Te weinig terugbetaling bij webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik kocht een compleet systeem bij *winkel* en had voor de aankoop alles vergeleken, en de meeste prijzen waren goed maar niet de hdd.
Toch gekocht maar er was een probleem mee dus ik kreeg een terugbetaling die 5 euro te weinig was.
(prijs veranderde niet lang na bestelling)

Nu blijven ze maar zeggen dat ik toch zoveel betaald heb, en het probleem is dat ik niet meer kan zien hoeveel het was voor ieder component maar enkel het totaal.

Ik vond wel nog de oude prijs terug via waybackmachine niet lang voor ik het kocht en heb het doorgestuurd maar dat is blijkbaar niet genoeg om ze te overtuigen.

Dus beter screens daarvan nemen bij deze shop, weet er iemand toevallig nog een betere manier om te bewijzen dat het niet correct was?

[ Voor 6% gewijzigd door Perkouw op 08-10-2021 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:00
Eh... als ik het goed begrijp heb je een PC gekocht bij *webwinkel* - en die was prima, enkel de harddisk was niet goed? En die heb je teruggestuurd en ze hebben een bedrag enkel voor de HDD teruggegeven? En je bent het niet eens met dat bedrag, die HDD was oorspronkelijk duurder volgens jou?

Staat er op de factuur niet een prijs per component?

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 08-10-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28
je afschrijving van je bankrekening? je factuur die je betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Webshop naam even weggehaald die voegt nu niets toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
vanaalten schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:29:
Eh... als ik het goed begrijp heb je een PC gekocht bij *webshop* - en die was prima, enkel de harddisk was niet goed? En die heb je teruggestuurd en ze hebben een bedrag enkel voor de HDD teruggegeven? En je bent het niet eens met dat bedrag, die HDD was oorspronkelijk duurder volgens jou?

Staat er op de factuur niet een prijs per component?
Ja dat is het geval en kan inderdaad niet meer zien hoeveel het was per component.
Enkel via waybackmachine kan ik zien hoeveel ik betaalde maar spijtig genoeg niet op de exacte datum van m'n bestelling.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 08-10-2021 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:04
Perkouw schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:34:
[mbr]Webshop naam even weggehaald die voegt nu niets toe. :)[/]
hahaha zo blijf je bezig als iedereen de webshopnaam blijft quoten _/-\o_

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
Perkouw schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:34:
[mbr]Webshop naam even weggehaald die voegt nu niets toe. :)[/]
Mag ook de typfout verbeteren van m'n titel nu je toch ermee bezig bent :p

[ Voor 7% gewijzigd door Ginto op 08-10-2021 14:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:04
@Ginto .. maar je gaat een heel topic openen voor 5 euro? Of begrijp je nu niet goed?
Heb je niet gewoon een factuur ontvangen van dat bedrijf .. daarin zouden alle componenten uitgesplitst moeten zijn toch? Of ergens in je mail een order bevestiging?

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Qwerty-273

Meukposter

Heb je individuele componenten besteld die zij als compleet systeem hebben geleverd?

Of wat het een compleet systeem (dus 1 product met 1 prijs) waarvan ze 1 onderdeel hebben terug genomen en daar een bepaalde prijs op hebben geplakt? Een product kan in een set natuurlijk anders geprijsd worden dan als los component.

En kijk wat er op de factuur staat, of wat staat er in je bestelgeschiedenis bij de webwinkel?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als je iets besteld dan hoort daar een factuur bij. Op de factuur hoort je bestelling keurig te staan per onderdeel. Is het zo dat je een complete configuratie besteld/ koopt. Dan kan het als 1 bedrag neergezet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginto
Qwerty-273 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:37:
Heb je individuele componenten besteld die zij als compleet systeem hebben geleverd?

Of wat het een compleet systeem (dus 1 product met 1 prijs) waarvan ze 1 onderdeel hebben terug genomen en daar een bepaalde prijs op hebben geplakt? Een product kan in een set natuurlijk anders geprijsd worden dan als los component.

En kijk wat er op de factuur staat, of wat staat er in je bij de webwinkel?
Ja compleet systeem en kon ervoor zelf de prijzen kiezen van elk stuk.
Bestelgeschiedenis en factuur hebben enkel het totaalbedrag.

