Hoop dat jullie me kunnen adviseren! We wonen hier nu ruim twee jaar en het wordt hoog tijd om eindelijk goeie speakers neer te gaan zetten. Alleen: waar precies, hoeveel speakers, en wat voor soort/formaat/merk/type? 
Het is een puzzel, want: we luisteren overal naar muziek, we zitten en dansen door de hele kamer en hij loopt in een L-vorm. Ik heb niet genoeg verstand van hifi, dus heb daarom het forum doorzocht, maar nog geen goed antwoord gevonden voor deze kwestie. We (=vooral ik
) houden erg van goed geluid, dus daarom vraag ik jullie advies. Wil je meedenken?
Criteria voor de speakers:
- goed geluid door de hele kamer heen
- budget: ongeveer 1000 euro voor de speakers (max 1500)
- tweedehands (= beter voor milieu en meer waar voor m'n geld)
- bij voorkeur witte speakers
Plattegrond:

Huidige apparatuur:
Zie plattegrond wat er waar staat; wellicht ga ik de te kopen speakers via Yamaha Musiccast verbinden aan de Yamaha soundbar + Yamaha boekenkast-speaker -tenzij jullie ander/beter idee hebben!
Foto's van de woonkamer (sorry voor de rommel
)

Ben benieuwd, alle suggesties welkom!
Het is een puzzel, want: we luisteren overal naar muziek, we zitten en dansen door de hele kamer en hij loopt in een L-vorm. Ik heb niet genoeg verstand van hifi, dus heb daarom het forum doorzocht, maar nog geen goed antwoord gevonden voor deze kwestie. We (=vooral ik
Criteria voor de speakers:
- goed geluid door de hele kamer heen
- budget: ongeveer 1000 euro voor de speakers (max 1500)
- tweedehands (= beter voor milieu en meer waar voor m'n geld)
- bij voorkeur witte speakers
Plattegrond:

Huidige apparatuur:
Zie plattegrond wat er waar staat; wellicht ga ik de te kopen speakers via Yamaha Musiccast verbinden aan de Yamaha soundbar + Yamaha boekenkast-speaker -tenzij jullie ander/beter idee hebben!
Foto's van de woonkamer (sorry voor de rommel

Ben benieuwd, alle suggesties welkom!