Advies gevraagd voor matig werkende PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paml
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 28-10 22:59
Hallo Allen,

Ik heb mijn computer sinds enkele weken ge-upgrade met een nieuwe videokaart. De resultaten van deze upgrade vallen mij een beetje tegen tijdens het gamen. Lage fps, frame drops (dit bij bv het spelen van Cod Warzone).

Als ik taakbeheer run tijdens het spelen zie ik dat mijn CPU/RAM continue op 100% draaien. (En ik weet dat 8GB intern geheugen aan de lage kant is).

Huidige setup:

Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core i5 7400 @ 3.00GHz
8,00GB Dual-Channel Unknown @ 1197MHz
MSI H110M ECO (MS-7994)
NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti (EVGA) 4095MB

Zal het liggen aan de 8GB ram of is de CPU niet sterk genoeg, of zie ik iets over het hoofd. Alle drivers etc zijn up to date.

Bedankt voor de genomen moeite en het advies!

Alle reacties

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twee vragen,
1. Welke grafische kaart had je hiervoor?
2. Heb je al eens onderzocht wat er allemaal op de achtergrond draait (open taakbeheer eens).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Zover ik weet is er geen 1070ti uitgebracht met maar 4GB geheugen, kloppen je specs wel ?

Wat is de CPU temp. als deze op 100% staat ? Op welke resolutie speel je ?
Full HD met settings op medium moet op zich te doen zijn met de specs die je vermeld.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:13
Zover ik weet is Warzone niet het meest stabiele spel. Daarbij is je CPU ook maar 4 cores en Warzone belast de CPU ook behoorlijk zoals je zelf al merkt. Zoals hierboven benoemd, onderzoek eens wat er op de achtergrond draait, zet alles uit wat niet nodig is.

Daarbij, hoeveel FPS krijg je op dit moment en hoeveel verwacht je te krijgen?
Op wat voor een instellingen speel je?

Zie ook deze video met dezelfde CPU + GPU waarbij zijn 1070 Ti ook maar voor slechts 30-60% gebruikt word.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Dat een quadcore nog aardig mee kwam in games ligt alweer een paar jaar achter ons en zeker voor een game als Warzone. En in multiplayer modus is het helemaal niet meer om aan te zien. Tijd voor een upgrade. Voor Warzone zou je eigenlijk minimaal een 8 core met HT/SMT moeten hebben.
DukeBox schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:51:
Zover ik weet is er geen 1070ti uitgebracht met maar 4GB geheugen, kloppen je specs wel ?
Zal uitgelezen zijn met Speccy. Dat zit er wel vaker naast.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande. Kaby Lake (intel 7000) is eigenlijk erg snel verouderd en voor gamen nu zo goed als afgeschreven.

Je kunt nu het beste gasn kijken naar bijv. een B560 bord met een i5 11400F en een 16GB kitje DDR4. Dat is prijstechnisch nog goed te doen.

Alternatief is de Ryzen 5 5600X, kost wat meer maar is ook veelal nog een stuk sneller.

I reject your reality and substitute my own

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Als je even Warzone als zoekterm invoert op dit forum kom je heel veel reacties van mensen tegen die klagen over lage FPS-rates bij dit specifieke spel: zoeken naar 'warzone'
Pagina: 1