Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 18:14
Ik zoek een?
55 of 65" TV.

Wat is je budget?
Graag onder de 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zal vooral gebruikt worden om te netflixen en NAS content mee af te spelen. Ik heb geen consoles, enkel een Apple TV en een Steam Link.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bolgende heb ik al gevonden:
Sony KD-55XH9505 -> 740 euro
LG OLED55A16LA -> 840 euro
Ik zag ook de promotie van de LG C1 bij Hofma maar ik heb geen idee of de 200 euro meerprijs de moeite is (Enkel de betere audio en eventueel HDMI 2.1 lijken me relevant?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben helemaal niet meer mee met in deze wereld. We hebben moneteel een 40" Samsung UE40D6530, maar gezien de TV met de ex meegaat zoek ik iets nieuws. Ik ga er ook niet hele avonden voor hangen of er een heel audiosysteem aanhangen want ik ga naar een appartement en ik zit best vaak achter de PC, vandaar het budget. De 2 bovenstaande suggesties leken geen slechte reviews te krijgen en kan ik momenteel in promo krijgen, maar mss zijn er nog betere opties?

[ Voor 21% gewijzigd door Pana op 10-10-2021 15:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
De Sony 55XH9505 voor 740 euro is een goede deal. Wanneer je beeldkwaliteit belangrijk vindt zou ik eerder naar een OLED tv kijken.

Naast een beter geluid en HDMI 2.1 biedt de LG C1, tegenover de LG A1, een betere HDR weergave en motion handling. Wanneer je geen consoles hebt en geen externe audiosysteem wilt gebruiken is de Sony 55A8 de betere keus. Beeldkwaliteit is grotendeels gelijkwaardig aan de LG C1 maar biedt een betere motion handling en geluidskwaliteit. Wellicht ook elders te koop voor dezelfde prijs met een prijsaanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
Bedankt voor de info!

Zou je de die A8 dan boven de C1 en de XH95 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Niet zonder meer. LG optimaliseert zijn televisies het beste voor spelamusement, dus zou je spelcomputers hebben, dan zou het advies zijn om voor LG te gaan. Sony heeft een reputatie voor zeer goede bewegingsafhandeling en kan voor situaties waarbij je daarvan afhankelijk bent, zoals 24Hz films, maar ook 50i-televisie een voordeel zijn. Dat gezegd, LG wordt op dit punt ook steeds beter, opdat ik er eigenlijk weinig hoogte van heb hoe groot het verschil vandaag de dag nog is. Maar goed, de A1 heeft de oudere Alpha7-processor en loopt op punt dan ook sowieso achter op de Sony.

De A8 neem je boven de XH95 vanwege de OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
Pana schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:48:
Bedankt voor de info!

Zou je de die A8 dan boven de C1 en de XH95 nemen?
Graag gedaan, dat is afhankelijk van jouw situatie.

Sony XH9505 —> Wanneer je veel overdag kijkt en ook dan HDR belangrijk vindt, er vaak statische content op wordt afgespeeld of wanneer de zon rechtstreeks op de tv schijnt gedurende een gedeelte van de dag.

LG C1 —> Wanneer je een next gen console hebt of in de nabije toekomst er een wilt kopen.

Sony A8 —> Wanneer je gevoelig bent voor motion of als je geen externe audiosysteem wenst. De ingebouwde speakers kunnen zich meten met een midrange soundbar.

Op detail niveau scoort de LG C1 op sommige onderdelen iets beter dan de Sony A8, en vice versa. In grote lijnen is de beeldkwaliteit gelijkwaardig en is bovenstaande leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pana
Het zal de Sony KE-55 of 65A8 worden afhankelijk van de korting van platteTV.
Heeft ook nog eens een built in chromecast, lekker handig.
Pagina: 1