Ik heb alles 18V Bosch blauw, zoek nu een 18V heggenschaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oystein
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-05 10:40
Idealiter hou ik alles bij één systeem maar helaas heeft Bosch blauw geen (accu) tuingereedschap.

Ik bedacht mij dat als ik dan toch een 2e 18V systeem ernaast moet nemen dat ik dan of Makita kan nemen (uitgebreid assortiment) of Metabo (CAS accu = meerdere merken om te kiezen)

Voordeel voor later kan zijn dat als ik nog een apparaat erbij wil kopen dat ik dan meer keuze heb.
Ik ben echt niet zo naïef dat Bosch blauw altijd de beste keuze zal zijn 8)7

Nu valt mij op dat de Metabo heggenscharen toch flink duurder zijn dan de Makita's.
Zijn er ook duidelijke kwaliteitsverschillen (in het voordeel van Metabo) of is Makita ook goed genoeg ?

Wij hebben nu een Black & Decker op 220V maar na een aantal keren doorgeknipt snoer willen we toch draadloos :-(
Ik neem aan dat de instapmodellen op 18V minimaal net zo goed presteren als zo'n consumentenklasse B&D.

Of zijn er nog goede argumenten voor een mooie Stihl ?

Ik hoor het graag _/-\o_

8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je maar een paar dagen in het jaar je heggeschaar gaat gebruiken, is het misschien zonde om voor een dure Metabo of Stihl te gaan.

Heb je een gigantische tuin waar je elke avond of weekend te vinden bent, wordt het een ander verhaal. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 18:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Past die accu niet op die groene heggenschaar van ze? Om nu naar een heel nieuw systeem over te stappen voor 1 heggenschaar is ook zowat.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:05:
Past die accu niet op die groene heggenschaar van ze?
Nee, is een ander systeem. Ben er zelf ook tegenaan gelopen toen ik een stofzuiger kocht met het idee dat ik de accu's van mijn boormachine zou kunnen wisselen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
De accu's van Bosch blauw en groen zijn inderdaad niet uitwisselbaar.

En als ik een 18V Bosch groen heggenschaar zou kopen dan blijft het vrijwel zeker bij die ene ...
Alhoewel de inzetduur per jaar zoals door @PD2JK genoemd inderdaad zeer beperkt zal zijn.

Gezien de kosten is Bosch groen wellicht het voordeligst maar hoop dat iemand met de juiste argumenten komt om toch maar voor de Makita/Metabo te gaan i.v.m. elektrisch gereedschap uitbreidingen in de toekomst.

8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het ligt er geheel aan wat er gesnoeid moet worden, hoeveel en hoe vaak.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb een Makita, volgens mij deze

Bevalt goed en ik heb aardig wat snoeiwerk, aantal grote coniferen, grootste 2,5m doorsnede, 6 meter hoog. Verder nog ongeveer een 40 meter aan taxus/laurierhaag en allerlei andere struiken.
Knipt alles wat je er van verwacht. Slaat alleen vast als ik iets probeer door te knippen waar ik eigenlijk de takkenschaar voor zou moeten pakken. O-)
Op een 5Ah accu kan je meer dan een halve dag werken.

Ik heb al mijn elektrisch tuingereedschap op Makita 18v, grasmaaier, trimmer, bladblazer, korte heggenschaar (die ik bij de grasmaaier kreeg).

