Ok, ik weet niet of mijn probleem hier thuis hoort (vanwege Google Nest) of dat het een netwerk issue is.
Verplaatsen kan/mag altijd!
Setup in het kort:
Google Home in de woonkamer, 2x Google cams kinderkamer en Shield in de woonkamer.
Nooit problemen whatsoever.
Tot op een gegeven moment filmpjes van YT via de Shield niet meer wouden afspelen.
Ik kan ze volledig laden/bufferen, maar het filmpje springt gelijk op pauze.
Ik kan door play vast te houden wel haperend door de hele video komen, maar er is dus blijkbaar iets mis.
Hier een voorbeeld:
YouTube: 8 oktober 2021
Om YT zelf uit te sluiten, SmartTube geprobeerd en het probleem kwam daar ook.
Probleem is er ook via Kodi met films van mijn eigen nas. Streamen/casten vanuit mijn telefoon geeft het probleem ook.
Mijn telefoon echter standalone, op de telefoon zelf (zonder streamen) heeft nergens last van.
En, Netflix heeft nooit problemen.
Het enige hoe ik dit kan oplossen is door de Shield opnieuw op te starten.
Geen oplossing dus.
Hoe kan dit opeens. Waar komt dit vandaan.
Er is niks veranderd aan het netwerk. Behalve... De komst van een Nest Hello deurbel.
Daar ging ik dus wat beter op opletten.
Het moment dat YT op de Shield aanstaat, en ik kies view cam op de Google Home dan plots springt YT gelijk in het "pauze probleem" en kan ik de Shield weer rebooten.
Met de 2 cams binnen had ik nooit issues, nu is er een deurbel bij gekomen en er gaat blijkbaar iets mis.
Verder merk ik dat als ik iets via mijn telefoon probeer te streamen het beeld van de cam op de Home daar op reageert.
Voorbeeldje:
Het moment dat ik op mijn telefoon op play druk (willekeurig filmpje stream naar Shield), schiet de helderheid van de cam/Home omhoog.
De cams, Home en deurbel zijn draadloos.
De Shield is bedraad (maar ook draadloos en hotspot via mijn telefoon) doen de problemen zich voor.
Zoals je ziet, een merkwaardig probleem.
En heb al zoveel mogelijk ontdekt en proberen uit te sluiten, maar nu zit ik vast.
Iemand verder nog een idee?
----
Toevoeging signaalmapper Wi-Fi.
Verplaatsen kan/mag altijd!
Setup in het kort:
Google Home in de woonkamer, 2x Google cams kinderkamer en Shield in de woonkamer.
Nooit problemen whatsoever.
Tot op een gegeven moment filmpjes van YT via de Shield niet meer wouden afspelen.
Ik kan ze volledig laden/bufferen, maar het filmpje springt gelijk op pauze.
Ik kan door play vast te houden wel haperend door de hele video komen, maar er is dus blijkbaar iets mis.
Hier een voorbeeld:
Om YT zelf uit te sluiten, SmartTube geprobeerd en het probleem kwam daar ook.
Probleem is er ook via Kodi met films van mijn eigen nas. Streamen/casten vanuit mijn telefoon geeft het probleem ook.
Mijn telefoon echter standalone, op de telefoon zelf (zonder streamen) heeft nergens last van.
En, Netflix heeft nooit problemen.
Het enige hoe ik dit kan oplossen is door de Shield opnieuw op te starten.
Geen oplossing dus.
Hoe kan dit opeens. Waar komt dit vandaan.
Er is niks veranderd aan het netwerk. Behalve... De komst van een Nest Hello deurbel.
Daar ging ik dus wat beter op opletten.
Het moment dat YT op de Shield aanstaat, en ik kies view cam op de Google Home dan plots springt YT gelijk in het "pauze probleem" en kan ik de Shield weer rebooten.
Met de 2 cams binnen had ik nooit issues, nu is er een deurbel bij gekomen en er gaat blijkbaar iets mis.
Verder merk ik dat als ik iets via mijn telefoon probeer te streamen het beeld van de cam op de Home daar op reageert.
Voorbeeldje:
Het moment dat ik op mijn telefoon op play druk (willekeurig filmpje stream naar Shield), schiet de helderheid van de cam/Home omhoog.
De cams, Home en deurbel zijn draadloos.
De Shield is bedraad (maar ook draadloos en hotspot via mijn telefoon) doen de problemen zich voor.
Zoals je ziet, een merkwaardig probleem.
En heb al zoveel mogelijk ontdekt en proberen uit te sluiten, maar nu zit ik vast.
Iemand verder nog een idee?
----
Toevoeging signaalmapper Wi-Fi.

[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-10-2021 21:49 ]