En het gaat niet om maar 5 euro maar om het principe dat ze zomaar te weinig kunnen teruggeven, en makkelijk alsof doen dat het correct is als je nergens meer kan zien hoeveel het kostte per component.
Wat als het veel meer was... dus ik wil anderen waarschuwen hiervoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Ginto op 08-10-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ginto schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Ja compleet systeem en kon ervoor zelf de prijzen kiezen van elk stuk.
Bestelgeschiedenis en factuur hebben enkel het totaalbedrag.

En het gaat niet om maar 5 euro maar om het principe dat ze zomaar te weinig kunnen teruggeven, en makkelijk alsof doen dat het correct is als je nergens meer kan zien hoeveel het kostte per component.
Vraag dan gewoon een volledige rekening op, per onderdeel. Dan zie je vanzelf of zij het verkeerd zien of jij het verkeerd onthouden hebt.

Voor 5 euro zou ik dat nog wel doen, maar niet heel veel meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

42erik schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:44:
[...]

Vraag dan gewoon een volledige rekening op, per onderdeel. Dan zie je vanzelf of zij het verkeerd zien of jij het verkeerd onthouden hebt.

Voor 5 euro zou ik dat nog wel doen, maar niet heel veel meer
@Ginto Dit ^^^

Zo simpel kan het zijn. zij betalen iets terug, jij denkt te weinig. Dan vraag je waarop zij die prijs baseren(adhv onderdelen factuur)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:51
Ginto schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:41:
[...]

Het gaat dus gewoon om 5 euro.

Andere waarschuwen? Kom toch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:21

odan

The dark side is within all!

waarom krijg je geld terug voor een defecte hdd? Heb je zelf gekozen voor geld, of heeft de webshop hier voor gekozen?

Normaal zou je een nieuwe hdd verwachten in plaats van geld.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:57
Zijn die 5 euro niet de verzendkosten?

Maar het is een wazig verhaal. Begin te verzamelen wat jij betaald hebt ( afschrift factuur etc ) En wat ze terug betaald hebben. Dan kan je een 1 duidig verhaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
Ja ik kreeg eerst een nieuwe hdd, maar die had ook een probleem en het is blijkbaar veelvoorkomend bij dat model dus zelf erom gevraagd.
Verzendkosten waren apart.

Ik heb gevraagd naar een lijst van elk stuk hoeveel ik ervoor betaalde maar dat hebben ze blijkbaar niet.
Er is enkel een totaalbedrag op de factuur, ik zag dagen later dat de hdd in prijs daalde naar hetgene ik terugbetaald kreeg.
Ben heel zeker want het was nogal een hoge prijs ivgl met de goedkoopste ik hier zag, dus daarom was het makkelijk te onthouden en als ik dan dat bedrag zie via waybackmachine is er geen twijfel mogelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Ginto op 09-10-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:32
corporalnl schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:07:
Zijn die 5 euro niet de verzendkosten?

Maar het is een wazig verhaal. Begin te verzamelen wat jij betaald hebt ( afschrift factuur etc ) En wat ze terug betaald hebben. Dan kan je een 1 duidig verhaal maken.
Het is voor mij duidelijk hoor.

TS select een HDD in een pre build systeem voor 100 euro(fictie bedrag). HDD blijkt niet goed en bekend probleem. Nu krijgt TS 95 euro terug. Want de HDD is nu 95 euro ipv 100 euro.

