Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Google mini voert het verkeerde uit.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• porky-nl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 20:54
Heb een probleem met mijn google mini

Als ik een serie bekijk via bv disney+ en zeg pauze dan zegt hij er speelt momenteel niets af. Zeg ik het iets anders pause dan pauzeert hij de tv maar als ik daarna zeg play. Begint hij met het afspelen van nummer van dany vera via Spotify op mijn tv?

Hoe kan dit opgelost worden ?

Dit heb ik zelf geprobeerd.

Talen assistent alleen ned. / Alleen usa en beiden.
Verder heb ik de mini ook gereset.

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
Disney+ al een keer ontkoppeld en weer gekoppeld?

Cloud ☁️

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11 21:52
Hoe heb je de TV gekoppeld met de Google Mini?

• porky-nl
Heb een chromecast aan mijn tv hangen.

Heeft niets met Disney+ te doen omdat hij het ook bij Netflix en prime doet.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11
porky-nl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 09:09:
Heb een chromecast aan mijn tv hangen.

Heeft niets met Disney+ te doen omdat hij het ook bij Netflix en prime doet.
Dan zou ik ook eens checken of je die opnieuw kan linken zoals hier beschreven staat: https://www.lifewire.com/...us-to-google-home-5181176 Je bent wel heel summier in je reacties trouwens....

Cloud ☁️

• porky-nl
Heb alles gereset maar elke keer als ik dus het commando geeft play zegt hij ik z
Speel iets af van Danny vera op Spotify.

Bij deze wat extra informatie.

(Verder ik ben 41 werk hobbies netflix
Vaste baan aantal leuke vrienden en heb net een nieuwe televisie gekocht. Verder ben ik in bezit van een fiets en auto).

Niet serieus bedoeld maar zou anders niet weten wat ik je nog meer zou kunnen vertellen over mijn probleempje.

Gr maik

• porky-nl
Ga vanmiddag mijn gehele huis ( google home zeg maar resetten) wel veel werk heb alles draaien via dat systeem maar dat is het enige dat ik nog kan verzinnen.

Wel beetje overdreven misschien maar ik wordt gek van feit dat ik geen eens mijn series/films kan hervatten na een pauze.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
porky-nl schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:30:

Als ik een serie bekijk via bv disney+ en zeg pauze dan zegt hij er speelt momenteel niets af. Zeg ik het iets anders pause dan pauzeert hij de tv maar als ik daarna zeg play. Begint hij met het afspelen van nummer van dany vera via Spotify op mijn tv?

Zeg niet 'play', maar 'hervat Disney+'.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

porky-nl schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:30:

Je moet je opdracht specifiek noemen bijvoorbeeld :

Hey Google, woonkamer TV Pauze (play, stop)

Anders pakt hij inderdaad eerst de speakers om wat voor reden dan ook. Dit was voor mij de oplossing.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• porky-nl
Het rare is dat het altijd gewoon gewerkt heeft pauze play enz.

Klopt ik gebruikt nu die specifiek commando maar ik wel gewoon weer terug naar mijn oude situatie.

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

porky-nl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:39:

Klopt ik gebruikt nu die specifiek commando maar ik wel gewoon weer terug naar mijn oude situatie.
Een update is niet altijd een verbetering.

Wat bij mij opviel is dat ik toevallig daarvoor ook een andere hdmi port had gebruikt (niet de 1e waar ook hdmi sec op zit maar de laatste).
Het terugplaatsen naar hdmi 1 heeft bij mij wel tijdelijk geholpen maar wellicht was wellicht gewoon een lucky en shot.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• porky-nl
Heb alles verwijderd google home app cache geheugen gewist en alle google mini's gereset en het werkt nu weer.

Moet wel zeggen heb nu taal op engels staan.
(Had dit ook zonder reset gehad) maar dat hielp niet alleen die "harde" reset heeft het verschil gemaakt. Nu maar hopen dat het blijft werken

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-11 12:10
Hier merk ik hetzelfde, is niet echt consistent. Ene keer pakt de assistent het goed op, soms ook niet.
Met de lampen net zo.
Heb het idee dat dit erger is geworden na instellen met meerdere talen. Engels/nederlands...
De assistent pikt Engels en Nederlands nu meestal prima op, reageert vaak ook in de juiste taal, maar maakt er qua akties soms wel een potje van.

Met de lampen is het soms dat de assistent besluit dat de devices niet bestaan, of nog niet zijn ingesteld.
Vraag je het direct nog eens, werkt het perfect.
Ik geef mezelf vaak maar de schuld, uitspraak net wat anders, kinderen die erdoorheen schreeuwen .. ;)

Al met al zijn dit toch echt uitzonderingen en sta ik er nog steeds versteld van hoe handig dit is, en hoe snel het went.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
GeeEs schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:57:
Hier merk ik hetzelfde, is niet echt consistent. Ene keer pakt de assistent het goed op, soms ook niet.
Met de lampen net zo.
Heb het idee dat dit erger is geworden na instellen met meerdere talen. Engels/nederlands...
De assistent pikt Engels en Nederlands nu meestal prima op, reageert vaak ook in de juiste taal, maar maakt er qua akties soms wel een potje van.

Met de lampen is het soms dat de assistent besluit dat de devices niet bestaan, of nog niet zijn ingesteld.
Vraag je het direct nog eens, werkt het perfect.
Ik geef mezelf vaak maar de schuld, uitspraak net wat anders, kinderen die erdoorheen schreeuwen .. ;)

Al met al zijn dit toch echt uitzonderingen en sta ik er nog steeds versteld van hoe handig dit is, en hoe snel het went.
Herkenbaar, dat lampen zogenaamd offline zijn. Sinds ik Android 11 op mijn telefoon heb maak ik steeds meer gebruik van de handige shortcuts voor het bedienen van apparatuur. En ik heb een Echo Dot die alles in één keer uitzet. 'Alexa, goodnight'.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:40
porky-nl schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:39:
Hier net zo. Ik kon altijd gewoon "Hey Google, Pauze" of "Hey Google, Play" roepen en dan werd deze actie uitgevoerd op het standaard media-apparaat.

Tegenwoordig moet ik expliciet zeggen "Hey Google, pauzeer Chromecast Woonkamer" o.i.d. Met alleen "Pauze", krijg ik inderdaad te horen dat er niets wordt afgespeeld.

Het domme is, na het roepen van "Hey Google", wordt wel het volume van de Chromecast verlaagd terwijl de speaker wacht op de rest van het commando. Dus blijkbaar weet Google prima dat er wel iets wordt afgespeeld.

Geen idee wat er veranderd is maar ook ik zou graag teruggaan naar de oude werking. Maar ik denk niet dat het probleem bij mij, of bij jou ligt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1