Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:58
Goedemiddag,

Ik wil advies van jullie betreffende iets dat speelt, betreft niet mijzelf.

Een van mijn collega's (niet ICT) is vrijgesteld van werk. Deze medewerker heeft verschillende bedrijfsmiddelen in gebruik. Einde contract is echter pas over enkele weken.
Sommige bedrijfsmiddelen zijn gekoppeld aan de functie en zouden bij zeer hoge voorkeur overgenomen moeten worden door de opvolger gezien de koppeling bij de functie.

Wat is bij jullie bedrijf het beleid hierin c.q. of in het algemeen voor bedrijfsmiddelen en medewerkers die uit dienst gaan. Wanneer moet iets ingeleverd worden?

Situatie schets waarom ik deze vraag stel. Gezien er geen voorraad is die gereed is voor uitlevering en de vervanger van de vertrekkende medewerker al aangenomen is, en de stelling die ik eerder gaf over de koppeling van functie/bedrijfsmiddel zijn we in een situatie gekomen dat er geen bedrijfsmiddel gereed stond op moment dat nieuwe medewerker langs kwam (afspraak was overigens eenzijdig ingeschoten).
Nu krijgen wij een lading negatieve zaken over ons heen, terwijl deze situatie helemaal niet zou spelen als de manager vna de vertrekkende medewerker gewoon had gezegd dat de medewerker de bedrijfsmiddelen per direct in moet leveren omdat de medewerker vrij is gesteld van werkzaamheden. De manager gaf echter aan dat de medewerker pas op laatste dag van contract de spullen inlevert omdat ze contractueel gezien recht zou hebben op deze bedrijfsmiddelen en daarnaast zouden er nog privezaken op de laptop staan de nog eraf moesten (maar alle accounts moesten wel geblokkeerd worden zodat medewerker geen gevoelige informatie meer kan benaderen) en ook omdat medewerker ver van kantoor woont was het geen gewenste optie om gelijk in te komen leveren.
Mijn advies was dan ook gelijk inleveren want security risk en bedrijfsmiddelen zijn niet meer nodig voor medewerker. Prive zaken wordt niet ondersteunt en heb ik verder geen boodschap aan, beleid is namleijk dat dit niet ondersteunt wordt en hoeven we dus ook geen rekening mee te houden (het is immers een zakelijke bedrijfsmiddel).

Hoe gaan het bedrijf bij jullie hier mee om, of is het juridisch zelfs verkeerd om het niet in te nemen voor einde contract door de vrijstelling vna werk. Of klopt het dat het juridisch juist niet ingenomen mag worden tot einde contract?

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen en kennis hierin zijn.

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Iemand heeft tot einde dienstverband recht op bedrijfsmiddelen, dus ook als ze zijn vrijgesteld van werk. Overigens heeft iemand ook recht op toegang tot mail en het persoonlijke gedeelte van gegevensopslag, toegang tot HR-systemen voor overzichten van uren, vakantiedagen, salaris, etc en voor gegevens die een medewerker opslaat ten behoeve van persoonlijke doeleinden zoals urenstaten, declaraties, arbeidscontracten, leasecontracten, enzovoorts.

[ Voor 62% gewijzigd door Frieda op 08-10-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Laatste keer dat dit mij overkwam:
  • Ter plekke de mogelijkheid om alle data die ik wilde bewaren te uploaden naar een soort dropbox waar ik bij kon tot einde dienstverband en laptop direct inleveren.
  • Telefoon mocht ik houden maar abo werd omgezet naar prepay met een tegoed van wat ik normaal tot einde dienstverband gebruikt zou hebben.
  • Lease-auto gebruikt tot laatste dag in dienst, werd thuis afgehaald door leasemaatschappij.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

WPN schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:32:
Prive zaken wordt niet ondersteunt en heb ik verder geen boodschap aan, beleid is namleijk dat dit niet ondersteunt wordt en hoeven we dus ook geen rekening mee te houden (het is immers een zakelijke bedrijfsmiddel).
Jouw boodschap en beleid zijn minder relevant dan hetgene wat er is afgesproken tussen de werknemer en het bedrijf (c.q. het arbeidscontract). Als daarin staat dat hij die middelen privé mag gebruiken, dan mag hij die middelen gebruiken.

