Audio Epson Eh- tw6100 naar Harman kardon (avr 347)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpman
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-10-2021
Mijn vraag

Beste Tweakers,

Sinds enige tijd maak ik gebruik van mijn nieuwe beamer. De Epson EH-TW6100. (pricewatch: Epson EH-TW6100 ) Deze beschikt over aardige ingebouwde speakers. Toch wil
Ik het geluid liever over twee grote speakers, via een versterker. Vooralsnog is mij dit niet gelukt. Het betreft de Harman Kardon avr 347. (pricewatch: Harman Kardon AVR 347 )Ik heb een tulp naar tulp kabel aangesloten op meerdere ingangen, maar vooralsnog geen geluid:(
De beamer heeft een wirelesshdmi transmitter waar ik een xiaomi TV stickers in heb gestoken.

Wie o wie kan mij helpen?

Hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:58
Ik heb even snel in de handleiding gekeken en het lijkt erop dat de beamer geen audio uitgang heeft, alleen maar ingangen.

Je zou dus van de Bron naar de versterker moeten wat lastig gaat met een stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArkKane116
  • Laatst online: 11-10-2021
Hallo,
Je hebt een projector met audio-uitgang nodig, zoals deze: https://vernunftigewahl.de/led-beamer/#produkt_1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt tussen de hdmi-transmitter en de Xiaomi stick evt een hdmi->stereo out-adapter pluggen, zodat je je geluid via audio in alsnog op je receiver krijgt?

(Zo heb ik op de slaapkamer geluid vanaf de Xiaomi stick naar een kleine speaker).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:58
Goede oplossing alleen zit er geen vertraging in het beeld en geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

FeaR

In GoT we trust

Michael Knight schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:13:
Je kunt tussen de hdmi-transmitter en de Xiaomi stick evt een hdmi->stereo out-adapter pluggen, zodat je je geluid via audio in alsnog op je receiver krijgt?
Zou de Harman Kardon dat niet kunnen? Als ik de handleiding lees heeft de Harman Kardon AVR 347 HDMI Processing waarmee geluid dus door de receiver verwerkt kan worden. Xiaomi Stick in de Harman Kardon en vanaf de HDMI Out naar de beamer.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 11-10-2021 12:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

FeaR schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Zou de Harman Kardon dat niet kunnen? Als ik de handleiding lees heeft de Harman Kardon AVR 347 HDMI Processing waarmee geluid dus door de receiver verwerkt kan worden. Xiaomi Stick in de Harman Kardon en vanaf de HDMI Out naar de beamer.
Ik ging er stiekem vanuit dat die optie al bekeken was.. die heeft inderdaad de voorkeur :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpman
FeaR in "Audio Epson Eh- tw6100 naar Harman kardo..."

Dit heb ik gisteren even geprobeerd, helaas geen video (en audio) signaal naar de beamer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pulpman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:15:
FeaR in "Audio Epson Eh- tw6100 naar Harman kardo..."

Dit heb ik gisteren even geprobeerd, helaas geen video (en audio) signaal naar de beamer toe.
Wel de goede ingang toegewezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpman
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NpQ5A8J2Sm0A85bt93yo552zwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/00JJfMrS1OP9HBWWvoju8oeV.png?f=fotoalbum_large

Hi FeaR. Ik heb een een afbeelding toegevoegd met de omschrijving van wat ik heb geprobeerd. Heb ik het zo goed gedaan denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Pulpman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:06:
[Afbeelding]

Hi FeaR. Ik heb een een afbeelding toegevoegd met de omschrijving van wat ik heb geprobeerd. Heb ik het zo goed gedaan denk je?
Qua aansluiten wel maar als de ingangen niet meer toe staan gewezen als default dan kan het lastig worden om te weten of je de goede input hebt, zeker omdat je geen beeld krijgt op de HDMI Out. Qua trouble shooten zou ik sowieso met een monitor werken die via HDMI aan is gesloten. Nu neem je ook de variabele van de Wireless HDMI mee welke mogelijk niet goed werkt.

De "Stereo L/R naar beamer" kan je geheel vergeten, dat gaat niets brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 12-10-2021 11:15 ]

Pagina: 1