Monitor voor Xbox Series X

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-01 16:14
Ik zoek een?
[i]Ben opzoek naar een monitor om te gebruiken voor mijn Xbox Series X. Heb momenteel een LG Oled Cx staan maar kan niet wennen aan het gamen op de bank. Zit te ver van de TV af om sommige details goed te kunnen zien en de houding (bank zitten/liggen) bevalt mij niet goed. De monitor zal naast het gebruik van de Series X ook gebruikt worden in combinatie met een Mac Mini M1.

4k is geen must, minimaal 1440p./i]

Wat is je budget?
Ongeveer 500 +/- euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben zelf enorm te spreken over de beeldkwaliteit van LG (voornamelijk de TV's dan). Echter heb ik bij monitoren nog geen erg uitgesproken voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zal gebruikt worden aan een bureau. Denk dat de Xbox voor zich spreekt.

Toevoegende informatie
Heb zelf al aardig wat onderzoek gedaan maar kan er zelf geen goede conclusie uit op maken.
Een HDMI 2.1 monitor kopen is geen optie door de huidige prijzen van deze monitoren.

Zelf trekt de Samsung Oddysey G7 mij erg, alleen is de prijs wat aan de hoge kant.

Lees veel goede (PC) dingen over LG Nano IPS monitoren, maar niet hoe deze presteren in combinatie met een console.

de Dell S2721QS lijkt mij wellicht een goede keuze maar met dit budget is er wellicht een betere optie.

Mochten er mede Tweakers zijn die een goede alternatief hebben of wellicht dingen om rekening mee te hounde, hoor ik dat natuurlijk graag.

Indien er info ontbreekt bij het kiezen van de juiste monitor, let me know!

Fijne avond.

Beste antwoord (via Rotinomm op 03-01-2022 16:49)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-01 18:04
Rotinomm schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:16:
[...]

Ook als je voornamelijk Single-player games speelt? (RPG)
Ja hoor is vooral voor jezelf prettiger. De band tussen wat je doet en vervolgens ziet is beter. Vergelijk het met Forza 5 in quality mode (30fps) vs performance mode (60 fps).

Overigens heb ik op de pc gemerkt dat VFR een hoop kan compenseren zonder hetzelfde effect te verliezen. Zo vind ik in Wildlands een enemy 'tracken' die van links naar rechts door je beeld rent onder de 60 fps redelijk problematisch. Met 90+fps gaat dat een stuk beter, ook op een 60 Hz monitor. Schakel je g-sync in dan is het ineens op 45-50 ook prima mogelijk.

Met andere woorden een 120 Hz scherm met VFR geeft de beste ervaring. Heeft weinig met multiplayer te maken.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-10-2025
Heb je nog een monitor gevonden die voldoet aan je eisen? Ben zelf ook op zoek met dezelfde use case.

• Rotinomm
Nee nog niet, heb momenteel eentje van asus op het oog.

4k 60hz voor 370 euro

• thechip
Maar dan voldoet die toch niet voor de XsX? Daar wil je toch minimaal 120Hz?

• Rotinomm
thechip schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:53:
Maar dan voldoet die toch niet voor de XsX? Daar wil je toch minimaal 120Hz?
4k op 120Hz gaat je minimaal 800++ euro kosten voor een monitor.

Vind ik nogal veel voor een monitor als ik ook al een LG CX 55" heb staan.

• sdk1985
Als je moet kiezen tussen 120 Hz en 4K dan zou ik altijd voor 120 Hz gaan.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

pricewatch: Dell S2721DGFA Zwart

Prima scherm ook voor desktop gebruik, start lekker snel op en kan automatisch de actieve input kiezen. Ook kan het scherm weergeven op welke refresh rate hij staat als je Gsync of Freesync gebruikt.

• Rotinomm
sdk1985 schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:43:
Als je moet kiezen tussen 120 Hz en 4K dan zou ik altijd voor 120 Hz gaan.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 15:09
[...]

Merk je ook, beeld is gewoon velen malen vloeiender, in mijn ervaring is het wel als je hogere refresh nog niet hebt ervaren kan je het ook niet missen.
Zodra je het wel hebt ervaren wil je echt niet meer terug naar 60hz, dan weet je wel wat je mist.

Uiteraard blijft het voor competetive shooters een grotere factor.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• thechip
Ben voor de LG C1 gegaan wat een bruut apparaat. Heb de LG Ergomonitor ook besteld die doe ik dan aan de zijkant van het bureau zodat je hem weg kunt klappen. Maar die LG C1 holy moly echt next level zeg 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvAD1Z3L9AgEmlAXSfxyxp4LsI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyeN1g8htsSAok6NNMbr8Tsv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord

• sdk1985
[...]

Ja hoor is vooral voor jezelf prettiger. De band tussen wat je doet en vervolgens ziet is beter. Vergelijk het met Forza 5 in quality mode (30fps) vs performance mode (60 fps).

Overigens heb ik op de pc gemerkt dat VFR een hoop kan compenseren zonder hetzelfde effect te verliezen. Zo vind ik in Wildlands een enemy 'tracken' die van links naar rechts door je beeld rent onder de 60 fps redelijk problematisch. Met 90+fps gaat dat een stuk beter, ook op een 60 Hz monitor. Schakel je g-sync in dan is het ineens op 45-50 ook prima mogelijk.

Met andere woorden een 120 Hz scherm met VFR geeft de beste ervaring. Heeft weinig met multiplayer te maken.

Pagina: 1