Bandbreedtebeheer

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Ik heb nu een webservertje op mijn sjello verbinding lopen (sssst, niet verder vertellen :) )

Ik wil echter ook (kleine) downloads aanbieden. Omdat er echter van die lullo's zijn die met download accellerator direct 6 verbindingen opentrekken en zo mijn hele verbinding neerhalen, had ik zin om met bandwidth management om te gaan.

Ik draai Apache 1.3.20 op Windows NT4 server.

Helaas werkt mod_bandwidth niet omdat de temp dir naar /tmp staat (das dus Unix structuur). Ik heb al gezocht naar mod_throttle, maar die heeft hetzelfde probleem (aldus de website).

Wie weet nog een andere oplossing behalve het installeren van FTP met G6 of BPFTP?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

ik denk dat je toch snel bij ftp uitkomt, zou het anders niet weten eik

Verwijderd

Wat is er dan mis met een FTP servertje? Dat is veel eenvoudiger te configureren voor download beperkingen dan een webserver.

• _JGC_
  • Laatst online: 12:33
Ik had alles al lekker lopen:

http://download.jgc.homeip.net
voor de downloads

http://*.jgc.homeip.net
voor de website

Alleen wil je dat wat normaal houden op een sjello lijntje, dan moet je die eerste behoorlijk beperken...

Verwijderd

Toch snap ik dan nog steeds niet het probleem van Anonymous FTP?! Iedere browser die ik ken ondersteund anonymous FTP, dus wat boeit het of het van een FTP server of een HTTP server afkomt, behalve dat je FTP veel beter kunt beperken dan HTTP.

Je hebt natuurlijk maar 1 IP bij Chello, maar het is geen probleem om zowel een FTP alsook een HTTP server op 1 ip te draaien; dan heet je FTP server gewoon download.jgc.homeip.net; geen hond die het boeit dat dat op hetzelfde IP als home.jgc.homeip.net draait.

FTP is gebouwd om bestanden mee over te gooien, HTTP voor webpagina's. Bij FTP log je in op een server, HTTP is gewoon een open systeem. FTP is daarom ook veel beter te beperken dan HTTP. Als je niet wilt dat die downloads al je bandbreedte opvreten zou ik dus voor een FTP server gaan, dat draait heel soepel en voor de eindgebruiker boeit het niet of ie download van een public FTP server of een HTTP server, sterker nog, FTP is zelfs beter bij het downloaden van grote bestanden.

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 01:53 schreef griebels het volgende:
Toch snap ik dan nog steeds niet het probleem van Anonymous FTP?! Iedere browser die ik ken ondersteund anonymous FTP, dus wat boeit het of het van een FTP server of een HTTP server afkomt, behalve dat je FTP veel beter kunt beperken dan HTTP.

Je hebt natuurlijk maar 1 IP bij Chello, maar het is geen probleem om zowel een FTP alsook een HTTP server op 1 ip te draaien; dan heet je FTP server gewoon download.jgc.homeip.net; geen hond die het boeit dat dat op hetzelfde IP als home.jgc.homeip.net draait.

FTP is gebouwd om bestanden mee over te gooien, HTTP voor webpagina's. Bij FTP log je in op een server, HTTP is gewoon een open systeem. FTP is daarom ook veel beter te beperken dan HTTP. Als je niet wilt dat die downloads al je bandbreedte opvreten zou ik dus voor een FTP server gaan, dat draait heel soepel en voor de eindgebruiker boeit het niet of ie download van een public FTP server of een HTTP server, sterker nog, FTP is zelfs beter bij het downloaden van grote bestanden.
Welke ftp server voor unix raad jij dan aan om op bandbreedte te knijpen?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:10
glftpd, is naar horen's (ik heb zelf geen ervaring) de beste FTPd met veel mogelijkheden. Ook bandbreedte beperking

Verwijderd

De RateReadBPS directive van "mod_xfer" van ProFTPd doet wonderen ;).. Je kunt het per virtual host, per user en per server instellen, kan best wel eens handig zijn.

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
misschien heb je hier wat aan stond nog in mn favo's http://www.snert.com/Software/Throttle/

• pistole
  • Laatst online: 07-05 09:26

pistole

Frutter

Op maandag 20 augustus 2001 14:41 schreef _JGC_ het volgende:

Ik wil echter ook (kleine) downloads aanbieden. Omdat er echter van die lullo's zijn die met download accellerator direct 6 verbindingen opentrekken en zo mijn hele verbinding neerhalen, had ik zin om met bandwidth management om te gaan.
Hoezo denk je daar last van te hebben? Je upload is toch geknepen op 15kBps. En aangezien dat op de kabelmodem of wijkcentrale gebeurt maakt het gebruiken van een download accellerator niets uit

Ik frut, dus ik epibreer

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
volgens mij wil hij nog wat overlaten van die 16 kb

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 21:21
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:44 schreef pistole het volgende:

[..]

Hoezo denk je daar last van te hebben? Je upload is toch geknepen op 15kBps. En aangezien dat op de kabelmodem of wijkcentrale gebeurt maakt het gebruiken van een download accellerator niets uit
Als 2 users dan tegelijk download en eentje DAP gebruikt met 6 vebindingen dan zal ie veel meer snelheid hebben dan de andere user en dat wil ie voorkomen lijkt me.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-05 18:00

Yucko

One clown to rule them all !

Nee, hij bedoelt dat als iemand een paar threads tegelijkertijd gebruikt, (LeechFTP of zow) dan de complete 16kb/s upload gebruikt wordt. En ik weet toevallig als @home gebruiker, dat wanneer mijn upload volledig gebruikt wordt, dat mijn download dan bijna volledig stil komt te liggen. :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:51 schreef JaJoah het volgende:
Nee, hij bedoelt dat als iemand een paar threads tegelijkertijd gebruikt, (LeechFTP of zow) dan de complete 16kb/s upload gebruikt wordt. En ik weet toevallig als @home gebruiker, dat wanneer mijn upload volledig gebruikt wordt, dat mijn download dan bijna volledig stil komt te liggen. :(
Niet alleen met @home. Ook hier met KPN Mxstream ADSL (comfort abbo) gebeurt dat ook. Zodra mijn upload boven de 50-60% stort mijn download in. Echt heel vaag...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 23:39

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op dinsdag 21 augustus 2001 15:51 schreef JaJoah het volgende:
En ik weet toevallig als @home gebruiker, dat wanneer mijn upload volledig gebruikt wordt, dat mijn download dan bijna volledig stil komt te liggen. :(
Wees gerust, dat gebeurt ook bij Chello, Sonera, Xs4all (Fast)ADSL (1024/256) of welke willekeurige andere.

Laat maar.. .

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Niet alleen met @home. Ook hier met KPN Mxstream ADSL (comfort abbo) gebeurt dat ook.
Zodra mijn upload boven de 50-60% stort mijn download in. Echt heel vaag...
Niet echt hoor... Pakketjes die je ontvangt (download) moeten bevestigd worden (ACK) dit gaat dus via je upstream. Als deze helemaal dicht zit door andere uploads, dan duurt het even voordat de binnengekomen paketten bevestigd zijn.

Hierdoor stort dus je download in, omdat op den duur de andere kant niets meer stuurt doordat paketten niet bevestigd worden.
Pagina: 1