[ Voor 18% gewijzigd door blitzkrieg op 08-10-2021 13:53 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zelf laatst ook geworsteld met eenzelfde vraagstuk... Ik heb vrijwel alles van Makita.
Echter, ik wilde dit oplossen met zo'n adapter: https://nl.aliexpress.com/item/1005002930759578.html

Uiteindelijk niet gedaan en net als @blitzkrieg gewoon voor de Makita heggenschaar gegaan, maar dat vond ik zelf op zich nog de gok waard als ik zou overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:39

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Mocht je trouwens voor Makita gaan zou ik wel weer wachten op een gratis accu actie. Zo ben ik aan (bijna) al mijn accu's gekomen.
De bladblazer lukt het om in 10 minuten 2 5Ah accu's leeg te trekken.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 22:09
Geen ervaring met de andere merken, wel met Makita. Namelijk een grasmaaier, grastrimmer en een grasschaar waar ook een soort mini-heggenschaar van te maken is. Allemaal aan te raden, best betaalbaar en doet na nu drie zomers nog prima z'n werk. Ik zou die apparatuur nooit meer met een kabel eraan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
Makita lijkt inderdaad een verstandige keuze met gunstig geprijsde heggenscharen.

Die hebben ook veel 18V gereedschap beschikbaar, ik klus nogal veel dus zal vast nog meer 18V apparatuur bij komen.
Dan kan ik per geval bekijken of de volgende machine dan Bosch blauw wordt of Makita wordt op basis van specs of een toevallige aanbieding.

@blitzkrieg Ik zal de accu acties in de gaten houden (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:53

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Het is niet ideaal, maar je kan enkel de body heggenschaar van Makita kopen en dan zoiets er tussen:

€ 13,39 49%OFF | BS18MT Batterij Adapter Converter Usb Voor Bosch 18V BAT619G/620 Batterijen Converteren Naar Voor Makita 18V Bl 1860 Lithium Batterij
https://a.aliexpress.com/_mK50Blc

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je zou ook naar Dolmar kunnen kijken, dat gereedschap is compatibel met Makita.
Is een Duitse dochter van Makita.
Mijn vader had laatst een grastrimmer voor de kantjes gehaald van dat merk, en dat werkt heel fijn.
Kost ook wat, maat wel echt goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-05 10:01
Met de accu reciprozaag van Bosch krijg jij die Haag wel onder het duimpje hoor en als een nette afwerking vereist is kun je altijd nog met de accu cirkelzaag en de liniaal aan de gang.

Nee even zonder gekkigheid, als de hoeveelheid haag evenals het overige tuinonderhoud beperkt is zou ik voor een elcheapo elektrisch heggenschaar met snoer gaan. Dan ben je ook bij de betere merken voor een kleine honderd euro klaar.
Ben je bereid om toch wat meer uit te geven en je wil perse accu dan is de hsa 56 echt wel de moeite waard om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Woody179 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:29:
Met de accu reciprozaag van Bosch krijg jij die Haag wel onder het duimpje hoor en als een nette afwerking vereist is kun je altijd nog met de accu cirkelzaag en de liniaal aan de gang.

Nee even zonder gekkigheid, als de hoeveelheid haag evenals het overige tuinonderhoud beperkt is zou ik voor een elcheapo elektrisch heggenschaar met snoer gaan. Dan ben je ook bij de betere merken voor een kleine honderd euro klaar.
Ben je bereid om toch wat meer uit te geven en je wil perse accu dan is de hsa 56 echt wel de moeite waard om eens naar te kijken.
Lijkt er op dat TS zich bloot staart op alleen een stuk gereedschap.18V
We lezen nergens voor wat voor gebruik, of dat het een stokschaar moet zijn, handschaar, of welke zwaard lengte ook. of budget

Zo heb je hier een goede heggenschaar in budget van +- E150,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:09
Ik heb die van Bosch Groen, gekocht in een actie -23% van de winkel; in combinatie met gratis extra accu van Bosch zelf. Best tevreden mee, loopt ook lang genoeg op de oude 1,5Ah accu van mijn boormachine. Voor 2 keer per jaar uurtje of 4 snoeien zeker voldoende.

Ik denk dat je voor de pro ranges iets intensiever tuinwerk moet doen; en dan denk je meer richting Stihl en dergelijke 'tuinmerken'.

[ Voor 20% gewijzigd door naftebakje op 09-10-2021 12:45 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
Oystein schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:01:
Idealiter hou ik alles bij één systeem maar helaas heeft Bosch blauw geen (accu) tuingereedschap.