Is er niks concreet afgesproken, dan kun je gaan discussiëren over beleid.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:29

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Inderdaad, bij mij waren telefoon en auto onderdeel van contract en dus behouden.
Laptop stond niet in contract en was "dus" gereedschap en moest derhalve ingeleverd worden bij staken / vrijstellen werkzaamheden.

Contract volgens Belgisch recht voor zover dat uitmaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Coach4All op 08-10-2021 16:58 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 12:26
Bij ons worden ze direct remote onklaar gemaakt en maakt het inleveren zelf niet zoveel uit (ze halen het wel terug maar het gaat vooral om toegang tot systemen te voorkomen).

Privé dingen hoor je ook niet op je werk laptop te doen (en zo staat het ook in mijn contract).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-04 10:23

Barrycade

Through the...

ex87 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:15:
Bij ons worden ze direct remote onklaar gemaakt en maakt het inleveren zelf niet zoveel uit (ze halen het wel terug maar het gaat vooral om toegang tot systemen te voorkomen).

Privé dingen hoor je ook niet op je werk laptop te doen (en zo staat het ook in mijn contract).
Maar dat is in de US en hier in Nederland is het niet allemaal zo zwart wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Barrycade schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Maar dat is in de US en hier in Nederland is het niet allemaal zo zwart wit.
Dit ging niet over de US. En ging bij mijn vorige werkgever ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Contract lijkt me leidend, maar je kunt natuurlijk altijd iets anders overeenkomen. Als je zelf geen voordeel meer hebt aan het bezit van die spullen zou ik ze zo snel mogelijk inleveren. Wat je niet hebt kan ook niet onder jouw beheer kapot gaan of gestolen worden. (Zal wel verzekerd zijn, maar is toch weer onnodig gedoe.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32
ex87 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:15:

Ze kunnen van alles in een contract zetten maar het is maar de vraag of dat boven de rechten van een werknemer gaat.
https://www.ictrecht.nl/b...emers-hoe-ver-mag-je-gaan
Bedrijfsmiddelen zoals internettoegang krijg je omdat ze nodig zijn voor het werk. Ze zijn eigendom van de werkgever. Deze mag dus eisen stellen aan het gebruik van die middelen, en monitoren of mensen zich daar wel aan houden. Maar als het gaat om internettoegang of computergebruik gaat, dan wordt het lastig: de werknemer heeft recht op privacy, óók bij privégebruik van computer of internet.

De grenzen tussen privé en zakelijk vervagen steeds meer. Werkgevers moeten accepteren dat werknemers privé-zaken regelen en hun persoonlijke netwerk onderhouden onder werktijd. Net zo goed als werknemers moeten accepteren dat het werk niet altijd om vijf uur klaar is. Dit betekent dat een werkgever niet zomaar privé-gebruik van internet volledig kan verbieden. Je hebt een ‘redelijk niveau’ van privacy op de werkplek, zo blijkt uit de rechtspraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:27

MsG

Forumzwerver

Kan je in dit geval niet de medewerker alsnog vragen of het een probleem is dat hij zijn spullen alvast inlevert ivm de schaarste van it-middelen? Even los van het juridische verhaal. Als je een beetje normaal uit elkaar gaat zou dat toch niet zo'n probleem moeten zijn zou ik denken?

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 09-10-2021 09:46 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:51
Afgezien van de hele vraag: je hebt dus ook geen reserve spullen liggen voor als er wat kapot gaat?

Tenzij dit die chip-crisis is, vind ik het geheel nu amateuristisch overkomen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Ik mocht alles houden en moest het dag na laatste werkdag inleveren.
Tegelijkertijd kreeg ik te horen "maar het mag ook nu, hoef je niet heen en weer te rijden".
Daar heb ik voor gekozen toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:11
Ik ga eerdaags uit dienst en heb een telefoon die ik prive mag gebruiken. Ik mag inderdaad kiezen tot wanneer ik die houd.
Collega die ook weg gaat heeft een laptop en leaseauto, auto wordt de laatste week ingeleverd terwijl wij allebei op hetzelfde moment stoppen met werken (voortijdig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

Ze kunnen van alles in een contract zetten maar het is maar de vraag of dat boven de rechten van een werknemer gaat.

