Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaffarra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 14:58
Hoi,

Ik heb op basis van de BBG Desktop september 2021
(Intelvariant / Gamesysteem voor 1440p/144fps-gaming) een desktop samengesteld met als enige verschil een andere video kaart, MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X.

De led-verlichting op het moederbord gaat wel aan, verder werkt niets (fan's niet, SSD niet, harddisk niet, fan processorkoeling niet, videokaart niet).

Ik heb de voeding getest (pin 4/5 test) en die werkt goed.
Ik heb CMOS gereset, en verder alle componenten weer los gehad en weer vast gemaakt in incl CPU.
De Post Status Checker ledjes lichten ook niet op.

Ik ben door mijn ideeën heen.
Heeft één van jullie nog suggesties?

Dank alvast voor de moeite.

Groet,
Mark

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:24

ricardo246

Life's what you make it!

gaffarra schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:03:
Hoi,

Ik heb op basis van de BBG Desktop september 2021
(Intelvariant / Gamesysteem voor 1440p/144fps-gaming) een desktop samengesteld met als enige verschil een andere video kaart, MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X.

De led-verlichting op het moederbord gaat wel aan, verder werkt niets (fan's niet, SSD niet, harddisk niet, fan processorkoeling niet, videokaart niet).

Ik heb de voeding getest (pin 4/5 test) en die werkt goed.
Ik heb CMOS gereset, en verder alle componenten weer los gehad en weer vast gemaakt in incl CPU.
De Post Status Checker ledjes lichten ook niet op.

Ik ben door mijn ideeën heen.
Heeft één van jullie nog suggesties?

Dank alvast voor de moeite.

Groet,
Mark
1. Met zo min mogelijk componenten opstarten buiten de behuizing (dus niet alles installeren) (afstandhouders wel in je kast geinstalleerd?).
2. Maak eens een foto van hoe je alles op het mobo aangesloten hebt.
en deze doorlopen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaffarra
Dank ricardo246,
Ik heb ook de troubleshooter nagelopen. Ik heb ook moederbord buiten de behuizing geprobeerd maar zonder resultaat. Afstandhouders zijn geïnstalleerd. Het lijkt erop dat het moederbord geen stroom krijgt via PSU maar wel via ATX Power Connector (led verlichting op moederbord gaat branden). Dan concludeer ik voorzichtig dat de voeding goed werkt maar 1. het moederbord is stuk, of 2. de PSU kabel is stuk. Zijn jullie het eens met deze conclusies?
Groet, Mark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:01
gaffarra schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:56:
Dank ricardo246,
Ik heb ook de troubleshooter nagelopen. Ik heb ook moederbord buiten de behuizing geprobeerd maar zonder resultaat. Afstandhouders zijn geïnstalleerd. Het lijkt erop dat het moederbord geen stroom krijgt via PSU maar wel via ATX Power Connector (led verlichting op moederbord gaat branden). Dan concludeer ik voorzichtig dat de voeding goed werkt maar 1. het moederbord is stuk, of 2. de PSU kabel is stuk. Zijn jullie het eens met deze conclusies?
Groet, Mark
Niet mee eens, de psu kan nog steeds stuk zijn.
Heb je alle spanningen gemeten?
Om uit te sluiten dat je MB stuk is of niet, probeer met een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaffarra
Ik ben inmiddels wel een stap verder. Ik heb weer zoveel mogelijk componenten verwijderd en heb met minimale config de 2 pinnetjes van de PWR SW kortgesloten waarna het systeem start. Uiteindelijk blijven de rode leds van de Post Status Checker branden bij Boot en VGA. Dan zou dat duiden op een probleem met de SSD 980 NVMe M.2. toch? Deze heb ik gewoon volgens instructie geinstalleerd.

Dank weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 10:31
verwijder ook nog even de videokaart en gebruik de onboard graphics dan zou het VGA lampje uit moeten gaan.

Daarna in de bios checken of de 980 herkent wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaffarra
Het probleem is opgelost. De onboard HDMI graphics aansluiting op het moederbord bleek niet te werken. Gaat wel probleemloos met videokaart. Dank voor jullie hulp!
Pagina: 1