Betrouwbaarheid Postcode check MX-stream

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid van de postcodecheck van MX-stream. Bij de site zeggen ze de uitkomst van wel of niet aansluiten mede afhankelijk is van nader technisch onderzoek*. Wie is na een positieve postcode check alsnog afgewezen omdat hij/zij toch te ver van de centrale woonde. Ikzelf woon hemelsbreed ca. 4 km. van de centrale (hoe meten ze dat, lijnrecht of via allerlei bochten die de leidingen maken??) en ben dus benieuwd of ik ondanks de vermelding dat aansluiting mogelijk is toch afgewezen kan worden.

*(Voor elke levering van Mxstream is een technisch onderzoek noodzakelijk. )

Verwijderd

Volgens mij gaat het om de lengte kabel tussen jouw huis ("modem") en de teefooncentrale waar jij op aangesloten zit. Zijn al eerdere topics over trouwens

• boomsma
  • Niet online
Bedankt, maar hoe wordt die lengte gemeten, lijnrecht of via de loop van de kabels (en hoe weet hoe die lopen) ?

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
De maximale lengte van de kabel is volgens de site 3.6 kilometer. We praten dan over kabellengte, dus niet hemelsbreed. Natuurlijk zullen ze wel wat marge hebben en het blijft een uitspraak van de KPN.....En hoe die kabels lopen..... Meestal volgen die de lijn van de straat; in ieder geval niet onder huizen door.

MZL Spyro

PS hoe weet jij waar die centrale zit?? Ik wil dat voor ons ook wel weten, anders kan ik m'n ADSL plannen wel op mn buik schrijven...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• boomsma
  • Niet online
Ik woon in Huizen, en daar is maar 1 PTT centrale (volgens PTT CD-foongids is de kortste afstand naar de centrale 3,5 km) Het spant er dus om of het wel of niet kan en ik moet eerst mijn ISDN opzeggen en omzetten naar analoog voordat men definitief antwoord heeft.

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 12:45
Op maandag 20 augustus 2001 14:46 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
De maximale lengte van de kabel is volgens de site 3.6 kilometer. We praten dan over kabellengte, dus niet hemelsbreed. Natuurlijk zullen ze wel wat marge hebben en het blijft een uitspraak van de KPN.....En hoe die kabels lopen..... Meestal volgen die de lijn van de straat; in ieder geval niet onder huizen door.

MZL Spyro

PS hoe weet jij waar die centrale zit?? Ik wil dat voor ons ook wel weten, anders kan ik m'n ADSL plannen wel op mn buik schrijven...
tabel van telefooncentrales te vinden op: http://www.geocities.com/telefooncentrales

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:36

Roy

Hobbies?

Ik ben dus ook afgewezen, er stond geen reden bij in de brief, alleen maar dat het niet mogelijk was.

En ik had me er zo op verheugd na jarenlang die stomme ISDN verbinding.....

Fuck KPN :r

Inderdaad...

Verwijderd

/me woont 400 meter van een centrale af *D

alleen heeft de KPN hier nog niet echt een planning :(

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op maandag 20 augustus 2001 15:29 schreef the_undertaker het volgende:
* EquiNox woont 400 meter van een centrale af *D

Haha, ik woon er +/- 75 meter vanaf, maar ik denk niet dat ze ADSL hier gaan uitrollen! :+

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op maandag 20 augustus 2001 16:04 schreef EquiNox het volgende:

[..]

Haha, ik woon er +/- 75 meter vanaf, maar ik denk niet dat ze ADSL hier gaan uitrollen! :+
* Diamon weet dan wat ik zou doen, effe een kabeltje trekken en ADSL-en maar.

And The Only One

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
1) De postcode check is niets meer dan iedereen die op een bepaalde telefooncentrale zit aangesloten. Bij de KPN zijn alle postcodes bekend die een TELEFOON aansluiting hebben.

2) Is die centrale geschikt gemaakt, dan betekend dat iedereen binnen 5 km KABELAFSTAND (dus niet hemelsbreed) in aanmerking kan komen voor ADSL.

In zoverre is de betrouwbaarheid alleen dat je weet dat jouw centrale ADSL-ready is of niet. Het zegt niets over de afstand... er zijn mensen die 10km van een ADSL-ready centrale afwonen, en hun postcode check zegt "gefeliciteerd" omdat die weg toevallig tot in de stad loopt.... maar dat wil dus nog niet zeggen dat het technisch mogelijk is.

Afwachten op de meting dus...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Ik heb van een vriend gehoord (die bij KPN werkt) dat er ook centrales zijn waar ADSL al mogelijk is, maar dat ze het daar niet doen omdat er niet genoeg ruimte is voor concurrentie. Ze moeten die dus eerst uitbreiden.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 20 augustus 2001 17:58 schreef TheGladiator het volgende:
Ik heb van een vriend gehoord (die bij KPN werkt) dat er ook centrales zijn waar ADSL al mogelijk is, maar dat ze het daar niet doen omdat er niet genoeg ruimte is voor concurrentie. Ze moeten die dus eerst uitbreiden.
Dat klopt. Kijk maar eens op de site van de Opta voor meer informatie.

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op maandag 20 augustus 2001 15:29 schreef the_undertaker het volgende:
* xxxMaverick woont 400 meter van een centrale af *D

lol, tja die padden moeten nog ff wachten..... ;)

Verwijderd

Woerden staat nu op de site voor Januari 2002 en dat terwijl ADSL al paar maanden beschikbaar is daar... :?