[...]
Dat zijn wel twee heel verschillende zaken he. Dat je tijdens werktijd ook een klein deel van de tijd de apparatuur prive mag gebruiken betekent natuurlijk niet dat de werkgever ook verplicht is om bedrijfsmiddelen tot het eind van het contract beschikbaar te houden. Tenzij er contractueel is vastgelegd dat de werknemer als onderdeel van zijn loon de beschikking heeft over bijv. een telefoon/laptop en dergelijke lijkt het mij in ieder geval heel redelijk als de werkgever deze voor het einde van het contract kan terugvragen.

Immers als je geen werkzaamheden meer gaat verrichten heb je ook niet meer het gereedschap van de baas nodig. Als hij je al de toegang tot het gebouw ontzegd en je daardoor bijv. ook niet meer je gratis kopje koffie kan halen, of even je email kan checken op de desktop heb je ook gewoon pech.

Gaat het over bijv. een lease auto, dat over het algemeen direct of indirect een deel van het loon is, dan is dat natuurlijk anders. Want de baas kan natuurlijk niet een deel van je loon inhouden. En daarmee kan je natuurlijk ook snel in een grijs gebied komen bij een telefoon of laptop, afhankelijk van hoe die ter beschikking zijn gesteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Lijkt mij dat bij het ontbreken van duidelijk beleid op dit punt, die lijnmanager het laatste woord heeft. Faciliterende diensten moeten zich verder gewoon faciliterend opstellen (U vraagt, wij draaien).

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb bij meerdere collega's over verschillende werkgevers meegemaakt dat alles tot einde dienstverband bij de werknemer lag. In de laatste week werd als ingeleverd, zelfs op einde contractdag.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Ik heb meegemaakt dat ik alles moest inleveren bij een Nederlandse werkgever op de dag van de kerstborrel wegens een reorganisatie plan kreeg ik een paar uur van te voren onverwacht te horen.

Had er geen bezwaar tegen waarom zou ik alles houden en later inleveren? Dan ben ik verantwoordelijk voor dingen die niet van mijn zijn. Weet wel dat collega's die nooit deden en dat er geen hardware registratie was. Nieuw cad-station na 2 jaar de oude mee leuk voor thuis of voor je "neefje" die iets met IT doet.
Dat mijn manager een zak is daar hoeft de It afdeling niet onder te leiden ben ik van mening.
Netjes afgevinkt en een nieuw avontuur begonnen

Andere werkgever had ik mijn eigen tweedehands Lenovo laptop gekocht en gebruikte ik eigen mobile nummer.
In mijn jaar contract stond dat ik na beëindigen geen data zou meenemen
Heb na het niet verlengen klant, coding data overgedragen de HD en laptop vernietigd en afgevoerd als ewast bedrijfsafval dit aan HR afdeling vermeld. Misschien onnodig maar geen zin in gezeik achteraf.
Krijg nog wel eens vragen van deze werkgever over klanten of zijn klanten mij bellen met vragen over trainingen enz. Verwijs ze netjes door.

De arbeidsmarkt is erg klein voor mijn in Nederland zie niet in waarom je niet netjes uit elkaar kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:33:
[...]

[...]
Eens, je zal het (zeker in NL) vast ook wel winnen zeker als het gaat om privé gebruik. Staat daar trouwens niks over remote on klaar maken en/of het passief monitoren van wat je doet op een machine/via je werk netwerk. Het is ook een bron uit 2011 en verder zonder verwijzingen naar wetsartikelen, voor mij bewijst dat nog niet helemaal dat een werknemer daadwerkelijk die rechten heeft.

Misschien kan een advocaat daar een licht op schijnen?

