Snelste manier MacBook batterij vervanging met AppleCare

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met het laten vervangen van een MacBook (Pro 2018) batterij onder AppleCare+? Het batterij menu geeft aan dat het nodig is en ik merk het ook wel.

Ik zoek de snelste manier omdat ik de laptop voor werk gebruik. Nu vindt ik bij veel Apple Service Providers dat je hem tot wel meer dan een week kwijt kan zijn. Ik vermoed dat de officiële Apple Stores het snelste zijn?

Als hij niet onder AppleCare hing of niet van werk was had ik het gewoon zelf gedaan. Idioot eigenlijk dat een auto binnen een aantal uur na APK en grote reparatie weer op de weg is, terwijl ik veel meer afhankelijk ben van dit apparaat.

Grote dank! 🙏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:22
Je kan het beste inderdaad zorgen dat de keten zo kort mogelijk is. Reparateurs mogen geen voorraad aanhouden dus je wil dat onderdelen zo min mogelijk onderweg zijn. Bij een pro 2018 verwacht ik trouwens dat ze de hele topcase vervangen doordat de boel verlijmd is. Je opties zijn wegbrengen naar een genius bar of een certified repair center. Als je hem bijvoorbeeld bij Amac the Wall inlevert wordt hij op dezelfde locatie gerepareerd en bespaar je het van en naar de winkel sturen. Zelf heb ik ook zeer goede ervaring met cardservices, die waren ook in een paar dagen klaar. Het blijft alleen jammer dat je vaak al een dag verliest aan diagnose zelfs als je fysiek kan zien dat de hardware vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:36
ik heb met MacBookPro (gekocht in 2018) gratis nieuwe batterij gehad omdat hij aangaf dat het nodig was. Batterij bleek uitgezet. Ik heb eerst apple gebeld en die zeiden dat het gratis vervangen moest worden. Toen naar iMac gebracht (daar had ik hem gekocht) en die hebben er een gratis nieuwe ingezet (incluis topcase). In een week had ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je beste opties zijn: Officiële Apple Store, Microfix en Card Services

Wat ik altijd doe is langsgaan met de klacht en de onderdelen laten bestellen. Als het onderdeel binnen is, lever je hem in. Bij Microfix gingen ze dan gelijk aan de slag en had ik hem dezelfde dag nog terug (mocht gewoon wachten). Bij de Apple Store ook (maar toen hadden ze mijn Mac stukgemaakt, dus duurde het alsnog een maand voordat ik een gloednieuwe kreeg :p)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Ah bedankt! Dat zijn goede opties!

En wist ook niet dat het bij deze modellen wat lastiger was. Heb zelf al 3 keer de batterij in mijn MacBook Air 2011 vervangen, maar dat is maar een paar schroeven losdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:26
Let op dat niet alle AASP's op voorhand onderdelen (mogen) bestlelen zonder dat ze een serienummer oficieel in reparatie hebben. Alle Amac's sturen alles in naar een eigen centrale reparatiedepot in Utrecht, dus daar kunnen dit soort dingen niet.

bij mijn weten heb je idd de Card Services in Utrecht en Zwolle en Microfix heeft een aantal locaties in Amsterdam & Den Haag.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Uiteindelijk toch gekozen voor Amac The Wall. Tijdens een vakantie, dat maakt het wat makkelijker. Verwachting was ongeveer 5 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-05 22:29
vergeet niet backups te maken, timemachine en CCC beiden op onafhankelijke usb disks of zo...

En wellicht een inlog account voor ze, dan kunnen ze het resultaat controleren...

[ Voor 31% gewijzigd door tweazer op 13-10-2021 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riptide
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:38
BamBamBam59 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:46:
Ik vermoed dat de officiële Apple Stores het snelste zijn?
Yip ik heb meerdere malen batterijen laten vervangen bij de apple store. Verschillende ervaringen mee van 1- 3 dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door Riptide op 14-10-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Niet online
Riptide schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:07:
[...]

Yip ik heb meerdere malen batterijen laten vervangen bij de apple store. Verschillende ervaringen mee van 1- 3 dagen.
Kijk, dat is harde data waar we wat mee kunnen. Zal het herinneren voor als de nood volgende keer hoger is. Bedankt.
tweazer schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:32:
vergeet niet backups te maken, timemachine en CCC beiden op onafhankelijke usb disks of zo...

En wellicht een inlog account voor ze, dan kunnen ze het resultaat controleren...
Ik heb gelukkig nog snel een Time Machine backup kunnen maken, Hij zou zonder reset terug moeten komen voor deze ‘simpele’ ingreep. Maar er werd inderdaad gezegd da,t mocht er nog iets anders fout gaan, hij gereset kan worden.
Bij inleveren heb ik ze inderdaad toegestaan een tijdelijk account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:52

CyBeRSPiN

sinds 2001

Paar maanden laten doen via Apple Care Enterprise. Iemand van IBM kwam hem ‘s ochtends thuis bij me ophalen en ‘s middags had ik hem weer terug :)
Pagina: 1