Eufy doorbell

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrorCode7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar een geschikte video doorbell in combinatie met een tablet. De tablet wil ik vast zetten aan de muur en laten fungeren als een soort van smart display. De reden waarom ik niet voor een Google nest hub of Lenovo smart display wil gaan is omdat deze niet plat aan de muur kan worden besvestigd door het ontwerp. Daarnaast vind ik een tablet aan een muur mount mooier uit zien. Wel weet ik dat de tablet niet bedoelt is voor voice command. Hier maak ik geen gebruik van dus vind ik niet interessant.

Ik heb de Eufy 2k in gedachte in combinatie met galaxy tab A7. Nu weet ik niet of je dan direct de beelden live te zien krijgt als iemand aanbeld of dat je dan eerst een soort van moet opnemen. Verder weet ik ook niet of er andere beperkingen zijn met de combinatie van een tablet ten opzichte van de Goodle nest hub. Zijn hier tweakers die ervaring hebben met een video 'eufy' doorbel combinatie met een tablet? Zoja, dan wil ik graag weten wat jullie bevindingen en ervaringen hierin zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb van het weekend even gekeken hoe deze melding werkt, maar helaas kwam de melding op de telefoon helemaal niet binnen.
Eufy heeft momenteel dus wat issues met de app (misschien alleen op oudere apparaten, maar feit blijft dat de stabiliteit nu niet geweldig is)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53
Ik krijg wel altijd een push notificatie met een screenshot binnen, maar live view heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Ik heb de Eufy deurbel zo ingesteld dat ik op mijn telefoon via de app een melding krijg als er beweging is of aangebeld word.
Klik ik op de melding, dan opent de app en krijg ik een live feed te zien.
(dit is allemaal zelf in te stellen via de app).

Ik zou niet weten waarom de app op een telefoon anders zou werken dan op een tablet.
Meldingen worden (volgens mij) namelijk vanaf de homebase via internet naar de app gestuurd.
Dus zolang de tablet een verbinding heeft met internet zou het moeten werken.

ter info, dit is de deurbel welke ik heb:
pricewatch: eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 20-10-2021 17:37 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:53
Ik heb sinds een paar dagen dat er helemaal geen melding meer binnenkomt op mijn iPhone. Alle instellingen zijn gelijk gebleven. Er is sinds 5-11 wel een update doorgevoerd op de homebase, misschien is toen deze bug geintroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ik merk dat hij bij mij erg vertraagd binnen komt sinds een aantal dagen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:06
DJGizbo schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:29:
Ik heb sinds een paar dagen dat er helemaal geen melding meer binnenkomt op mijn iPhone. Alle instellingen zijn gelijk gebleven. Er is sinds 5-11 wel een update doorgevoerd op de homebase, misschien is toen deze bug geintroduceerd?
Gisteren heeft Eufy mijn deurbel en camera's geupdate ivm bekende bugs. Kijk eens of je deze kan binnen halen?

Verder op de vraag van TS, om de livestream te zien dien je te klikken op een binnenkomende melding. Omdat je niet continue aan het scherm zit weet ik niet of dat dit een oplossing is. Anders continu de livestream erop. Met de batterij variant zou ik dit niet aanraden tenzij hij continue voeding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb mijn bedraade deurbel heel erg netjes in een adresplaat verwerkt, maar nu lijkt hij 'ineens' de bedrading niet meer goed te zien en loopt de accu leeg. Maar ik kan niet meer goed bij het 'release gaatje' :(

Wie heeft er een duidelijke foto/tekening met schaal waar dat gaatje precies zit? Ik moet het op de tast doen met een paperclip maar kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:26

dragonhaertt

@_'.'

superduper schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:59:
Ik heb mijn bedraade deurbel heel erg netjes in een adresplaat verwerkt, maar nu lijkt hij 'ineens' de bedrading niet meer goed te zien en loopt de accu leeg. Maar ik kan niet meer goed bij het 'release gaatje' :(

Wie heeft er een duidelijke foto/tekening met schaal waar dat gaatje precies zit? Ik moet het op de tast doen met een paperclip maar kan hem niet vinden.
Zit dat gaatje niet precies in het midden, aan het onderkant van de bel?
Zo'n 2-3mm van de muur af.

