Ik heb 2 LG 27mp38vq-b schermen en 1 benq scherm, en de hdmi verbonden monitors werden als tv gezien.
Nadat ik de kleuren op full color had gezet in nvidia control panel verschenen de monitor typenamen en geeft nvidia iig aan dat ze gezien worden als monitor.
Probleem wat nu nog rest is dat via hdmi de scherptes niet goed zijn en er witte lijnen om text heen zitten,
En er allerlei belangrijke functies in mijn monitor menu zijn gedisabled. Bijv, kleur en scherpte. Juist de dingen met problemen.
En wellicht zijn er meerdere problemen die ik nog niet opgemerkt heb?
Ik vraag mij nu af, is de verversings hertz wel echt 60hertz en werken mn monitoren wel op de juiste reactie snelheid? Ik hou mijn ogen graag gezond namelijk.
Mijn videokaart is een nvidia GTX 1070 en het draait op windows 10.
In device manager tonen alle schermen als generic pnp.
Drivers voor de schermen om handmatig te installeren kan ik nergens vinden.
alles is verbonden als volgt:
-----------------------------
1 videokaart DVI> DVI kabel >scherm
deze is goed
2 videokaart hdmi> hdmi kabel >hdmi dvi adapter >scherm
deze wordt gezien als tv zonder de adapter
3 videokaart displayport> displayport naar hdmi kabel, hdmi kabel > scherm
(ik heb geen extra dvi adapter voor dit scherm)
---------------------
Ik heb liever dat ik geen dvi adapters hoef te gebruiken die mijn dvi poort op het scherm kan ontzetten als ik ze draai en kantel (iets wat ik vaak doe).
Nadat ik de kleuren op full color had gezet in nvidia control panel verschenen de monitor typenamen en geeft nvidia iig aan dat ze gezien worden als monitor.
Probleem wat nu nog rest is dat via hdmi de scherptes niet goed zijn en er witte lijnen om text heen zitten,
En er allerlei belangrijke functies in mijn monitor menu zijn gedisabled. Bijv, kleur en scherpte. Juist de dingen met problemen.
En wellicht zijn er meerdere problemen die ik nog niet opgemerkt heb?
Ik vraag mij nu af, is de verversings hertz wel echt 60hertz en werken mn monitoren wel op de juiste reactie snelheid? Ik hou mijn ogen graag gezond namelijk.
Mijn videokaart is een nvidia GTX 1070 en het draait op windows 10.
In device manager tonen alle schermen als generic pnp.
Drivers voor de schermen om handmatig te installeren kan ik nergens vinden.
alles is verbonden als volgt:
-----------------------------
1 videokaart DVI> DVI kabel >scherm
deze is goed
2 videokaart hdmi> hdmi kabel >hdmi dvi adapter >scherm
deze wordt gezien als tv zonder de adapter
3 videokaart displayport> displayport naar hdmi kabel, hdmi kabel > scherm
(ik heb geen extra dvi adapter voor dit scherm)
---------------------
Ik heb liever dat ik geen dvi adapters hoef te gebruiken die mijn dvi poort op het scherm kan ontzetten als ik ze draai en kantel (iets wat ik vaak doe).