Kan ik 1 temperatuur voeler gebruiken voor 2 zones

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Scott
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01-09 19:27
In mijn keuken heb ik zowel vloerverwarming als een radiator.
De vloerverwarming zit met de woonkamer op 1 verdeler. Door middel van thermische motoren en 2 BDR92's is de verdeler verdeeld in 2 groepen, namelijk woonkamer en keuken.

De Vloerverwarming in de keuken heeft een eigen zone en de radiator in de keuken ook.
Nu heb ik in de keuken 2 Round wireless hangen, namelijk voor beide zone's 1.
Maar eigenlijk is 1 temperatuur meter voldoende (ze meten het zelfde). Kan ik aan zowel de radiator zone als keuken zone de zelfde temperatuur meter hangen?

Uiteraard staat de radiator iets lager ingesteld dan de vloerverwarming. De radiator hangt er omdat op koude dagen de vloserververwarming het niet aan kan en er extra vermogen nodig is om de ruimte op temperatuur te krijgen.

Beste antwoord (via M. Scott op 01-01-2024 15:37)

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Elke zone heeft een eigen temperatuurvoeler nodig, maar elke zone kan wel meerdere regelaars toegewezen krijgen.

In jouw situatie kun je één Round wireless temperatuurvoeler/thermostaat uitsparen door een HR92 radiatorregelaar met ingebouwde temperatuurvoeler toe te passen op de radiator.

[ Voor 3% gewijzigd door Los_Moros op 06-11-2021 21:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Los_Moros
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-07 23:15
Elke zone heeft een eigen temperatuurvoeler nodig, maar elke zone kan wel meerdere regelaars toegewezen krijgen.

In jouw situatie kun je één Round wireless temperatuurvoeler/thermostaat uitsparen door een HR92 radiatorregelaar met ingebouwde temperatuurvoeler toe te passen op de radiator.

[ Voor 3% gewijzigd door Los_Moros op 06-11-2021 21:40 ]