WiFi netwerk in private woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• super27
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik zoek een?
Ben momenteel in bezit van een Telenet modem/router met wifi, maar deze geeft goede verbinding op de gelijkvloers, slechte verbinding op het 1ste verdiep en geen verbinding op de zolderverdieping.
Ben dus op zoek naar een gebruiksvriendelijke / up to date wifi netwerk oplossing voor thuisgebruik

Wat is je budget?
max 400euro, liefst rond de 250euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Doel is om in het volledige huis 1 wifi netwerk te hebben dat in staat is om 4 mensen mobiel hun ding te doen. Werken/Social Media/Netflixen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In het hele huis is bekabeld netwerk (Cat 6) voorzien. Ik zou in de keuken - gelijkvloers / kinderkamer - eerste verdiep / zolderkamer - 2de verdiep een wifi punt willen opstellen zodat het hele huis wordt gecoverd.Ik hoef geen uitgebriede instelmogelijkheden of functies, het netwerk wordt louter gebruikt voor huis en tuin toepassingen.
De Telenet modem/router staat op de gelijkvloers in de meterkast wat het bereik al niet ten goede komt.

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat is er in de omgeving allemaal aan netwerken? Is de 2,4GHz band een optie of niet? Wat voor soort muren/bouwjaar is de woning van gemaakt?

Er zijn woningen waar er per ruimte een apart AP geplaatst dient te worden. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met ubiquity, maar de vuistregel blijft:

- Wat niet vaak van plek wisselt aan een kabel
- Geen mesh; koppel AP's met een goede bekabelde backbone.

• super27
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Alleenstaande woning van 1935, houten vloeren en plafonds met bakstenen muren.
Wel hier en daar gyproc wanden met dan metal studs erin.

Kinderen vertikken het om hun laptops aan de kabel te hangen :-( en willen dus alleen gebruik maken van het wifi netwerk.

Als je spreekt over AP's en backbones klinkt dat wat als chinees :-), al vermoed ik dat AP acces points zijn.
Waar ik dus naar opzoek ben is een specifiek product/opstelling, niet de theoretische opstelling.

Is dus bvb dit : pricewatch: TP-Link Deco M9 Plus V2 (3-pack) een oplossing?

[ Voor 0% gewijzigd door super27 op 10-10-2021 11:41 . Reden: typo ]