En dat klopt niet. Alleen om dat alles verwerkt zit in 1 eind product heb je geen losse prijzen op de factuur. En winkel kijkt(bewust of onbewust) naar huidige prijs en vergoed dat bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
Het was ook zeer makkelijk te vermijden, want degene die het systeem heeft geassembleerd kon het direct opmerken/horen bij opstarten.
Als je dan ook te weinig terug krijgt is het toch normaal dat je zoiets niet laat liggen, als je betaald voor die service om zulke problemen niet te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
je hebt een een compleet product gekocht, niet een losse HDD of een samengesteld systeem met losse prijzen.. zie ook je factuur..
Dat ze wat geld terug geven mag je voor in je handjes knijpen, ze hadden ook gewoon een vergelijkbare )(= zelfde capaciteit, zelfde rpm ed) vervangende HDD mogen sturen en het daarbij kunnen laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
mschol schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:50:
je hebt een een compleet product gekocht, niet een losse HDD of een samengesteld systeem met losse prijzen.. zie ook je factuur..
Dat ze wat geld terug geven mag je voor in je handjes knijpen, ze hadden ook gewoon een vergelijkbare )(= zelfde capaciteit, zelfde rpm ed) vervangende HDD mogen sturen en het daarbij kunnen laten
Het was een samengesteld systeem met losse prijzen.
Geld terug was eerst niet mogelijk, kreeg dan hetzelfde model met ook hetzelfde probleem.

Ik kon zelf niet kiezen welk merk bij aankoop maar ze garandeerden wel goeie kwaliteit, en voor die prijs verwachte ik dat... maar het was toch 1 van de goedkoopste die je kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Ginto op 09-10-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ginto Stiekem ben ik nou toch wel benieuw naar het merk/type HDD wat je geleverd heb gekregen én wat je dus ook zelf bestelt hebt gehad in eerste instantie...

Voor die €5,- heb je nou in ieder geval weer een middagje mogen schroeven en klagen, da's ook wel wat waard toch? ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

ik snap er weinig van.

Samengesteld systeem met losse prijzen? Maar je kunt niet zelf kiezen?

of heb je gewoon zelf losse onderdelen besteld. En die laten bouwen tot PC?

Uit je eerste opmerking lijkt van niet. Het lijkt me dan ook meer op een algeme PC.
Merk x met CPU op 4GHZ, 16gb geheugen, 2TB hdd etc. Zonder echt te weten wat je krijgt.

Goedkoop hoeft niet meteen slecht te zijn. Daarvoor zou je toch meer specs moeten geven.

Anyway: Je koopt iets. Een onderdeel is stuk. Die mag gewoon vervangen worden door zelfde of gelijksoortig product.
Als het toch 1 prijs voor een "vast" systeem is, Dan hebben ze de waarde van die HDD dus zelf bepaald. Dat kan. Je koopt het immers als onderdeel van een heel systeem.

Aangezien je niet de hele koopt wilt ontbinden en alleen de HDD dan dienen ze gewoon de prijs op de factuur te retourneren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 23:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mschol schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:50:
Dat is niet helemaal zo, een leverancier mag niet zomaar een compleet ander merk/type leveren zonder overleg met consument. Bij veel producten zijn er veel meer punten waarop deze specifiek zijn, een hardeschijf kan ook voor een bepaald specifiek doel gemaakt zijn, zoals performance (snelheid), AV, of NAS. Dit zal altijd in overleg met de klant moeten gaan.

Verder is mij nog niet helemaal duidelijk of hier nu een compleet systeem is gekocht, met één totaal prijs of dat losse componenten zijn gekocht met een extra service assemblage (het systeem tot een geheel brengen). Hier zit namelijk wel verschil in, bij de laatste hoeft de prijs van de hardeschijf niet gelijk te zijn aan de prijs van het losse component op de website. Daar kan bij een compleet systeem gewoon een (kleine) lagere prijs aan hangen.

Als er een compleet systeem is aangeschaft, zou je ook niet alleen de hardeschijf moeten terug sturen, maar het gehele systeem. Het is namelijk in dit geval één product dat je hebt gekocht, een complete Pc. Eventuele losse onderdelen zouden alleen in goed overleg retour gezonden kunnen worden.

Ik heb het idee dat het hier gaat om een compleet systeem waar eventueel iets aan gewijzigd kon worden bij bestelling door enige componenten te selecteren. Gezien de factuur één bedrag toont voor het geheel.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
Will_M schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:21:
@Ginto Stiekem ben ik nou toch wel benieuw naar het merk/type HDD wat je geleverd heb gekregen én wat je dus ook zelf bestelt hebt gehad in eerste instantie...

