Wij hebben thuis netwerk maar de server(mijn broer) ligt best wel vaak plat. dus was ik van plan behalve die UTP-kabel(crossover) van zijn PC naar mijn PC nog een kabel te nemen vaar als hij eruit ligt van Modem naar Mijn PC(dus niet crossover)maar wat is dan de max lengte dat je echt 0% snelheid verlies hebt het is ongeveer 15-20 meter volgens mij is dat nog makkelijk te doen of niet???
Cat5 is dus UTP-kabel enm dan niet crossover?
Cat5 is de kabeltype.
Deze kabeltype gebruik je voor 100 Mbit netwerken
Deze kabeltype gebruik je voor 100 Mbit netwerken
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
UTP CAT5=max 90 meter + 10 meter voor patchcables, hubjes etc etc, dat moet je meerekenen. Effectief mag je een losse kabel dus 90 meter maken.
-I am Jack's wasted life.
Wij hebben een kabel naar de buren liggen, die aan de andere kant van de straat wonen en dan een paar huizen verderop. 80 meter. Werkt perfect.
wij hebben 10Mbit netwerkkaartjes maar ik moet dus gewoon 15 meter Cat5 kabel kopen voor Modum naar mijn PC?
Cross kabels gebruik je als je direct een pc met een andere pc wilt verbinden. Zo kun je max 2 pc's met elkaar verbinden.
Maak je gebruik van een Cat5 UTP/FTP/STP kabel en een hub/switch, dan kan meer dan 2 pc's met elkaar verbinden
Maak je gebruik van een Cat5 UTP/FTP/STP kabel en een hub/switch, dan kan meer dan 2 pc's met elkaar verbinden
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Een crosscable is ook utp en kan dus ook cat5 zijn, dus daar geldt hetzelfde voor : 90m +10m .Op maandag 20 augustus 2001 15:00 schreef Griffen het volgende:
cat5 is DE standaard voor utp.. dus niet cross
Poiter.
Pagina: 1