welke usb geluidskaart met stereo line-in voor mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickLevendig
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-05-2024
Mijn vraag

Ik heb een Acer laptop met een gecombineerde hoofdtelefoon/microfoon/line-in ingang/uitgang. Deze doet het niet meer, dus ik vermoed dat de geluidskaart stuk is. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door een externe usb geluidskaart aan te schaffen. Ik heb er nu 3 gehad, die het prima doen voor wat betreft hoofdtelefoon en microfoon, maar de line-in krijg ik alleen in mono, terwijl ik deze in stereo wil hebben. Heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg of welke externe usb geluidskaart ik hiervoor moet aanschaffen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
diverse usb geluidskaarten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ken het merk "diverse" niet, heb je al iets van Creative geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Sommige Creative modellen hebben dit probleem alsnog. Welke het precies zijn weet ik niet maar ik heb het bij mij met een andere kabel opgelost:
https://www.amazon.com/Be...B-BEHRINGER/dp/B01DT827FA Er zijn diverse modellen. Je kan er ook weer een verloopstuk naar koptelefoon opzetten. Er zijn diverse kabels. Naar mijn weten zijn dit soort verlopen hier echt voor bedoeld. Die bij de luxe USB kaarten zijn er ook voor bedoeld maar standaard is het vaak inderdaad mono omdat er ook vaak een mono microfoon op wordt aangesloten en stereo is nu eenmaal duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickLevendig
Umbrah: Met diverse geluidskaarten bedoel ik dat ik al verschillende geluidskaarten heb geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hij bedoeld dat je even opschrijft welke merken en modellen je al hebt geprobeert zodat we je echt kunnen helpen door niet met diezelfde suggesties te komen en door je misschien te helpen met je mono stereo probleem.

Ik doe wel alvast een poging, goed en goedkoop: Behringer UCA 222

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

DickLevendig schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:19:
Mijn vraag

Ik heb een Acer laptop met een gecombineerde hoofdtelefoon/microfoon/line-in ingang/uitgang. Deze doet het niet meer, dus ik vermoed dat de geluidskaart stuk is. Ik dacht de oplossing gevonden te hebben door een externe usb geluidskaart aan te schaffen. Ik heb er nu 3 gehad, die het prima doen voor wat betreft hoofdtelefoon en microfoon, maar de line-in krijg ik alleen in mono, terwijl ik deze in stereo wil hebben. Heeft iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg of welke externe usb geluidskaart ik hiervoor moet aanschaffen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
diverse usb geluidskaarten
Ik heb een Creative Audigy externe USB geluidskaart, specifiek gekocht voor het digitaliseren van mijn collectie vinyl ( en het gebrek aan een Line In op mijn laptop ). Ik kan prima in stereo opnemen, volgens mij zelfs tot 96kHz 32bit ( heeft voor vinyl geen meerwaarde overigens :) ).

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickLevendig
Dank iedereen voor de reacties. Het is opgelost. Ik had 'm nodig om oude lp's en cassettebandjes te digitaliseren en bleek nog in het bezit te zijn van de Terratec Phono PreAmp Studio USB en daar lukt het prima mee. Was even vergeten dat ik die nog had.
Pagina: 1