Melding als het gaat vriezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
Ik wil graag op mijn iphone een melding krijgen vanuit ds opdrachten als het gaat vriezen.
Dus wanneer de temperatuur onder 0 graden zakt zou ik graag door mijn telefoon geïnformeerd willen worden dat ik de buitenkraan moet afgekoppelen zodat deze niet weer kapot vriest. Is dit te programmeren, zo ja. Hoe?

[ Voor 71% gewijzigd door royckev op 10-10-2021 12:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Weerbericht luisteren ? Bekijken ? Online opzoeken ? als je het via een app wil, zal er vast wel iets te krijgen zijn wat het weerbericht met zekere zaken die je unbedingt wil weten (vorst) via een pushmessage kan sturen gok ik ?

ff google aangeslingerd :

https://www.google.com/se...A2&biw=1920&bih=968&dpr=1

[ Voor 36% gewijzigd door Cybersijp op 10-10-2021 12:15 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
Ik wil graag op mijn iphone een melding krijgen vanuit ds opdrachten als het gaat vriezen.
Dus wanneer de temperatuur onder 0 graden zakt zou ik graag door mijn telefoon geïnformeerd willen worden dat ik de buitenkraan moet afgekoppelen zodat deze niet weer kapot vriest. Is dit te programmeren, zo ja. Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij hebben veel apps een alert optie.
onweer, storm, maar ook vriezen denk ik.

Verder denk ik idd ook gewoon de avond er voor de voorspellingen bekijken.
Zo verrast door vriezen word ik niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
gewoon nu afkoppelen? weinig moeite om m nog een keer aan te zetten als je m toch nog echt nodig hebt, of even binnen een emmer pakken.

edit: ik ben klaar met sproeien dit jaar

edit2: afkoppelen op vries warning lijkt op de klok een uur terugzetten om stipt 03.00uur. technisch juist maar iets eerder is slimmer? (het was vannacht al 2 graden aan de grond..)

[ Voor 48% gewijzigd door dyrc op 10-10-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

royckev schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:14:
In Nederland vriest je buitenkraan niet snel kapot. Als het 1x heeft gevroren of rond het, dan sluit je het gewoon af de volgende dag.

Buienrader
KMNI app
Weer Online etc etc.
Zo was er in Eelde bij het meetstation 0.8gr gemeten. Dat wil niet zeggen dat het bij jou achter t huis ook zo is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb deze Analoge app. Werkt veel beter dan een notificatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou een analoge oplossing halen, zoiets bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Kun je er nu al opdoen, en afhalen als je de kraan nog moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-48
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Misschien kan je het automatiseren met behulp van de Shottcuts (ben even de Nederlandse n naam kwijt) app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
royckev schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 12:11:
Een dure oplossing zou een eigen weerstation zijn. Bijvoorbeeld van Netatmo. Deze staat bij mij ook in de tuin. Zodra het daar kouder wordt dan 3 graden geeft die een melding. Maar dit kun je ook wijzigen naar een aangepaste melding. Dus pas bij kouder dan 1 of 0,2 of -3 graden (dus precies elke waarde dit je wil).

Ik krijg dan gewoon een melding op mijn iPhone en Apple Watch. Werkt al jarenlang prima.

Kan zijn dat dit dmv opdrachten ook met een online wederdienst kan. Dmv de app shortcuts misschien.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zou TS na 1j al niet iets gevonden hebben ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:49
Al een jaar geleden maar was toch benieuwd of het kan in Shortcuts. Als je een automation aanmaakt die iedere dag draait op x tijd, dan kun je het best makkelijk oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bd2lITX4p9ACK_VWh2XJJWxin6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsbgLgJ422NqYhA3kfJ6XXOx.jpg?f=fotoalbum_large

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
Mooi genaakt. Zou is die van mij ook. Alleen in t limburgs🤪

Ben nu aan t “klooien” de binnen temp van dw homewizard uit te lezen en daar de airco mee opstarten.
https://xtremer.nl/index....ard-uitlezen-en-bedienen/

Het uitlezen lukt. Maar weet helaas niet hoe de data te gebruiken zoals in jou voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:49
royckev schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:18:
Mooi genaakt. Zou is die van mij ook. Alleen in t limburgs🤪

Ben nu aan t “klooien” de binnen temp van dw homewizard uit te lezen en daar de airco mee opstarten.
https://xtremer.nl/index....ard-uitlezen-en-bedienen/

Het uitlezen lukt. Maar weet helaas niet hoe de data te gebruiken zoals in jou voorbeeld
Ben verre van een expert, maar heb even gekeken. Je kunt met een HomeKit automation makkelijk triggers maken om een accessoire (airco) aan- of uit te zetten op basis van temperatuur. Dan moet je airco echter wel in HomeKit zitten. Heb je dat?

Zo nee, dan kun je vanuit een ‘Persoonlijke automation’ met API’s aan de slag. API moet dan natuurlijk wel beschikbaar zijn én je zal meerdere automations aan moeten maken om vaker te checken of de temperatuur oploopt.

Is er niet iets mogelijk met Home Assistant? Dat je die gebruikt om je airco’s en sensoren in HomeKit te krijgen?

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
Ik heb alles van klikaan klik uit wat ik nu aan t vervangen ben door smartlife. (Tuya).
Beide “apparaten”. Worden niet gevonden door de homekit 😬
Pagina: 1