Ik bedacht mij dat als ik dan toch een 2e 18V systeem ernaast moet nemen dat ik dan of Makita kan nemen (uitgebreid assortiment) of Metabo (CAS accu = meerdere merken om te kiezen)

Voordeel voor later kan zijn dat als ik nog een apparaat erbij wil kopen dat ik dan meer keuze heb.
Ik ben echt niet zo naïef dat Bosch blauw altijd de beste keuze zal zijn 8)7

Nu valt mij op dat de Metabo heggenscharen toch flink duurder zijn dan de Makita's.
Zijn er ook duidelijke kwaliteitsverschillen (in het voordeel van Metabo) of is Makita ook goed genoeg ?

Wij hebben nu een Black & Decker op 220V maar na een aantal keren doorgeknipt snoer willen we toch draadloos :-(
Ik neem aan dat de instapmodellen op 18V minimaal net zo goed presteren als zo'n consumentenklasse B&D.

Of zijn er nog goede argumenten voor een mooie Stihl ?

Ik hoor het graag _/-\o_
Het antwoord hangt er een beetje van af hoeveel en wat je wil snoeien?
Makita heeft bv heggenscharen van 18v tot 40v
stihl van consumenten tot pro range

De 18v van bosch zou ik links laten liggen, alles dikker dan een twijgje knipt hij niet (degene die ik had tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
De heggenschaar wordt maar een paar keer per jaar gebruikt en dan is het voornamelijk een paar struikjes.
Dus de inzetduur (en benodigde kwaliteit) is beperkt dus een instapper is waarschijnlijk goed genoeg.

Ik neig nu naar Makita (ca. 100 EUR voorbasis apparaat) en heb dan later de keuze mogelijkheid tussen Bosch blauw en Makita als er weer eens een 18V apparaat aangeschaft moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-05 21:41
Oystein schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:30:
De heggenschaar wordt maar een paar keer per jaar gebruikt en dan is het voornamelijk een paar struikjes.
Dus de inzetduur (en benodigde kwaliteit) is beperkt dus een instapper is waarschijnlijk goed genoeg.

Ik neig nu naar Makita (ca. 100 EUR voorbasis apparaat) en heb dan later de keuze mogelijkheid tussen Bosch blauw en Makita als er weer eens een 18V apparaat aangeschaft moet worden.
Ik heb zelf ook relatief weinig snoeiwerk maar ik heb wel voor Stihl (HSA 66) op accu gekozen, ja, het is duur, maar wat een fantastisch kwaliteitsgereedschap is dat. Takken zo dik die er met gemak doorheen gaan. Als je dan toch overschakelt van draad naar accu zou ik Stihl op accu nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:52

M2M

medicijnman

Maar hoe krijg je het voor elkaar om zovaak door het snoer te heggenscharen? Snoer over je schouder, degelijk verlengsnoer ver genoeg wegleggen (dus niet op de struik laten liggen...) en je moet hard je best doen om door de snoer heen te jassen.

-_-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oystein
M2M schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:08:
Maar hoe krijg je het voor elkaar om zovaak door het snoer te heggenscharen? Snoer over je schouder, degelijk verlengsnoer ver genoeg wegleggen (dus niet op de struik laten liggen...) en je moet hard je best doen om door de snoer heen te jassen.
Ik zeg ook niet dat ik persoonlijk door het snoer ga .. maar hier thuis is het al 2x gebeurd … ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:15
Ik zit ook 'vast' in het zelfde ecosysteem.
Voor wat klein accu tuingereedschap gebruik ik zo'n accu adapter van Bosch blauw naar Makita. Dat werkt eigenlijk wel prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Noshi op 12-10-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik had toevallig wat B&D 18V gereedschap en 3 accu's toen onze oude heggeschaar met snoer het begaf. Toen heb ik voor 85 euro (even uit mijn hoofd) een B&D 18V heggeschaartje gekocht in de aanbieding. Bevalt tot nu toe prima. Alleen even zorgen dat je accu's vol zijn als je de hele tuin wil gaan snoeien.

