duur als ik jullie mag geloven dan ga ik voor die soundlab dlp 32... en wat vinden jullie een goeie mengpan rond de 500 gulden..

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:11

Convoy

g44p

idd, als je een beginner bent kun je voor numark gaan ja, maar kan je wel vertellen dat het redelijk moeilij draaien is, maar als je budget laag is is het een goede oplossing. suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ikke heb een leuk 2de hands setje gevonden met 2 soundlabs turntabels en een gemini mixer voor 900 piekjes.. Met Technics naalden en ??? element en slipmatten

Gr Arne

Verwijderd

Numark is niet bepaald het toppunt van kwaliteit. Ik draai zelf sinds '94 en heb aardig wat Numark mixertjes zien sneuvelen; mede omdat er slecht materiaal gebruikt werd (denk aan gammele potmeters e.d.).

Ik weet niet wat die Numark draaitafels kosten, maar als je low-budget draaitafels wil gaan kopen kan je misschien beter uitwijken naar Soundlab en sparen voor Technics.

Ik geef je een aantal aandachtspunten:

- aandrijving
Een draaitafel moet een krachtige en snel reagerende aandrijving hebben. Als je platen afremt of bijdraait wil je natuurlijk dat de draaitafel zo snel mogelijk zijn toeren weer oppakt.

- gewicht
Ook belangrijk. Een draaitafel met weinig gewicht zal snel gaan resoneren (brommen/zoemen) als het geluid wat harder staat. Platen zullen ook sneller overslaan als er weinig gewicht aan boord is.

- element
Elementen zijn er in 2 smaken: normaal en banaan. :P
De normale elementen worden standaard meegeleverd en werken op zich prima, maar ben je wat veeleisender en wil je kwaliteit dan raad ik je een banaan aan. Banaan-elementen zijn smal en langwerpig en zijn naar onder gebogen, vandaar de naam. Ze hebben veel meer grip dan normale elementen en slaan minder snel over.

- naald
Je hebt naalden en naalden. De naalden van mindere kwaliteit slijten snel en gaan niet lang mee. Ik kies persoonlijk voor Stanton.

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor je reply ik was nu toch al van plan om die soundlabs te gaan halen want technics is nog ffies te duur..
maare ik zal ffies letten op de volgende punten nogmaals bedankt

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 21 augustus 2001 12:02 schreef martian het volgende:
Numark is niet bepaald het toppunt van kwaliteit. Ik draai zelf sinds '94 en heb aardig wat Numark mixertjes zien sneuvelen; mede omdat er slecht materiaal gebruikt werd (denk aan gammele potmeters e.d.).
Misschien niet helemaal (lees: helemaal niet) on topic, maar heb je de laatste tijd dat ook nohg meegemaakt? Kan ik me haast niet voorstellen. Numark is van een rommelmerk in een paar jaar veranderd in een van de topmerken.

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:02 schreef martian het volgende:
Euhm dit noemen ze prijs kwaliteit -> Goedkope zooi kun je idd niet van verwachten dat het perfect spul is. -> Bij geen 1 merk. Numark mixers zijn dus wel oké en je krijgt gewoon waarvoor je betaald.

Maarre kijk ook ff naat de TT100 van numark -> Schijnt ook een goede direct drive te zijn net zoals de Omnitronic en de Soundlab. Je kunt ook voor een Gemini - Kam - Citronic - Stanton - en Next gaan maar dan zul je voor sommige merken ff in engeland moeten zoeken (op internet dan)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
voor 500 mark heb je al numark tt100's. deze heb ik ook. perfecte tafeltjes en goedkoop ook

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 12:14 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Misschien niet helemaal (lees: helemaal niet) on topic, maar heb je de laatste tijd dat ook nohg meegemaakt? Kan ik me haast niet voorstellen. Numark is van een rommelmerk in een paar jaar veranderd in een van de topmerken.
Nou moet ik je eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd helemaal niet meer heb gekeken naar mixing gear. :)
Het zou heel goed kunnen dat Numark goed om zich heen heeft gekeken en geleerd heeft van zijn fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:18 schreef wibblemoo het volgende:
voor 500 mark heb je al numark tt100's. deze heb ik ook. perfecte tafeltjes en goedkoop ook
en wat kosten die in nederlandse guldens

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 21 augustus 2001 12:39 schreef martian het volgende:

[..]

Nou moet ik je eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd helemaal niet meer heb gekeken naar mixing gear. :)
Het zou heel goed kunnen dat Numark goed om zich heen heeft gekeken en geleerd heeft van zijn fouten.
Yep, dat hebben ze zeker. Ook hun mixers zijn tegenwoordig heel netjes. Ze hebben er wel een kleien range van. Da's jammer.

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 13:35 schreef Arne_F het volgende:

[..]

en wat kosten die in nederlandse guldens
dan vermenigvuldig je dat met 1.13 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:45 schreef Mries! het volgende:

[..]

dan vermenigvuldig je dat met 1.13 ;)
mooi dan word het dus kiezen tussen die Numark en die Soundlabs

zullen we er een poll van maken

Numark of Soundlabs.. :)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:11

Convoy

g44p

als het echt niet anders kan soundlabs, anders zou ik toch echt gaan voor vestax :9

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 21 augustus 2001 16:40 schreef freekweb het volgende:
als het echt niet anders kan soundlabs, anders zou ik toch echt gaan voor vestax :9
welke dan van vestax??

• R2D2
  • Niet online
pdx 2000 -> Absoluut en zonder twijvel beste TT die er nu is
• uit geen discusie over mogelijk ;)

Met een hele kleine achterstand -> Technics SL1200 en de Numark pro TT1/TT2. Dan met een hele grote achterstand -> alles wat niet hierboven staat ;)

Anders de Numark TT100 (heb die sounlab nog niet onder handen gehad)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:12
Jb systems en anders SOUNDLABS

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu toch te denken aan die Numark tt100 die zijn niet zo super duur en er word volgens mij best veel me gedraaid..

bedankt voor de reply's

Arne_F

(DJ Arne_F)
Pagina: 1