Specifieke contacten uit telefoonboek niet overnemen WA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techvragen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-10-2021
Mijn vraag

Bij toevoegen van een nieuw contact in mijn smartphone-telefoonboek wordt dat contact automatisch toegevoegd aan.
WhatsApp. Maar wat als ik dat voor enkele contacten niet wil? Ik gebruik WhatsApp enkel in privésfeer en houd mijn professionele contacten er liefst uit.
Mijn smartphone geeft enkel de opties: synchroniseer alle/geen contacten. Er is geen optie om slechts gedeeltelijk te synchroniseren, klopt dat?

De enige mogelijkheid lijkt alle nummers automatisch laten toevoegen en degene die ik niet wil dan één voor één te blokkeren. Dat lijkt me omslachtig, tijdrovend, en verregaand. De enige 'oplossing' die ik tot nu toe aangereikt gekregen heb, is de telefoonnummers van de contacten die ik niet in WhatsApp wil hebben, toevoegen in het notitieveld van de contactfiche ipv in het nummerveld. Dat werkt inderdaad maar maakt de contactenlijst zelf een pak minder bruikbaar. Zijn er andere opties?

Ik gebruik een iPhone 5 SE met iOs 13.3.1 met versie 2.21.181.1 ( de recentste) van WhatsApp.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Aangezien dit om een iPhone gaat. Schopje van [AND] naar IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:04
Ik snap je probleem denk ik niet helemaal. Ben je bang dat klanten je foto zien ofzo? Of dat ze contact opnemen via whatsapp?

In deze tijd is het heel normaal dat je via whatsapp communiceert, privé en zakelijk. Ik neem aan dat je zakelijke relaties je niet in de avond gaan lastigvallen via whatsapp.

Ik gebruik whatsapp ook privé en zakelijk en heb nog nooit een klant gehad die me ‘s avonds berichten stuurde die werkgerelateerd waren. Wel heb ik met sommige klanten of collega’s buiten het werk nog contact maar dan gaat het over privé dingen, dit heb ik met een heel paar klanten en collega’s.

Als je privé en zakelijk meer wilt scheiden dan dien je te denken aan 2 nummers op 1 telefoon. Maar dan nog kunnen de zakelijke contacten je foto zien van je privé nummer als ze die hebben.

Telefoonnummers worden niet doorgegeven via whatsapp dus dat kan het issue niet zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• techvragen
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-10-2021
DutchKel schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:00:
Ik snap je probleem denk ik niet helemaal. Ben je bang dat klanten je foto zien ofzo? Of dat ze contact opnemen via whatsapp?

In deze tijd is het heel normaal dat je via whatsapp communiceert, privé en zakelijk. Ik neem aan dat je zakelijke relaties je niet in de avond gaan lastigvallen via whatsapp.

Ik gebruik whatsapp ook privé en zakelijk en heb nog nooit een klant gehad die me ‘s avonds berichten stuurde die werkgerelateerd waren. Wel heb ik met sommige klanten of collega’s buiten het werk nog contact maar dan gaat het over privé dingen, dit heb ik met een heel paar klanten en collega’s.

Als je privé en zakelijk meer wilt scheiden dan dien je te denken aan 2 nummers op 1 telefoon. Maar dan nog kunnen de zakelijke contacten je foto zien van je privé nummer als ze die hebben.

Telefoonnummers worden niet doorgegeven via whatsapp dus dat kan het issue niet zijn.
Neen, dat is het probleem niet. Moest dat het probleem zijn dan koos ik er wel gewoon voor om mijn foto/status af te schermen en daarvan weet ik wel hoe het moet. De reden is eerder dat ik sommige nummers maar eens om de paar maanden/jaar nodig heb en ze dus eigenlijk gewoon niet in WhatsApp hoef. Tegelijk moet ik de nummers natuurlijk wel in mijn telefoonboek kunnen houden.

Los van wat voor mij de reden is, mijn vraag is dus eigenlijk gewoon: is er een manier om te voorkomen dat sommige nieuwe nummers uit je smartphone contactenlijst automatisch bij je WhatsApp-contacten worden gezet? Mijn iPhone geeft enkel de mogelijkheid om ofwel alle ofwel geen contacten te synchroniseren. selecties maken of onderverdelen in groepen/categorieën/prioriteiten of dergelijke lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmobiel
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:56
techvragen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 20:44:
Mijn vraag

Bij toevoegen van een nieuw contact in mijn smartphone-telefoonboek wordt dat contact automatisch toegevoegd aan.
WhatsApp. Maar wat als ik dat voor enkele contacten niet wil? Ik gebruik WhatsApp enkel in privésfeer en houd mijn professionele contacten er liefst uit.
Mijn smartphone geeft enkel de opties: synchroniseer alle/geen contacten. Er is geen optie om slechts gedeeltelijk te synchroniseren, klopt dat?

De enige mogelijkheid lijkt alle nummers automatisch laten toevoegen en degene die ik niet wil dan één voor één te blokkeren. Dat lijkt me omslachtig, tijdrovend, en verregaand. De enige 'oplossing' die ik tot nu toe aangereikt gekregen heb, is de telefoonnummers van de contacten die ik niet in WhatsApp wil hebben, toevoegen in het notitieveld van de contactfiche ipv in het nummerveld. Dat werkt inderdaad maar maakt de contactenlijst zelf een pak minder bruikbaar. Zijn er andere opties?

Ik gebruik een iPhone 5 SE met iOs 13.3.1 met versie 2.21.181.1 ( de recentste) van WhatsApp.

...
Misschien kan je je privé contacten in iCloud zetten en je zakelijke contacten in Outlook of Google of zo, en zo alles synchroniseren?
Weet alleen niet of Whatsapp dan onderscheid maakt.

Ik heb overigens alles door elkaar en wordt zelden tot nooit door een zakelijk contact benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:23
Het klopt dat Whatsapp alleen toegang kan krijgen tot alle contacten, dat is nu eenmaal ook onderdeel van de bedrijfsstrategie daar. Ik kwam een melding tegen over Exchange contacten die niet in Whatsapp zichtbaar waren omdat de Exchange beheerder hier geen toestemming voor gaf, dus met medewerking van de IT-beheerder op je werk, en mits daar Exchange gebruikt wordt, zou je de situatie die je wilt wel kunnen creeren. De vraag is of je zover wil gaan hiervoor. Als je echt je werk en prive zaken zo wil scheiden dan zou ik twee telefoonnummers gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Maar wat is het probleem dan dat ze in WhatsApp verschijnen? Je hoeft geen chat met ze te starten en zolang ze jouw privénummer niet hebben, zien ze jou en jouw nummer niet en kunnen ze ook niet zelf een chat met je starten. Ze staan dus enkel in je contactenlijst, meer niet. Je kan ZZ- van "Zakelijk" voor hun naam zetten misschien, dan komen ze helemaal onderaan de lijst als dat je dwars zit.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1