Voor die €5,- heb je nou in ieder geval weer een middagje mogen schroeven en klagen, da's ook wel wat waard toch? ;)
Toshiba p300 1tb maar had geen keuze.
Toch wat uitgeleerd want nooit dat probleem gehad met een hdd...dacht zelf eerst dat het de psu was.
YouTube: HOW TO FIX HARD DRIVE VIBRATION - SUPER EASY - Toolless Mounts hier kanje iemand zien met hetzelfde probleem en model maar deze fix werkte niet.
En daardoor ben ik klaar met hdd dus nu heeft die pc enkel ssd _/-\o_

Hoe de shop werkt is raar want de assemblagekost staat er zelf niet op.

Wel staat er :
''configureren volgens uw behoeften. En dat beperkt zich niet tot de grootte van de harde schijf en het werkgeheugen of de keuze van de behuizing, zoals bij veel providers het geval is. Met * kunt u alle componenten exact aanpassen aan uw wensen. U betaalt alleen voor wat u werkelijk nodig heeft en bespaart geld in vergelijking met een standaard, voorgeconfigureerde computer.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Waar haal jij de prijs weg van betreffende hardeschijf? Heeft deze prijs tijdens het samenstellen van de PC ook op het scherm gestaan en is uit een optel som de totaal prijs voortgekomen of stonden er geen ppijzen bij het samenstellen en haal jij nu de prijs van de hardeschijf van de website af?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:29
Ginto schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Toshiba p300 1tb maar had geen keuze.
Toch wat uitgeleerd want nooit dat probleem gehad met een hdd...dacht zelf eerst dat het de psu was.
YouTube: HOW TO FIX HARD DRIVE VIBRATION - SUPER EASY - Toolless Mounts hier kanje iemand zien met hetzelfde probleem en model maar deze fix werkte niet.
En daardoor ben ik klaar met hdd dus nu heeft die pc enkel ssd _/-\o_

ofewel hdd deed wat ie moet doen, echter voldeed ie niet aan je verwachting wat je had geweten als je ook maar iets weet/innleest over HHD's vs SSD's? Netjes dat je ze maar 5 euro vermindering in brengen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
_Dune_ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:53:
Waar haal jij de prijs weg van betreffende hardeschijf? Heeft deze prijs tijdens het samenstellen van de PC ook op het scherm gestaan en is uit een optel som de totaal prijs voortgekomen of stonden er geen ppijzen bij het samenstellen en haal jij nu de prijs van de hardeschijf van de website af?
Ja die heeft op het scherm gestaan en heb ik achteraf terug gevonden via waybackmachine.

@ JWL92 weet maar al te goed dat een hdd geluid maakt, maar bij deze kon je het zelf door de muren horen en liet kb+m trillen.(vid is getimestamped 0:47 waar je het even beter kan horen)
Duidelijk toch dat het om een defect gaat, en ook veel comments op verschillende sites tonen aan dat het veelverkomend is (zelf hier) + de shop zei ook dat de kwaliteit niet meer als vroeger is.

Kocht een be quiet case + psu en kreeg dan dat geluid 8)7 echt het laatste dat je wil horen bij opstarten nieuwe pc en het overheerste tijdens gamen etc.

Veel gedoe om de pc op een acceptabel niveau te krijgen, die kon vermeden worden.
Dus gaat niet enkel om het bedrag, als ze wat hadden geluisterd had ik nu een normale hdd + geen geld en tijd verloren.

[ Voor 33% gewijzigd door Ginto op 10-10-2021 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

JWL92 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:00:
[...]
ofewel hdd deed wat ie moet doen, echter voldeed ie niet aan je verwachting wat je had geweten als je ook maar iets weet/innleest over HHD's vs SSD's? Netjes dat je ze maar 5 euro vermindering in brengen dan..
Nee, ook dit klopt niet. Volgens de wet kopen op afstand, mag je een product binnen 14 dagen gewoon retour sturen als deze niet aan de verwachtingen voldoet. Het volledige aankoop bedrag dient dan terug gestort worden. Het retour verzenden is overigens niet altijd inbegrepen, afhankelijk hoe het door de leverancier aangegeven is kan het zijn dat zij het betalen, anders zal jijzelf de retour verzending moeten betalen.