Ik moet zeggen dat als je hem bedraad hebt, en de draden een beetje weggepropt achter de bel, dat hij dan erg lastig is om weer los te krijgen. Er staat dan veel spanning op de achterplaat die ook met het gaatje veel kracht kost om hem los te klikken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
Thasaidon schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:37:
Ik heb de Eufy deurbel zo ingesteld dat ik op mijn telefoon via de app een melding krijg als er beweging is of aangebeld word.
Klik ik op de melding, dan opent de app en krijg ik een live feed te zien.
(dit is allemaal zelf in te stellen via de app).
Ik ben een tevreden gebruiker van de Eufy deurbel. Maar ik krijg een notificatie, druk op deze notificatie en krijg dan de beelden. Ik heb dus geen continue live feed van de deurbel.

Mijn Eufy deurbel en Eufy cams werken op een accu. Eufy heeft allerlei keuzes gemaakt om het stroomverbruik te minimaliseren. Je kan bijvoorbeeld via het Portal wel een live feed doen, maar altijd maar van een (1) camera (inclusief deurbel) tegelijk.

Misschien zijn de mogelijkheden met alleen de deurbel op een beltrafo groter. Maar het systeem is ontworpen voor minimaal stroomverbruik, dus alleen acties als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

dragonhaertt schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:05:
[...]

Zit dat gaatje niet precies in het midden, aan het onderkant van de bel?
Zo'n 2-3mm van de muur af.

Ik moet zeggen dat als je hem bedraad hebt, en de draden een beetje weggepropt achter de bel, dat hij dan erg lastig is om weer los te krijgen. Er staat dan veel spanning op de achterplaat die ook met het gaatje veel kracht kost om hem los te klikken.
Ik dacht het ook, maar hoe ver achter het speakertje én hoe 'diep', want ik dacht dat er een redelijke curve in zat. Zou zonde zijn als ik mijn hele naamplaat moet slopen voor zoiets stoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogiertw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-09 20:11
Sorry voor het omhoog halen van het topic, maar ik heb sinds vandaag ook de Eury Battery deurbel hangen. Erg blij mee, simpele installatie... maar nu het avond is valt me op dat de blauwe ring rond de knop van de bel niet aanstaat. Hij gaat ook niet aan als ik er bijvoorbeeld op af kom lopen.

Ik heb de hele app doorgeploegd, maar weet even niet hoe (en of) ik deze zelf aan kan zetten. Weet iemand hier dit wellicht?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
rogiertw schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:38:
Sorry voor het omhoog halen van het topic, maar ik heb sinds vandaag ook de Eury Battery deurbel hangen. Erg blij mee, simpele installatie... maar nu het avond is valt me op dat de blauwe ring rond de knop van de bel niet aanstaat. Hij gaat ook niet aan als ik er bijvoorbeeld op af kom lopen.

Ik heb de hele app doorgeploegd, maar weet even niet hoe (en of) ik deze zelf aan kan zetten. Weet iemand hier dit wellicht?

Alvast dank!
Je hebt alle updates gehad (mijne heeft 2.2.3.3)? Tijdens een firmware update doet dat licht het namelijk niet.

Je hebt motion sensing aanstaan? En op de gewenste gevoeligheid en afstand? En als je daar dan beweegt gebeurt er dan niks?

Als je op de bel drukt, wordt hij dan wel blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
Thuis heb ik een eufy doorbell dual camera, deze wil ik via google home gebruiken

Echter kan je enkel zien wie er aan de deur staat als je zegt "hey google wie staat er aan deur". Redelijk omslachtig.

