welke slimme radiatorknoppen en slimme thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kistermenneke
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-08-2023
Beste mede-tweakers,

Ik wil onze woning voorzien van slimme radiatorknoppen. Onze dochter heeft een schoonheidssalon aan huis en daar willen we een aangename temperatuur creëren zonder dat we direct in het hele huis de temperatuur moeten verhogen. Ook enkele andere vertrekken willen we apart kunnen aansturen ivm thuis werken.
We hebben een nefit trendline II Hrc 30 CW 5 combiketel hangen en een Nefit Easy thermostaat.

Nu twijfel ik dus tussen Evo Home van Honeywell of Easy Control van Bosch (Nefit) met bijbehorende slimme radiatorknoppen.

Graag zou ik jullie advies tegemoet zien!

Wellicht zijn er ook nog andere opties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
Er is ook nog Tado.

Zelf heb ik vorig jaar gekozen voor Evohome van Honeywell. Ik ben gematigd tevreden.

Waar Tado voornamelijk via de app zou werken, met een beknopte thermostaat in de kamer, zou het bij Evohome precies andersom moeten zijn: een beknopte app en een uitgebreide, doorontwikkelde thermostaat in je kamer. Precies wat ik wilde; ik ben van die generatie die toch makkelijker naar een kastje aan de muur loopt dan dat ik mn telefoon te voorschijn haal, als ik het koud of warm heb :)

Toch vind ik de thermostaat van Evohome tegenvallen, qua features en gebruiksgemak. Het werkt allemaal wel, maar het geeft niet echt een makkelijke, vloeiende gebruikservaring. De app lijkt helemaal zeker 10 jaar oud en sindsdien niet meer verder ontwikkeld.

Dat gezegd hebbende: als je systeem eenmaal staat ingesteld dan werkt het verder prima.

Pro tip: ik heb het systeem gekocht bij, en laten installeren door 50five. Dat had ik beter niet kunnen doen. Het heeft twee maanden, tientallen mailtjes (ze hebben geen telefoon...) , dreigen met de koop te ontbinden en drie monteurs gekost voordat de boel goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik heb wel eens naar Bosch gekeken maar het viel voor mij toen af omdat er geen google home support is en geen relais support voor alternatieve verwarmingsmethodes. Mogelijk dat dat er nu wel is.
Ook wordt bij vloer verwarming maar 1 zone ondersteund en volgens mij kan tado dat ook niet.

@migchiell kan tado nu al overweg met meerdere VV zones in 1 ruimte ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
DukeBox schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:02:

@migchiell kan tado nu al overweg met meerdere VV zones in 1 ruimte ?
Geen idee, ik heb geen Tado en geen vloerverwarming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

migchiell schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:20:
Geen idee, ik heb geen Tado en geen vloerverwarming .
Ah, dacht dat je er meer van wist aangezien je tado noemde en TS om advies vroeg.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
DukeBox schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:46:
[...]

Ah, dacht dat je er meer van wist aangezien je tado noemde en TS om advies vroeg.
Nee, over Tado weet ik eigenlijk maar een paar dingen:

Dat het bestaat en dat er op tweakers een uitgebreid forumtopic over is 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lange Herman
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-04 12:53
Lees je in mbt zone- of etageregeling.
Er is zoveel mogelijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat slimme thermostaten van alles zijn behalve slim.
Pagina: 1