De vraag hier is dus wat TS nu exact gekocht heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 09-10-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:07
Zat er niet nog een korting over het hele systeem heen waardoor de losse prijs van de componenten helemaal niet de prijs is die je ervoor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

_Dune_ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Nee, ook dit klopt niet. Volgens de wet kopen op afstand, mag je een product binnen 14 dagen gewoon retour sturen als deze niet aan de verwachtingen voldoet. Het volledige aankoop bedrag dient dan terug gestort worden. Het retour verzenden is overigens niet altijd inbegrepen, afhankelijk hoe het door de leverancier aangegeven is kan het zijn dat zij het betalen, anders zal jijzelf de retour verzending moeten betalen.

Zoals ik het nu begrijp een geassembleerde PC, dan zou dat dus ook het hele product zijn en in z'n geheel terug moeten om volgens WKOA het geld terug te krijgen.
Alternatief (in overeenstemming tussen koper en verkoper) is een vervangend onderdeel of deel van het geld terug, dat lijkt hier dus het geval te zijn, maar dan is WKOA dus ook niet meer van toepassing tenzij TS alsnog het volledige product terug wil sturen.

TS moet dus gewoon om een factuur met specificatie vragen, als daarop inderdaad de HDD 5 euro meer is dan heeft hij z'n bewijs, zo niet dan is het verhaal opgelost. Als ze die specificatie niet kunnen leveren gewoon lekker het hele systeem terugsturen en het volledige aankoopbedrag terug eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ginto schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Wel staat er :
''configureren volgens uw behoeften. En dat beperkt zich niet tot de grootte van de harde schijf en het werkgeheugen of de keuze van de behuizing, zoals bij veel providers het geval is. Met * kunt u alle componenten exact aanpassen aan uw wensen. U betaalt alleen voor wat u werkelijk nodig heeft en bespaart geld in vergelijking met een standaard, voorgeconfigureerde computer.''
Deze tekst staat zowat gelijk aan het neerzetten van de webshopnaam, gewoon even deze tekst in Google zoeken......... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginto
_Dune_ schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:12:
[...]
Je kan alles aanpassen maar je moet eerst kiezen uit een lijst volledige systemen, kan ze rangschikken volgens cpu,gpu etc.

@ Vloris Er zat een korting op maar niet op alle stukken, toen ik vergeleek kostte de hdd hetzelfde bij systemen zonder korting.

@ Oon CS heeft gezegd dat ze niet meer zullen reageren erop... en toen ik een factuur vroeg met meer specificatie zeiden ze niets daarover, dus ik neem aan dat die er niet is.

Er is wel een communicatiekloof ze beweren engelse support te bieden maar kreeg veel antwoord in het duits, zelf frans.
Waaruit bleek dat ze me niet altijd goed begrepen hadden, en ook werd het ticket meermaals gesloten zonder antwoord.
Was nochtans beleefd gebleven, dus ben nu ook klaar met die shop.
Heb een review achtergelaten, dus mss komt het daardoor nog in orde.

Ook teveel moeite om terugtesturen, want buiten die hdd ben ik er blij mee + totaalprijs was ook in orde.
En heb geluk gehad met een roulette van gpu merken want kon niet kiezen welke. (tenzij ik tussen 41 en 109 meer betaalde)

[ Voor 48% gewijzigd door Ginto op 09-10-2021 19:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je een systeem als geheel koopt is er ook geen reden waarom ze een factuur per onderdeel moeten geven, natuurlijk. Sterker nog, er is geen reden waarom die factuur uberhaupt zou bestaan. Ze kunnen gewoon iets bouwen en besluiten dat dat ding 1000 euro kost.

Strikt genomen zou retourrecht, garantie etc. dan dus ook op het hele product werken. Dus niet goed, dan het hele product terug, of zorgen dat ze een vervangend onderdeel regelen zodat de hele PC weer goed werkt. Het annuleren van een enkel onderdeel is dus sowieso al een beetje "juridische improvisatie", maar aangezien zowel koper als verkoper dat wel willen is dat prima. Maar dat maakt het wel lastig wat nou het juiste bedrag is. Ik zou zeggen iets waarvoor je nu een goed vervangend onderdeel kan krijgen, maar dat is maar een mening.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1