Probleem video kaart Gigabyte 3080RTX

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-11-2021
Beste mensen,

Heb een probleem bij opstarten. Als ik mijn pc opstart krijg ik allerlei rare kleuren op mijn monitor, als ik daarna herstart is alles weer goed.

Iemand enig idee wat er niet goed gaat?

Thanks voor evt reactiesAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMYjlkIxoPZopd7sR3qUuBBZ8Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPF1ZTZhW9YHieFpCszFPTz7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ElALFp5crW7KUlLx4xeALyg_ZxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wE477ZVFmSzkHWC7QiJTyvIB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19
Je geeft veel te weinig informatie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Specs van de rest van het systeem? Sinds wanneer gebeurt het? Temperatuur? Etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
Ok deze pc https://azerty.nl/product...-10900kf-geforce-rtx-3080 met een Samsung 49" ultra wide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
Sinds een paar dagen, temp laag, bij opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:19
Je doet niet echt heel veel moeite... Nogmaals, met deze beknopte informatie kan niemand iets.

'Temp laag', wat is dat? Wat jij misschien laag vindt, hoeft dat niet zo te zijn.
'Bij opstart', hoezo bij opstart? Opstarten van de pc zelf, opstarten van Windows? Kun je de BIOS/UEFI in?
Draaien de fans van de videokaart? Misschien blokkeert er iets? Andere kaart geprobeerd? Zelfde kaart in een ander systeem geprobeerd?

Begin gewoon met dingen uitsluiten. En ja, dat kost tijd en moeite, maar dat zie ik hier nog niet echt terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

met klacht terug naar de winkel, en niet zelf gaan klooien met pre-built die je in winkel hebt gekocht.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapmeester
Saekerhett schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:55:
Je doet niet echt heel veel moeite... Nogmaals, met deze beknopte informatie kan niemand iets.

'Temp laag', wat is dat? Wat jij misschien laag vindt, hoeft dat niet zo te zijn.
'Bij opstart', hoezo bij opstart? Opstarten van de pc zelf, opstarten van Windows? Kun je de BIOS/UEFI in?
Draaien de fans van de videokaart? Misschien blokkeert er iets? Andere kaart geprobeerd? Zelfde kaart in een ander systeem geprobeerd?

Begin gewoon met dingen uitsluiten. En ja, dat kost tijd en moeite, maar dat zie ik hier nog niet echt terug.
Modbreak:*knip* nee, in plaats van een sneer helpt het enorm als je alle stappen die je zelf hebt genomen 1 voor 1 opnoemt zodat we geen advies geven over iets dat je al gedaan hebt. Dit is verplichte info in een topicstart. Nu ontbreekt dat dus kan je dit soort reacties verwachten.

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 09-10-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
tapmeester schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Thanks man, aan jou heb ik echt iets!!
Ook een forum is garbage in - garbage out en kristallen bollen zijn nog steeds geen gemeengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, eigen inzet en volledigheid ontbreekt hier dus hier kunnen we helaas niet zoveel mee.

Overigens is het beste advies al gegeven, bij een prebuild gewoon terug naar de leverancier.

Dicht bij gebrek aan eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.