Maar als er adapters beschikbaar zijn voor Makita -> Bosch Pro accu, dan zou ik het wel weten. Een Makita dus.

Ik denk dat je tijdens het werken met een heggeschaar op andere dingen moet letten dan een snoer. Dan heb ik liever dat dat snoer doorgaat, dan iets anders. Ik ben tijdens het slijpen van tegels ook eens door het snoer van de slijptol gegaan. Jammer dan, nu is het snoer wat korter. Maar ik gebruik de slijptol dermate weinig, dat ik eigenlijk helemaal geen behoefte heb om een nieuwe te kopen. Heb nu een goedkoop ding en als die op is, koop ik misschien wel zo'n ding wat kan werken met mijn 18V B&D accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 09:18
Zelf nog niet kunnen testen maar ben je op de hoogte van de "Power for all Alliance"
https://www.gardena.com/nl/producten/powerforall/

Hierdoor zou het mogelijk moeten zijn om de Bosch accu's te gebruiken voor bepaalde Gardena machines zoals:
https://www.coolblue.nl/p...mfcut-60-18v-p4a-set.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Keppie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:57:
Hierdoor zou het mogelijk moeten zijn om de Bosch accu's te gebruiken voor bepaalde Gardena machines zoals:
https://www.coolblue.nl/p...mfcut-60-18v-p4a-set.html
Ja maar dat zijn ook weer de bosch 'home & garden' accu's dus niet de PRO series.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
Ik realiseer mij nu opeens dat ik Bosch groen niet eens bekeken had.

Waarschijnlijk omdat ik al 3 groene accuschroefmachines van 14,4 Volt versleten had (heb ze ook flink gebruikt bij meerdere klussen) en dat ik toen besloten had dat ik toch een standje bij moest schakelen en zodoende naar Bosch blauw ben gestapt.
Maar Bosch groen kan natuurlijk ook nog steeds al aanvulling voor de lichtere werkzaamheden.

Zou helemaal mooi zijn als er ook een accu adapter bestaat voor de blauwe accus (heb 4x de ProCore 4.0 Ah) naar groen gereedschap ... zal eens kijken of dat ook bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05 22:28

EiT

Als je een Makita koopt heb je ook een oplader nodig, vergeet dat ook niet ik je keuze mee te nemen.

Zelf alle gereedschap van Makita, voornamelijk omdat ze ook de juiste tuin gereedschap hebben. Werkt allemaal perfect en niet duur. Koop dat spul alleen als er een gratis accu aanbieding is ;)

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:37
Het enige wat ik oprecht betwijfel is of Makita het volgende kwartaal (eerste kwartaal van het jaar normaal gesproken) ook weer een accu actie gaat doen.
Aangezien ze nu nog best leveringsproblemen met de accu's hebben.

Maar bovenstaande terzijde, @Oystein als je inderdaad naar Makita toe gaat vergeet dan niet inderdaad om ook nog eens plm. €50,- mee te rekenen voor een nieuwe lader die je erbij moet hebben.
Tevens opletten dat je niet (per ongeluk) een 2x 18V machine koopt en je maar 1 accu hebt, dan gaat die ook nog niet werken ;) :P

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 16:26

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Mocht je voor Makita gaan: Makita België heeft momenteel een gratis-accu-actie, waar je via webwinkel Klium ook als Nederlander aan kunt meedoen. Heb zo zelf ook enkele Makita-tuinmachines besteld — de vierde gratis accu is momenteel onderweg :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
Bedankt voor de tip en zal eens kijken bij Klium d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03:26
Ik heb ook een aardige Bosch blauw 18v collectie. Als heggenschaar heb ik een Makita besteld met adapter van AliExpress. Als ik de reviews zo lees moet dat de klus wel klaren

EDIT: adapter binnen. Werkt top. De adapter ziet er ook erg goed uit. Dus ik heb nu bosch blauw 18v accu op een makita heggenschaar. De adapter laat ik er ook gewoon opzitten, Je hebt niet door dat er dan een adapter op zit.