Graag had ik via tasker het volgende gedaan:

- Bij notificaties eufy open je de app en zie ik wie er aan de deur staat.

Daarnet even getest, werkte enkel als scherm aanstond op gsm. Bovendien moet je nog binnen eufy op videostream klikken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

google home integratie is gewoon ruk. Hij kan niet eens de gong afspelen, en de vide is veels te laat en langzaam, dus ik gebruik er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 01-09 18:26
superduper schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:43:
google home integratie is gewoon ruk. Hij kan niet eens de gong afspelen, en de vide is veels te laat en langzaam, dus ik gebruik er niets van
Daarom wil ik het via tasker doen. Alleen weet ik niet goed hoe.

• KrisDW
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo,

Ik overweeg momenteel dezelfde setup namelijk een Eufy video bel, incl basisstation met (2) Samsung tablets aan de muur eventueel aangevuld met een chime.

- Werken deze ondertussen naar behoren, gezien de vermelde problemen?
- Is er een manier om de live feed te tonen op de samsung tab zodra er aangebeld wordt? Dus zonder dat je op de notificatie moet drukken?

Ik weet dat dit kan met een Google smart hub maar die is niet zo mooi om aan de muur te bevestigen als een ranke Samsung tablet. Net zoals @ErrorCode7 wil dus.

Of zijn er alternatieven? Dus een slimme bel met zowel 2 binnenunits en via app. BTcino sluit ik al uit... alleen al voor de prijs :-).
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13
Ik heb de Eufy deurbel sindsdien 3 maanden. Erg goed beeld, handig met de app te connected.

Probleem bij mij is dat ik geen pushmelding op mijn telefoon krijg. Zeer onhandig. Postbodes komt en daarvan krijg ik geen instant melding.

Die komt past als ik app geopend heb, naar gebeurtenissen ben gegaan. Verder duurt het enkele seconden om de verbinding op te starten.

Veel pluspunten maar voor functionaliteit dus ook nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianne55
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb sinds kort een eufy deurbel op batterij icm homebase2... ik krijg een notificatie op m'n telefoon, maar geen geluid als de app niet openstaat...
Ik heb alle instellingen gecontroleerd op Iphone13 , maar lukt niet... wanneer de app openstaat krijg ik wel een melding met geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:48
als er een melding is vanaf mijn Eufy doorbell dan komt hij op mijn telefoon wel binnen als ik thuis ben, maar niet als ik onderweg ben; ik neem dus aan dat die meldingen via wifi wel werken en via het mobiele netwerk niet, heel storend dus.

iemand voor mij een gouden tip?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Heb je de eufi app wel permissies gegeven om mobiele data te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:48
superduper schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:25:
Heb je de eufi app wel permissies gegeven om mobiele data te gebruiken?
kan die optie niet vinden op mijn galaxy s24 ultra, heb wel bij toegestane netwerken bij eufy mobiele gegevens of wifi actief staan

[ Voor 14% gewijzigd door kruila op 11-12-2024 16:40 ]

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kruila schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:36:
[...]

kan die optie niet vinden op mijn galaxy s24 ultra, heb wel bij toegestane netwerken bij eufy mobiele gegevens of wifi actief staan
zal onder mobiele gegevens vallen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kruila schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:14:
als er een melding is vanaf mijn Eufy doorbell dan komt hij op mijn telefoon wel binnen als ik thuis ben, maar niet als ik onderweg ben; ik neem dus aan dat die meldingen via wifi wel werken en via het mobiele netwerk niet, heel storend dus.

iemand voor mij een gouden tip?
De app moet wel toestemming hebben om mobiele data te gebruiken. Bij mijn Samsung, in het Engels, is dat:
Settings > Connections > Data usage > Allowed networks for apps
En dan "Mobile data or WiFi aanvinken".

Wekt dat niet, zet het dan eens een poosje uit, en dan weer aanvinken.

Edit: en Data Saver moet uitstaan natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 11-12-2024 17:37 ]

Pagina: 1