Sonos beam + Ikea Symfonisk setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:27
Beste Tweaker,

Ik wil graag voor mijn appartement woonkamer een 5.0 setupje maken. Met name voor de immersive surround sound tijdens films.
Echter moet ik rekening houden met mijn buren, ik kan prima genieten van geluid hier maar een dikke subwoofer met overdreven speakers is gewoon niet sociaal.

Ik wil perse draadloze speakers. Daarom is mijn setup op het volgende uitgekomen.

Sonos Beam Gen. 2 (met Dolby Atmos)
2 x sonos symfonisk speakers van de ikea als rear speakers.

In eerste instantie wilde ik voor 2 x de sonos one speaker gaan als rear speaker. Maar aangezien ik ze toch niet super hard ga zetten en puur voor de surround wil, ben ik uitgekomen op de symfonisk als rears.

Kan iemand mij vertellen of dit een leuke setup is voor surround films/games in een appartement woonkamer? Of moet ik toch die 200 euro extra investeren in 2x sonos one speakers als rears? En heeft de Beam voldoende diepe tonen in een kleine kamer?

Groetjes!

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:15
Wat ben je nu gewend, geluid uit je tv zelf? Dan zal het best een upgrade zijn ja. Van het laag moet je niet veel verwachten, daar zul je in deze opstelling toch echt een sub voor nodig hebben. De 200 euro meerwaarde voor Sonos One ipv Symfonisk zou ik het voor de rears niet waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
Je begint met de wens immersive (surround) sound tijdens het kijken van films en eindigt met een Sonos Beam van nog geen meter breed. Dat zijn twee uitersten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:45

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
jadjong schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:20:
Je begint met de wens immersive (surround) sound tijdens het kijken van films en eindigt met een Sonos Beam van nog geen meter breed. Dat zijn twee uitersten....
Tja, mij leek een dure Sonos Arc wat overkill in een klein appartement, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Wekko306 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:04:
Wat ben je nu gewend, geluid uit je tv zelf? Dan zal het best een upgrade zijn ja. Van het laag moet je niet veel verwachten, daar zul je in deze opstelling toch echt een sub voor nodig hebben. De 200 euro meerwaarde voor Sonos One ipv Symfonisk zou ik het voor de rears niet waard vinden.
Ik heb nu een Polk signa 2 set, soundbar en subwoofer. Maar ik wil met name graag die surround sound...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-06 07:08
Ik heb twee 5.0 surrounds gemaakt met de Beam: één met de Play One SL (x 2) en één met de Symofnisk boekenplank spelers.

Lang verhaal kort: de opstelling met de One’s is veel beter met elkaar afgestemd en laat me met enige regelmatig schrikken (of mijn vrouw die denkt dat er een helikopter langs het huis vliegt) en met de Symfonisk is dat effect me, ondanks EQ-gepiel, nooit gelukt.

Technisch kan ik het niet verklaren, Hooguit is de tweede opstelling toch te klein voor de ruimte (20 m2), maar dat is dan ook het enige.

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
Dank voor de reacties.
Inmiddels een Sonos Arc en twee One SLs als rear speakers gehaald. En ik heb geen spijt :')

Geweldig surround geluid en zelfs de bass is top in mijn appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 21:05
Frez schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:43:
Dank voor de reacties.
Inmiddels een Sonos Arc en twee One SLs als rear speakers gehaald. En ik heb geen spijt :')

Geweldig surround geluid en zelfs de bass is top in mijn appartement.
Heb je nog met een iPhone truesound callibratie gebruikt? Wellicht dat met de IKEA speakers zou hebben geholpen.

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
Oggy schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:53:
[...]

Heb je nog met een iPhone truesound callibratie gebruikt? Wellicht dat met de IKEA speakers zou hebben geholpen.
Nog niet. Ben nog aan het wachten tot iemand langskomt met een iPhone 🙄 Mijn vriendin en ik zijn team Android🤣

[ Voor 6% gewijzigd door Frez op 08-11-2021 18:46 ]

Pagina: 1