[ Voor 39% gewijzigd door kjiratsiekoedel op 07-01-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
Ondertussen zijn wij al weer een paar maanden verder en met de aankomende lente werd het tijd om een keuze te maken want de tuin moet natuurlijk weer gefatsoeneerd worden :)

Ik werd gisteren eigenlijk getriggerd door een reclame mail van Stihl dat zij 2 april demodagen hebben.
Ook nog even naar de Stihl HSA 56 gekeken maar kom dan toch weer op het accu dilemma uit.

Toch maar besloten om voor een Makita heggenschaar te gaan met LXT accu + lader.
Het blijkt dat de DUH523 goedkoper is dan de iets kortere DUH483.
Voor net over de 200 Euro koop je een set DUH523RT met BL1850 accu en lader.

Als je echter goed zoekt heb je zelfs voor onder de 200 Euro (Toolmax) de delen los (DUH523Z) + BL1850B en lader.
De "B" versie van de accu heeft als extra ook een restlading indicatie door 4 ledjes wat dan ook wel fijn is.

De Makita accu + lader geeft mij de flexibiliteit om als ik nog meer accu-gereedschap of accessoires wil hebben ik dan kan shoppen bij Bosch en Makita en zo meer opties heb.

Van de winter heb ik mij ook gerealiseerd dat ik tijdens mijn avondtraining op de fiets in het donker best wat extra energie kan gebruiken.
Ik heb een hele felle fietslamp (Cree XM-L T6) en mijn iPhone op het stuur en dan is het wel zo fijn als ik met een LXT adapter naar USB ik zo'n accu ook tijdens fietsen kan gebruiken met alles op volle sterkte en dat fiets ik niet leeg in 3-4 uur gedurende zo'n training.

Nu gebruikte ik wel eens een powerbank voor de iPhone maar dat kon ik verder niet gebruiken voor de lamp omdat de lamp 4 Volt nodig heeft.

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/HjTPr5jRGe4x/360.jpg

Je hebt ook een accu adapter naar USB waar ik dan een buck converter inzet welke ik direct aan de 18 Volt hang en instel op 4 Volt uit en dat op een extra DC-plug laat uitkomen.
Ik kan dat niet vanaf de USB doen omdat de buck converter minimaal 1,5 Volt verschil moet hebben tussen in en uit.

Tegen de tijd dat het weer herfst wordt zal ik dat in elkaar knutselen en kan ik mijn lamp op volle stand laten branden en als ik wil ook het scherm op mijn iPhone aan laten als ik een GPX route wil volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 20:14
Er is ook een Bosch ProCore -> 18v power4all Alliance converter. Dan zit je nog steeds in het Bosch ecosysteem en kan je Bosch, Gardena en nog een paar anderen inkjet tuin gebruiken.

BOSB18C Batterij Adapter Converteren voor Bosch BAT618 Li Ion Batterijen voor Bosch C 18V Elektrisch Power Tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
Gardena is compatibel met Bosch groen … niet met Bosch blauw.
En ProCore zijn Bosch blauw accu’s.

Zoals eerder al genoemd heb ik vorig jaar dus een Makita heggenschaar gekocht toen met een 5 Ah accu.
Dit voorjaar begaf mijn elektrische schaaf het ( Bosch groen op 220V ) en nu ik kon kiezen tussen Bosch blauw of Makita heb ik een Makita 18V gekocht met nog een 3 Ah accu erbij.

Ondertussen hadden wij al door dat de keren dat de heggenschaar gebruikt wirdt dat de 5 Ah accu niet eens een streepje leger raakt dus daar de 3 Ah op gezet en de 5 Ah is naar de schaaf gegaan.