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 18:35 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

lol, tja die padden moeten nog ff wachten..... ;)
laat ze in heerde nou eerst maar eens fatsoenlijke riolering leggen :)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 19:22 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

Gelijk glasvezel ernaast... ;)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 15:27 schreef Roy het volgende:
Ik ben dus ook afgewezen, er stond geen reden bij in de brief, alleen maar dat het niet mogelijk was.

En ik had me er zo op verheugd na jarenlang die stomme ISDN verbinding.....

Fuck KPN :r
Kan de kpn niets aan doen denk ik, das gewoon niet mogelijk met de huidige techniek die ze gebruiken..

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op maandag 20 augustus 2001 19:22 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

hehe, hebben we al sinds een jaar hoor ;) en inderdaad, als ze toch de boel openbreken, mag er een kabel naast :)

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 11:49

asusk7m550

Athlon 550@500

Op maandag 20 augustus 2001 18:57 schreef achappey het volgende:
Woerden staat nu op de site voor Januari 2002 en dat terwijl ADSL al paar maanden beschikbaar is daar... :?
Dit komt waarschijlijk omdat de centrale vol zit. Heb ik nu ook met onze centrale, wij hebben wel mxstream, maar nieuwe klanten worden momenteel nog niet toegelaten.

Ze willen niet zoals casema worden dat er te veel klanten zijn maar te weinig capaciteit.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• boomsma
  • Niet online
2) Is die centrale geschikt gemaakt, dan betekend dat iedereen binnen 5 km KABELAFSTAND (dus niet hemelsbreed) in aanmerking kan komen voor ADSL.

Nu blijft natuurlijk de vraag hoe de kabelafstand berekend wordt.

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 10:22 schreef boomsma het volgende:

Nu blijft natuurlijk de vraag hoe de kabelafstand berekend wordt.
ik neem aan dat men kaarten heeft van hoe en waar de kables liggen. Dan hoeven ze alleen jouw huis op te zoeken en een liniaaltje erbij en voila men heeft de kabelafstand naar je huis :)

Of zouden ze gewoon een ..... signaal over de lijn sturen en w8en tot ze de echo :? terug krijgen en dan de afstand kunnen bepalen uit het tijdsverschil :?

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:43

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Op maandag 20 augustus 2001 14:56 schreef boomsma het volgende:
........en ik moet eerst mijn ISDN opzeggen en omzetten naar analoog voordat men definitief antwoord heeft.
euhm.. tegenwordig kan ADSL ook over ISDN hoef je dus niet eerst op te zeggen....
En de kans dat het kan is groot omdat de grens op ongeveer 5 Km ligt en jij naar eigen zeggen maar 3,6 Km van de centrale voont de kans dat ze een omweg van bijna 1,5 Km hebben gemaakt is erg klein.
Dus: gewoon aanvragen die hap.

It's just a donkey

• boomsma
  • Niet online
Waarom zou ik ISDN aanhouden als ik via analoog ook gebeld kan worden tijdens het internetten.
Ik gebruik nu ook maar 1 van mijn 4 tel. nummers en heb ISDN alleen om bereikbaar te zijn tijdens het internetten en een constante verbinding te hebben (=ISDN).
Een hoger abon. voor ISDN met ADSL lijkt mij alleen maar de KPN sponseren.

Tot slot blijf ik het zeer krom vinden van KPN dat ik eerst mijn ISDN omgezet moet hebben in analoog voordat ze ADSL aanvraag kunnen beoordelen/honoreren.

Verwijderd

Ik deed de test.. en er was geen mogelijkheid vertelde ze

dus ik bellen .. zeggen ze ja hoor het is beschikbaar..
Maar ze komen 6 Sep langs.. ( almere , de vaart )

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De lijnlengte wordt gemeten door een signaal door de lijn te sturen en aan de hand van de sterkte en tijd zien wij ( ja ja, ik werk bij KPN) wat de lengte is, of de lijn een storing heeft en of er een toestel aan hangt.

Wij hebben dus geen kaart en een lineaaltje om het te meten.
En idd, de postcode check geeft alleen aan dat de centrale in een bepaald gebied klaar is.
Het zegt niets over de lengte en andere dingen.

Misschien heb ik bij deze een aantal misverstanden uit de wereld geholpen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 13:30 schreef bazs2000 het volgende:
De lijnlengte wordt gemeten door een signaal door de lijn te sturen en aan de hand van de sterkte en tijd zien wij ( ja ja, ik werk bij KPN) wat de lengte is, of de lijn een storing heeft en of er een toestel aan hangt.

Wij hebben dus geen kaart en een lineaaltje om het te meten.
En idd, de postcode check geeft alleen aan dat de centrale in een bepaald gebied klaar is.
Het zegt niets over de lengte en andere dingen.

Misschien heb ik bij deze een aantal misverstanden uit de wereld geholpen.
I was close :P

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:34
Op maandag 20 augustus 2001 17:43 schreef maartena het volgende:
1) De postcode check is niets meer dan iedereen die op een bepaalde telefooncentrale zit aangesloten. Bij de KPN zijn alle postcodes bekend die een TELEFOON aansluiting hebben.

In zoverre is de betrouwbaarheid alleen dat je weet dat jouw centrale ADSL-ready is of niet. Het zegt niets over de afstand... er zijn mensen die 10km van een ADSL-ready centrale afwonen, en hun postcode check zegt "gefeliciteerd" omdat die weg toevallig tot in de stad loopt.... maar dat wil dus nog niet zeggen dat het technisch mogelijk is.

Afwachten op de meting dus...
Vaag... volgens dat lijstje staat er maar 1 centrale in Hoek van Holland, daar woon ik dus misschien wel minder dan 5 km vanaf, maar toch voor iedereen die tegen het strand aanwoont enzo...
Pagina: 1