Laat ik het dan zo stellen: Ik weet iets te goed hoe makkelijk het is om het allemaal te monitoren dat ik liever gewoon de keuze maak om mijn privé zaken op een privé apparaat te doen. Wat andere doen moeten ze natuurlijk zelf afwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door ex87 op 09-10-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:10
Ik zie geen reden om bedrijfsmiddelen als telefoon/laptop in bezit te laten van de medewerker als die vrijgesteld is van werk (en dus zeker is dat diegene niet meer gaat werken), maar het is ook wat je als bedrijf afspreekt in zo een situatie.

Maar in dit geval, de manager kan altijd nog vragen of het eerder ingeleverd kan worden ondanks eerder toegezegd te hebben dat het tot einde dienstverband kan.
evilution schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:57:
Lijkt mij dat bij het ontbreken van duidelijk beleid op dit punt, die lijnmanager het laatste woord heeft. Faciliterende diensten moeten zich verder gewoon faciliterend opstellen (U vraagt, wij draaien).
Faciliterende diensten moeten zich faciliterend opstellen, maar ook zorgen dat er beleid is en dat dat beleid duidelijk is, en dat duidelijk is wat gevolgen zijn van ander beleid. Nu kiest de manager er voor dat de medewerker de bedrijfsmiddelen mag houden tot einde dienstverband, maar dan mag IT-afdeling ook duidelijk maken welke gevolgen dat heeft (aan moeten houden reserve voorraad, niet direct kunnen leveren aan nieuwe medewerker die al begint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:33

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Gaat zeker om een heel klein bedrijf? Normaal moet dit geen probleem zijn. Als de spullen wat later ingeleverd worden. Want je hoort gewoon een back-up laptop telefoon klaar te hebben liggen. En anders is er echt iets mis met je inkoop. Tenzij het hele specifieke hardware is.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56

Croga

The Unreasonable Man

Frieda schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:49:
Iemand heeft tot einde dienstverband recht op bedrijfsmiddelen, dus ook als ze zijn vrijgesteld van werk.
Waarom denk je dat?

Bedrijfsmiddelen zijn bedoelt om je werk te kunnen doen. Als je vrijgesteld bent van werk hoef je je werk niet te doen en heb je dus ook geen bedrijfsmiddelen nodig.

Auto van de zaak kan de zaak zonder problemen terug eisen zodra je vrij gesteld bent van werk. Laptop van de zaak, telefoon van de zaak, geld exact hetzelfde voor.

Je hebt die spullen om je werk te kunnen doen. Hoef je geen werk meer te doen? Heb je die spullen ook niet nodig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Croga schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Waarom denk je dat?

Bedrijfsmiddelen zijn bedoelt om je werk te kunnen doen. Als je vrijgesteld bent van werk hoef je je werk niet te doen en heb je dus ook geen bedrijfsmiddelen nodig.

Auto van de zaak kan de zaak zonder problemen terug eisen zodra je vrij gesteld bent van werk. Laptop van de zaak, telefoon van de zaak, geld exact hetzelfde voor.

Je hebt die spullen om je werk te kunnen doen. Hoef je geen werk meer te doen? Heb je die spullen ook niet nodig.
omdat ik daar zakelijk mee te maken heb gehad en de regels door de jurist heb laten toetsen. Je moet waterdicht vastleggen dat iemand nog toegang heeft tot de zaken die ik eerder heb genoemd, door bijvoorbeeld extern inloggen, verder wordt een auto en een telefoon waarbij privé gebruik is toegestaan (ook wettelijk bepaald overigens) als onderdeel van het loon gezien en mag dus nooit worden ingehouden. Zo simpel als jij het stelt is het juridisch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Frieda schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