PS. Ik was iets te voorbarig 8)
Ik realiseer mij nu dat het een converter betreft die Bosch blauw accu’s mogelijk maakt op Bosch groen apparatuur en aanverwante merken die de Bosch groen standaard hanteren.

Had toen wel een goede optie geweest maar dat station ben ik ondertussen gepasseerd :?

[ Voor 20% gewijzigd door Oystein op 20-07-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Oystein schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 20:06:
Had toen wel een goede optie geweest maar dat station ben ik ondertussen gepasseerd :?
Is er niet een adapter die andersom werkt? Dan kun je ook je nieuwe accu's op alles gebruiken.

Als dat er niet is kan je de nieuwe accu's natuurlijk altijd verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjompy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:04
Ik heb ook Bosch groen in de aanbieiding gekocht bij Praxis voor minder dan 100 euro, 1 jaar geleden. Toen was er nog een actie met gratis extra accu.

Op de 1.5 Ah accu kan ik makkelijk enkele uren knippen, en ik heb meerdere accu's dus geen probleem.

De heggenschaar knipt ook goed en loopt zelden vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
NielsFL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:00:
[...]

Is er niet een adapter die andersom werkt? Dan kun je ook je nieuwe accu's op alles gebruiken.

Als dat er niet is kan je de nieuwe accu's natuurlijk altijd verkopen.
Ik heb sinds 2 jaar al een Bosch blauw boor/schroefmachine en slagschroevendraaier en 4 ProCore accu’s van 4 Ah dus dat laat ik voorlopig zo.

Heb ik het verleden genoeg Bosch groen versleten maar aangezien mijn bouwklussen thuis steeds groter werden heb ik opgeschaald naar Bosch blauw en dat bevalt verder prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Eigenlijk bizar, alle telefoons moeten hetzelfde snoertje aankunnen maar een standaard batterij connector voor powertool zou ook wel heel erg fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:09
Silent7 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:55:
Eigenlijk bizar, alle telefoons moeten hetzelfde snoertje aankunnen maar een standaard batterij connector voor powertool zou ook wel heel erg fijn zijn.
Voor klanten wel, niet voor fabrikanten...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
naftebakje schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:41:
[...]
Voor klanten wel, niet voor fabrikanten...
Iets dat goed is voor burger, fabrikanten het niet willen heb je politiek nodig en als de EU iets doet is het bereik zo goed als globaal
Al is onderstaande wel een mooie oplossing natuurlijk.
kjiratsiekoedel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:11:
Ik heb ook een aardige Bosch blauw 18v collectie. Als heggenschaar heb ik een Makita besteld met adapter van AliExpress. Als ik de reviews zo lees moet dat de klus wel klaren

EDIT: adapter binnen. Werkt top. De adapter ziet er ook erg goed uit. Dus ik heb nu bosch blauw 18v accu op een makita heggenschaar. De adapter laat ik er ook gewoon opzitten, Je hebt niet door dat er dan een adapter op zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:44
Voor degenen die geïnteresseerd zijn: Bosch heeft eindelijk tuingereedschap in de professionele (blauwe) lijn, waaronder een heggenschaar
https://www.bosch-profess...cts/ghe-18v-60-06008C9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oystein
Ik had het gezien .. maar meer dan 200 Euro voor de heggenschaar heb ik er nog steeds geen spijt van dat ik een Makita DUH483 heb gekocht voor net over de 70 Euro.

Ondertussen had ik ook een nieuwe schaaf nodig en nu ik de keuze had tussen 2 platforms is dat uiteindelijk ook een Makita op akku geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:44
Snap ik volkomen, maar toch goed om te zien dat ze eindelijk om zijn en ook tuingereedschap op de blauwe accu's aanbieden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:22
Die makita heggenschaar is echt beest achtig goed voor 70 euro, goede keus. Vind hem nog verdraaid stil ook.
Pagina: 1