Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hack/malware; WhatsApp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Joycet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-09 16:06
Hoi,

Ik heb het idee dat mijn telefoon was gehackt of malware had. Ik vond dingen in mijn telefoon die ik niet zelf deed.
Mijn WhatsApp deed toen ook vreemd. Contacten verdwenen ineens uit mijn lijst.
Ik heb nu een nieuwe simkaart en telefoon.

Hoe kan ik nu op een veilige manier weer WhatsApp op mijn telefoon downloaden?

Ik heb alleen de app zelf verwijderd vanaf mij gehackte telefoon, niet mijn account verwijderd, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt?

En je krijgt toch een beveiligingscode per SMS als je WhatsApp download.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Joycet op 11-10-2021 13:51)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Veilige manier om WhatsApp te downloaden is uit de App Store of Google Play. Je krijgt inderdaad een SMSje, maar die krijg je van WA zelf.

Maar je kan eens beginnen met je Google en/of iCloud accountwachtwoord wijzigen, en dat alle andere accounts die hetzelfde adres en/of wachtwoord gbruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Oon
  • Niet online

Oon

Veilige manier om WhatsApp te downloaden is uit de App Store of Google Play. Je krijgt inderdaad een SMSje, maar die krijg je van WA zelf.

Maar je kan eens beginnen met je Google en/of iCloud accountwachtwoord wijzigen, en dat alle andere accounts die hetzelfde adres en/of wachtwoord gbruiken.

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joycet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:57:
Hoi,

Ik heb het idee dat mijn telefoon was gehackt of malware had. Ik vond dingen in mijn telefoon die ik niet zelf deed.
Geef eens aan wat je telefoon deed die jij niet gedaan hebt?

• Joycet
fm77 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:00:
[...]

Geef eens aan wat je telefoon deed die jij niet gedaan hebt?
Een antwoord van mijn Google assistent terwijl ik geen zoekopdracht had gedaan. Vreemde toegevoegde woordsuggesties in het schermtoetsenbord.
Contacten die ineens uit mijn WhatsApp contactenlijst verdwenen. Een melding van Facebook dat m'n wachtwoord werd gekopieerd.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Een eventuele partner op zoek geweest in je telefoon?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Joycet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:35:
[...] Een melding van Facebook dat m'n wachtwoord werd gekopieerd...
OK. Dus, als je al niet gehacked was, ben je dat nu in ieder geval wel.

En daarmee wordt je probleem ook groter dan alleen een veilige download voor WhatsApp. Want als jij de gewoonte had om wachtwoorden te hergebruiken, zijn binnenkort dus al je digitale accounts gehacked. Bereid je er alvast op voor dat je de contrôle over die accounts zult verliezen en je gedwongen wordt om nieuwe accounts aan te maken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Joycet
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:51:
[...]

OK. Dus, als je al niet gehacked was, ben je dat nu in ieder geval wel.

En daarmee wordt je probleem ook groter dan alleen een veilige download voor WhatsApp. Want als jij de gewoonte had om wachtwoorden te hergebruiken, zijn binnenkort dus al je digitale accounts gehacked. Bereid je er alvast op voor dat je de contrôle over die accounts zult verliezen en je gedwongen wordt om nieuwe accounts aan te maken
Ja ik weet idd over het ww wijzigen enz maar daarom vroeg ik me ook af hoe dat gaat met WhatsApp. Hoe ik dat veilig kan downloaden aangezien dat aan je telefoonnummer gekoppeld is.

• Joycet
MarkyB schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:47:
Een eventuele partner op zoek geweest in je telefoon?
Die heb ik niet dus dat is onmogelijk.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18

sapphire

Die-hard pruts0r

Joycet schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:05:
[...]

Ja ik weet idd over het ww wijzigen enz maar daarom vroeg ik me ook af hoe dat gaat met WhatsApp. Hoe ik dat veilig kan downloaden aangezien dat aan je telefoonnummer gekoppeld is.
De enige juiste wijze is via de Google Playstore als je Android gebruikt of via de Appstore als je een iPhone gebruikt.
De SMS krijg je als je je WA activeert op een toestel.

Je kan na het installeren nog een Pincode instellen voor de app als extra beveiliging.

Gabriël AM5

• Joycet
OK ik heb 't gedownload. Hoop dat 't nu goed gaat. Het maakt niets uit dat ik m'n account niet had verwijderd toch? Had alleen de app verwijderd dus heb gewoon berichten kunnen ontvangen.

Ik had nog een vraag over anti virus. Want ik heb avg erop staan en ik kreeg daarvan een pop up over iets wat ik kon activeren tegen betaling. Maar daar stond dus dat mijn locatie bekend is voor anderen. En er stond een hele andere locatie dan waar ik woon. Kan dit gewoon een fout zijn of toch nog een hack probleem?

(Ik zit weinig/niet op WiFi)

• Oon
  • Niet online

Oon

Joycet schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:58:
OK ik heb 't gedownload. Hoop dat 't nu goed gaat. Het maakt niets uit dat ik m'n account niet had verwijderd toch? Had alleen de app verwijderd dus heb gewoon berichten kunnen ontvangen.

Ik had nog een vraag over anti virus. Want ik heb avg erop staan en ik kreeg daarvan een pop up over iets wat ik kon activeren tegen betaling. Maar daar stond dus dat mijn locatie bekend is voor anderen. En er stond een hele andere locatie dan waar ik woon. Kan dit gewoon een fout zijn of toch nog een hack probleem?

(Ik zit weinig/niet op WiFi)
Als je locatietoegang uit hebt staan is de kans groot dat de weergegeven locatie gewoon die van je provider is, bij mij staat er dan ook vaak Arnhem of Amsterdam terwijl ik in het zuiden woon.

Klinkt overigens alsof ze je een VPN willen verkopen, die heb je niet nodig.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het is bekend dat AVG erg opdringerig is met het aansmeren van abonnementen en veel adviezen geeft die gebruikers bang maken, en ze lezen ook zelfs mee... :/
Lees maar eens wat artikelen over 'ransomeware', en de kans is groot dat AVG opeens vanuit het niets gaat schreeuwen dat 'ransomeware gevaarlijk is', en dat je je daartegen moet beschermen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Joycet
Oon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:32:
[...]

Als je locatietoegang uit hebt staan is de kans groot dat de weergegeven locatie gewoon die van je provider is, bij mij staat er dan ook vaak Arnhem of Amsterdam terwijl ik in het zuiden woon.

Klinkt overigens alsof ze je een VPN willen verkopen, die heb je niet nodig.
Ik heb locatie toegang voor avg aanstaan als de app in gebruik is zie ik. Ik zie wel dat er een kantoor van mijn provider in die desbetreffende plaats staat.

Hoe zit het met woordenboek suggesties? Neemt je telefoon ook woorden over van websites die je bezoekt of woorden uit google resultaten?
Want zie wel woorden staan die ik zelf niet heb getypt en die waarschijnlijk niet standaard in het woordenboek staan .
Pagina: 1