Welke schijf in HP Zbook 17 G2

Pagina: 1
Acties:
  • 745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 15:23
Ik kan in deze laptop 2 x 2.5 sata 600 schijven doen echter zie ik ook 2 m.2 aansluiten te weten een 2260 en een 2242.
Mijn vraag is welke schijf kan ik ervoor kopen die het snelst is? Past hier ook een NVMe in of is dit enkel m.2 en sata. Ik kom er op de HP site niet uit en verder op googlen ook niet.
Ik wil in principe het snelst mogelijke type hebben om het OS op te starten. maar welke schijf ik daarvoor moet hebben weet ik niet.
Word dit dan een 2,5 sata een M.2 of een NVMe? Is een NVMe uberhaupt wel in 2260 of 2242 uitvoering?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcNK5TUc6dDxaJGWudd3nwGtNFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwovj78CbxVlJ94Vkn1Plrhg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:09
De lengte maakt niets uit voor het protocol, je moet weten of NVME wel wordt ondersteund, anders kan je alleen m.2 sata in die slots gebruiken.

Maar goed... dat soort informatie kan je in principe zelf ook opzoeken, dat je al weet wat 2260 of 2242 is betekent denk ik dat je denk ik ook prima in staat bent de juiste informatie erbij te zoeken. ;)

https://support.hp.com/nl...1/document/c04473757#AbT4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Die site had ik ook al gezien daar staat dat we gewone HDD in kan en ook een sdd maar tot 256gb dit klopt niet want er zit nu een Samsung q vo 870 1tb in en daar start hij ook mee op de informatie is dus niet volledig vandaar ook mijn vraag of er een nvme schijf in kan want op het moederbord liken die het wel dezelfde aansluitingen te zijn enkelt kan hier dus een 2260 of 2242 schijf zijn zie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 19:58
Lijkt erop van wel, maar je kan niet direct je OS van de M.2 SSD booten. Dus je moet dan een bootloader op je normale SATA schijf zetten die vervolgens je OS boot.

Uitgebreide discussie: http://forum.notebookrevi...urbo-drive.769103/page-22

Meer links:Uit interesse, waarom wil je dit eigenlijk? Ik heb zelf de ZBook 15 G2 en het is best een oude bak, gebruik hem nog wel dagelijks voor internet/email, maar bijv. gaming zit er niet meer in. Voor dat gebruik is de standaard SATA SSD volgens mij ook wel snel genoeg. Of wil je meer opslagruimte?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik heb de servicehandleiding er even bij gepakt, en daar valt naar mijn idee het volgende uit af te leiden:
- Het 2260-slot doet waarschijnlijk alleen aan SATA
- Het 2242-slot is bedoeld voor een 3G/4G-module. Maar heeft daarmee waarschijnlijk wel PCIe
Als je dus voor een nvme-schijf wilt gaan, zou ik gaan voor een 2242 (voordeel: die lijken ook verkrijgbaar te zijn. In 2260 zie ik momenteel alleen sata-schijven in de pricewatch). Het vergt zoals hiervoor al genoemd wordt dan wel wat moeite om er een besturingssysteem van te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Er zit nu een 870 QVO in om op te starten. Maar ik hoor dat deze meer geschikt is voor data opslag. Dus dan een 870 Evo kopen dacht ik, echter zit ik hier begrensd op zo een 560 m/bit, en als deze laptop sneller kan (via NVMe) waarom niet?
Maar als ik met boatloaders e.d. moet gaan werken dan word het mij te ingewikkeld en kan ik me maar beter aan de 870 evo houden( of ik moet argumenten horen dat ik de QVO beter kan laten zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 22:01
Een QVO doet het prima voor normaal gebruik. Ja, zware video bewerking en andere zaken waarbij je VAAK tientallen GBs schrijft, gaan sneller op een ander soort opslag.

Gezien de leeftijd van de laptop ben je geen zware gebruiker en kun je je huidige SSD prima laten zitten.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

viper1967 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:12:
Er zit nu een 870 QVO in om op te starten. Maar ik hoor dat deze meer geschikt is voor data opslag. Dus dan een 870 Evo kopen dacht ik, echter zit ik hier begrensd op zo een 560 m/bit, en als deze laptop sneller kan (via NVMe) waarom niet?
Maar als ik met boatloaders e.d. moet gaan werken dan word het mij te ingewikkeld en kan ik me maar beter aan de 870 evo houden( of ik moet argumenten horen dat ik de QVO beter kan laten zitten).
Denk je dat het het verschil in werkelijke tijdswinst gaat merken ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper1967
Nee Hackus denk dat dit niet veel verschil gaat maken als ik een NVMe of 2.5 sata plaats. Maar ik was benieuwd of er in deze laptop uberhaupt wel een NVMe in kon. Ik kon op het internet ook niet achterhalen wat de 2 aansluitingen waren op het moederbord (las tegenstrijdige berichten) Ik dacht als ik hier een snelle 2242 of 2260 NVMe in kon doen dit misschien sneller zou zijn, maar dit is dus te verwaarlozen,heb ook geen zin om met bootloaders te werken. Laptop wordt enkel gebruikt voor internet en open office e.d. dus hou het maar bij mijn QVO. Iedereen bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netherace
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-03-2023
in de 17 G2 kan in het 2260 slot een nvme m2 maar kan tot max 2.0 x2 wat met een 3e gen toch nog 800mbs+ haalt. ik heb het niet met een gen2 geprobeert maar die zou hetzelfde moeten halen.
geen monster snelheden maar wel de moeite. al zeg ik het zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik denk dat de TS in die twee jaar wel met andere dingen bezig is gegaan. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.