Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC voornamelijk gaan gebruiken voor sim racen met een triple screen setup en wellicht streamen in de toekomst. Ik speel voornamelijk iRacing en Assetto Corsa Competizione.
Mijn huidige PC is redelijk verouderd (i5 3570K, 16GB ram, GTX 1070 OC) en loopt tegen steeds meer beperkingen aan. Voornamelijk de CPU wordt zwaarbelast tijdens sim racen.
Op dit moment maak ik gebruik van 3 x 24" 1080p 60Hz schermen, maar deze zou ik in de toekomst willen upgraden (waarschijnlijk naar 27" QHD 144Hz).
Voor single screen games maak ik gebruik van een Dell 32" QHD 165Hz scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echte richtprijs in gedachten. Mijn huidige configuratie komt op ~1200 euro, dat is een mooie richtlijn denk ik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien de huidige GPU prijzen zal ik mijn huidige GPU (MSI GTX 1070 OC) nog niet gaan vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve GPU en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen fanboy trekjes voor een specifiek merk
als het maar goed werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem is een ITX systeem in een BitFenix Prodigy kast en dat bevalt goed. Graag zou ik daarom wederom een ITX systeem bouwen.
Daarnaast lijkt het me wel leuk om een built te maken met RGB (kerstboomverlichting
), dit heb ik in het verleden nooit gedaan (hoe ouder hoe gekker?). De gedachte is dat ik het altijd weer uit kan zetten als het me te veel wordt
.
Ga je overklokken?
Geen extreme overclock wensen, maar een lichte overklok zal waarschijnlijk wel gebeuren (free performance
).
Wat verwacht je van ons?
Mijn huidige samenstelling is geïnspireerd door deze video YouTube: Build an RTX 3080 Small Form Factor 4K Gaming PC: Cooler Master NR20....
Graag jullie advies over mijn huidige samenstelling en of ik daar nog dingen in aan kan passen. Denk aan meer bang-for-buck of interessante alternatieven die ik wellicht over het hoofd zie.
Alvast bedankt voor jullie input!
Ik wil de PC voornamelijk gaan gebruiken voor sim racen met een triple screen setup en wellicht streamen in de toekomst. Ik speel voornamelijk iRacing en Assetto Corsa Competizione.
Mijn huidige PC is redelijk verouderd (i5 3570K, 16GB ram, GTX 1070 OC) en loopt tegen steeds meer beperkingen aan. Voornamelijk de CPU wordt zwaarbelast tijdens sim racen.
Op dit moment maak ik gebruik van 3 x 24" 1080p 60Hz schermen, maar deze zou ik in de toekomst willen upgraden (waarschijnlijk naar 27" QHD 144Hz).
Voor single screen games maak ik gebruik van een Dell 32" QHD 165Hz scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen echte richtprijs in gedachten. Mijn huidige configuratie komt op ~1200 euro, dat is een mooie richtlijn denk ik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien de huidige GPU prijzen zal ik mijn huidige GPU (MSI GTX 1070 OC) nog niet gaan vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve GPU en randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen fanboy trekjes voor een specifiek merk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huidige systeem is een ITX systeem in een BitFenix Prodigy kast en dat bevalt goed. Graag zou ik daarom wederom een ITX systeem bouwen.
Daarnaast lijkt het me wel leuk om een built te maken met RGB (kerstboomverlichting
Ga je overklokken?
Geen extreme overclock wensen, maar een lichte overklok zal waarschijnlijk wel gebeuren (free performance
Wat verwacht je van ons?
Mijn huidige samenstelling is geïnspireerd door deze video YouTube: Build an RTX 3080 Small Form Factor 4K Gaming PC: Cooler Master NR20....
Graag jullie advies over mijn huidige samenstelling en of ik daar nog dingen in aan kan passen. Denk aan meer bang-for-buck of interessante alternatieven die ik wellicht over het hoofd zie.
Alvast bedankt voor jullie input!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 415,23 | € 415,23 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550I PRO AX | € 165,47 | € 165,47 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox NR200P Zwart | € 80,95 | € 80,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Black Edition | € 54,99 | € 54,99 |
1 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm | € 42,- | € 42,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 186,26 | € 186,26 |
1 | Voedingen | Corsair SF750 (2018) | € 139,15 | € 139,15 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 114,55 | € 114,55 |
Totaal | € 1.198,60 |