omdat ik daar zakelijk mee te maken heb gehad en de regels door de jurist heb laten toetsen. Je moet waterdicht vastleggen dat iemand nog toegang heeft tot de zaken die ik eerder heb genoemd, door bijvoorbeeld extern inloggen, verder wordt een auto en een telefoon waarbij privé gebruik is toegestaan (ook wettelijk bepaald overigens) als onderdeel van het loon gezien en mag dus nooit worden ingehouden. Zo simpel als jij het stelt is het juridisch niet.
Lijkt mij dat jullie wel beide behoorlijk zwart wit bezig zijn. En zonder door een jurist het te laten toetsen, maar:
Ja, een telefoon die jij ook privé mag gebruiken mag je tot het einde van je diensttijd behouden.
Echter ik betwijfel of jij recht hebt om die vector network analyzer van €50k die je gebruikt om te debuggen bij klanten van je werkgever in je kofferbak te mogen laten liggen tot het einde van je dienstverband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Lijkt mij dat jullie wel beide behoorlijk zwart wit bezig zijn. En zonder door een jurist het te laten toetsen, maar:
Ja, een telefoon die jij ook privé mag gebruiken mag je tot het einde van je diensttijd behouden.
Echter ik betwijfel of jij recht hebt om die vector network analyzer van €50k die je gebruikt om te debuggen bij klanten van je werkgever in je kofferbak te mogen laten liggen tot het einde van je dienstverband.
geen idee wat dat voor apparaat is, maar het lijkt me dat een medewerker die in principe niet nodig heeft om bij de persoonlijke gegevens te kunnen, dus die zou dan inderdaad prima eerder ingeleverd kunnen / moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 18-04 22:26
Gezien de vertrekkende medewerker vertrekt én is vrijgesteld van werk zal er wel een vaststellingsovereenkomst of iets vergelijkbaars liggen waar deze afspraken in staan. Daar zal ook zijn opgenomen hoe om te gaan met het inleveren van de bedrijfsmiddelen. Zoals "laatste dag dienstverband"of "in onderling overleg te bepalen datum"etc. Ik weet niet hoe de verhouding met de werknemer is, maar een: "hey we zitten in materiaalnood, we komen de spulletjes even halen, vind je dat goed?" kan toch?

Lijkt me, tenzij klein-MKB, ook een zaak om de inventaris van reservemiddelen wat te verbreden: want wat als de apparaten kapot zijn gegaan of worden gejat, is er dan ook geen oplossing? Daarom gewoon met het management-team om tafel, bespreken dat deze constructie niet werkt en zorgen voor óf meer budget voor inventaris óf niet zulke afspraken maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dingen als een auto enzo waar ze voor betaald moet ze tot einde contract kunnen gebruiken. Als dat niet zo is dan niet.

Mijn werkpc gebruik ik officieel niet voor privedoeleinden, dus die moet ik meteen inleveren. Hij is wel nodig om bij de planning en dergelijke te komen (zit achter de vpn) dus dat zou ik denk ik opslaan (anders moet ik naar het bedrijf toe om nog dingen na te kijken).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:59

LankHoar

Langharig tuig

@WPN indien in overleg met (bijna) ex-werknemer eerder inleveren niet mogelijk is, dan zou ik als ik jou was simpelweg aan lijnmanager aangeven dat de nieuwe werknemer pas X dagen later kan beginnen na inleveren van spullen ex-werknemer. Dit omdat er geen reserve is en dit klaar gemaakt moet worden. Voor klachten doorverwijzen naar je manager/beleid en aansturen op het hebben van reserve materieel. Kost geld? Ja klopt, maar als iemand stil staat ook (en dat kan ook als een laptop oid kapot gaat, dan heb je ook vervanging nodig).

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:58
iedereen bedankt voor antwoorden. Het is niet zo zwart wit als ik dacht merk ik.
Mijn idee is ook dat als een werknemer vrij is gesteld en dus geen werk meer uitvoert dat deze dan ook bedrijfsmiddelen inlevert direct. Ik zou zelf dat zeker wel doen om achteraf een problemen te krijgen met de middelen die opeens beschadigd lijken te zijn bijvoorbeeld....

Een van de middelen was neit meer voorradig door omstandigheden op het moment dat er iets uitgeleverd moest worden. Helaas kunnen in elke laag fouten gemaakt worden waardoor dit kan ontstaan. Echter bepaalde bedrijfsmiddelen zijn verbonden aan die functie die nu bekleed wordt door een vervanger, dan zou je verwachten dat men daar vooraf al rekening mee houdt.

Wat mij betreft mag deze vraag gesloten worden....
Ik kan niet specifek iemand aanwijzen met het beste antwoord tho

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Pagina: 1