Overstappen.... e-mail direct weg, ondanks afspraken

Pagina: 1
Acties:
  • 816 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieksw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 15:11
Ondanks afspraken (zie nieuws: Consumenten houden vanaf zomer zes maanden toegang tot e-mailadres bi...) die vanaf de zomer 2020 zouden moeten zijn ingegaan, werkt dit dus niet zo.
Ik stapte over. Afgelopen dinsdagochtend werd glasvezel geïnstalleerd. Van xs4all naar KPN. Toch één bedrijf, in wezen.
Mijn xs4all e-mail adressen waren per direct niet meer bereikbaar. Mensen die mij mailden kregen het bericht dat de e-mail adressen (ik heb meerdere accounts) niet bestonden.
Mijn nieuwe e-mail adressen heb ik pas gisteren kunnen aanmaken bij KPN. Dat kan dus niet al vanaf het moment dat je besluit over te stappen. Het kan pas dagen NA het overstappen.
Contact opgenomen met xs4all. Maar die zeggen: zo werkt dat niet! Je moet aan ons vragen om de e-mails door te sturen. En dat kan dan voor een half jaar.

Effect: ik ben gewoon e-mails kwijt.
En overstappen is dus nog steeds niet goed geregeld. Zelfs niet binnen één bedrijf!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt er nu niets aan, maar voor de toekomst neem je beter een mail adres bij een andere partij dan je provider.

Zoals Gmail, ZoHo, Outlook, Yahoo.

Dan ben je niet meer afhankelijk, en dat is altijd een goed idee.

[ Voor 18% gewijzigd door Diederik op 09-10-2021 11:10 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:09

samo

yo/wassup

Dit staat overigens netjes vermeld op de website van XS4ALL:
Doorsturen van berichten moet aangezet worden voordat uw opzegging is afgerond. Vóór deze tijd moet u dus in het bezit zijn van een nieuw e-mailadres.
bron: https://www.xs4all.nl/ser...ie/annuleren-of-opzeggen/

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:12
Het verbaasd mij dat er anno 2021 nog mensen zijn die een provider mailbox nog als belangrijkste mailbox gebruiken.

De tip van Gmail, Yahoo, etc. is al langsgekomen. Andere optie is bij bijvoorbeeld Strato een domein met wat mailboxen aan te schaffen. Heb je een net wat mooier mailadres, als dat je iets uitmaakt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mijn advies, wat ik sinds een jaar of 4 zelf opvolg.
Neem je eigen domeinnaam, dan ben je niet afhankelijk van welke provider je ook kiest.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mieksw hoewel het natuurlijk heel vervelend is. Zie ik geen vraag terugkomen in je post. Verder is er naar mijn idee ook weinig discussie waarde.

Dus ik zet je topic op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 10-10-2021 10:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.